Vissa hävdar ju att dom absolut inte hade velat få fler än en i taget, men så hör man hur bitterheten ändå lyser igenom. Så, hur ligger det till egentligen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-02 17:49
Verkar som att flera hänger upp sig på ordet "bitter". Skit i det, läs rubriken bara.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-09 16:44
Flera har ifrågasatt varför jag tror att folk skulle vara avundsjuka. Jag spekulerar bara, men en sak som jag tagit upp flera gånger i tråden är att det är ovanligare att få tvillingar än ett barn åt gången och att detta då skulle kunna vara avundsvärt på något sätt.
En annan sak som gör att jag misstänker att det finns en avundsjuka är att jag flera gånger stött på personer som har två barn tätt och som hävdar att detta skulle vara samma sak som att ha tvillingar. Nej, det är det inte. Det är två olika barn som har fötts med kort mellanrum, men det är inte tvillingar. Varför gå runt och säga att man har nästan-tvillingar om man inte har det?
Och för att upprepa mig ännu en gång; Nej, jag påstår inte att alla som säger att de inte vill ha tvillingar är avundsjuka och inte heller att de som säger sig vara avundsjuka för den sakens skull är bittra. Men det finns dom som är det.