Min son slutade äta varierat efter han fyllde två år..och har vart inne på olika saker i olika perioder,bara fisk,bara makaroner och pannkaka,bara hårdbröd och nu fick vi veta att han är glutenintolerant också..han har ingen näringsbrist,det har vi kollat upp..får absolut inte i honom någon näringsdryck,har provat alla sorter...
Efter vi fick svar på gluten provet så bytte vi ut hans mackor till glutenfria,funkade i tre dagar..nu äter han bara popcorn och dill chips..han hade även smarties (non stop godis) som favorit och förstärkare,men dom innehåller gluten,hittade liknade drageér och fyllde smarties-rören med dom istället,men det kände han direkt och nu ratar han det med...
Jag låter honom hållas och han får leva på chips och popcorn...
Häromdagen åt vi hemma gjord pizzaoch det ville han ha..typiskt...är såå svårt att låta bli att ge honom då han inte tål det,är ju så kul när han äntligen VILL äta något annat..
Nu har hela familjen testat sig för glutenoch jag är mest troligt också glutenintolerat, vilket jag ser som positivt på ett sätt.Att jag då får lära mig att äta glutenfritt och den dagen Silas bestämmer sig för att äta så ser han att jag äter samma som honom...