Kajjee: Med andra ord var ditt ställningstagande ja! Det jag var ute efter var inte folk att tvinga fram en åsikt, snarare tvinga fram ett tänkande, då det så snabbt och lätt är att tycka JA eller NEJ utan att tänka på vidare omständigheter.
Alla fall har ju sin historia, och som utomstående är det lät att döma utifrån enbart sitt eget perspektiv och sina egna erfarenheter.
Jag tyckte innan jag fick barn att man får tamig tusan bita i det äpplet om förhållanet kommer i gungning för att en liten pockar uppmärksamhet:) Var helt inställd på att hålla ihop fram tills barnet hade passerat ett, mest som en inre gräns för att inte ge upp "för lätt".
Jag anser att många gör just det, ger upp för lätt, men när jag själv hamnade i sitsen att mannen återföll i missbruk och vi tillsammans försökte kämpa oss igenom det, men det hela slutade med att jag blev misshandlad och han fortsatte ta droger, så såg jag ju att det fanns ingen BÄTTRE utväg för min dotter än att jag gav upp "det liv jag planerat".
Idag hade jag INTE gjort annorlunda, däremot kan jag ju idag se när mannen är ren återigen, och har byggt upp sig själv och sitt liv att vi idag hade kunnat funka.
Så hade det varit "mindre" problem, bråk om ekonomin etc som då gjort att vi bröt hade jag idag nog svurit över att jag gått så lättvindigt.
Därav mitt "tvång" till ställningstagande, ett sorts tvång till att tänka två ggr istället för att bara svara det svar som direkt känns rätt och riktigt....