Tidigare ikväll så funkade inte fl för mej så jag surfade in på bröllopstorget för att se om det funkade...
Satt där och läste lite i deras forum och läste en tråd som chockade mej!
En tjej skrev om hur upprörd hon var för hon hade lyssnat på P3 i torsdags på radioprogrammet "programmet som fortfarande inte får heta bögradio"
och där gjorde de narr av personer med downs!
Sexuella anspelningar på att tjejer med downs var bättre på tillfredställa för att dom hade bredare tunga och att man skulle skaffa sig en tjej med downs då man inte riktigt kunde höra om hon sa "ja eller nej" och då kunde man alltid "köra på"
Är det inte klokt?!!!
Dels är det så fruktansvärt förnedrande och dels är det att uppmana till våldtäkt eftersom de inte skulle kunna höra om tjejen egentligen sa nej!!!
Detta vill jag anmäla men vet inte riktigt vart jag ska vända mej...
Sånt här skämtar man inte om!
Detta är absolut inte humor!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-08 17:40:03:
Jag skrev detta efter att jag hade läst detta på ett annat forum..
Så det jag läste stämde inte rikigt och det rätta som de sa på radioprogrammet var:
"...Förra veckan hade jag jättehäftigt sex med en som gick i åttonde klass. Nu vill jag inte att ni missförstår mig, bara för att hon gick i åttonde klass var hon inte minderårig. Hon var över 20 år gammal, men i särskolan räknar man klasserna lite annorlunda. Ja, ni vet inte vad ni gått miste om förrän ni provat att ha sex med en som har Downs syndrom. Det är som de säger: större tunga, större nöje..."
Jag anmälde detta både till ho
www.ho.seOch till granskningsnämden på:
www.grn.se/mailadressen till programchfen på P3
dan.granlund@sr.se">dan.granlund@sr.se
Och här finns en artikel på Internettidningen resume
www.resume.se/nyheter/2006/08/08/sexskamt_om_...TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 18:07:28:
Fick konstaterat att han även sa att ett nej är alltid ett nej så ta tjejer som talar lite otydligt, som dom med downs syndrome t. ex"
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 21:08:27:
Och här är en till länk till en artikel som nu har tagit upp detta:
www.foraldrakraft.se/FK_0608/060811_radiostor...