Är ju väldigt svårt att svara på. Själv tycker jag att många verkar ge upp alldeles för lätt, grälar i evigheter för minsta lilla osv. JAG tycker inte att man bör skaffa barn med någon som man är beredd att lämna när han/hon brister under en period. Man ska vara sammansvetsade som familj och man är familj om man skaffat barn ihop.
Jag skulle ju inte vända min syster eller mor ryggen t ex om de hade sex med fel person, enligt mig, men tydligen är det rätt att göra om det gäller min man som jag lever med dagligen och skaffar barn med? Vet att många tycker att det inte alls är samma sak, men enligt mig är man tillsammans oavsett vad som familj och ska hålla ihop.
Ibland funkar det ju iofs bättre i längden om man separerar ett tag. Börjar en familjemedlem misshandla resten på riktigt så får man ju packa och dra tills den personen fått vård.
Men man kan inte splittra en familj enligt mig, om man inte gjort sitt yttersta och bett om hjälp utifrån också när ens eget ytterta inte räcker till. Tur dock att min mans ex tycker det, för nu har ju jag honom.