Anonym skrev 2010-07-30 11:15:19 följande:
Fru Sveden skrev 2010-07-30 08:23:49 följande:
Han är medveten om det ja, men än så länge är vi lyckligt gifta med barn nummer 2 på gång så inget som är aktuellt alls. Dessutom kan ju läget ha ändrats om vi nu skulle skilja oss. Jag vet även att min man skulle göra jävligt mycket för att få till ett bra umgänge med sina barn då han är uppväxt utan sin pappa. Och om VV inte skulle fungera så kommer han gå med på minst vv helg så det är ju positivt i alla fall

. Ja jag vet att det är lite stört att vi disukterat detta trots att det inte alls är aktuellt, men som sagt det är ju inte barnens fel att föräldrarna inte kommer överrens och man msåte ju göra allt för att barnen skall ha det så bra som möjligt trots att man hatar den andra föräldern.
Tror det är bra att diskutera och planera hur det skulle bli vid en ev. separation, när man fortfarande är vänner.
gutegirl skrev 2010-07-30 10:23:19 följande:
Det är liksom det som gör det så tramsigt och ger mig känslan av att pappa sätter sig på tvären mer för att sätta käppar i hjulet för mamman än omtanke om barnen.
Inget konstigt i det alls, barnen i det här fallet har bott mer hos mamman och det är inte alls osannolikt att domstolen går på den linjen, särsklt som det rör sig om en flytt på ynka tre mil.
Visst finns det pappor som vill ta hand om sina barn, men det är inte topic i den här tråden.
Käppar i hjulet för mamman? Ingen omtanke för barnen? Skulle du själv tycka att det var okej att hindras ha växelvis boende, som pappan faktiskt har med 5 dygn varannan vecka, och bara ha varannan helg helt plötsligt? De ynka 3 milen blir 12 mil per umgängesdygn! Han skulle behöva köra 60 mil varannan vecka för att hämta och lämna på skolan. Låter det lite för dig?
Rokka Jill skrev 2010-07-30 10:38:14 följande:
Varför flyttar inte pappan med till den orten?
Va? Varför ska pappan flytta med sin respektive och deras barn bara för att mamman träffar en ny pojkvän? Finns det någon vettig anledning att han ska dra upp hela sin familj och lämna allt?
Min morsa pendlar mellan två orter på gotland varje dag när hon jobbar. När vi var små fick hon först köra till en annan ort för att lämna oss hos dagmamma och kom således lätt upp i femton mil per dag. SÅ nej, jag fattar inte varför han gnäller över det. De får väl dela på bensinkostnaden i så fall. Det bästa man kan göra i sådana här ärenden är att försöka komma överens om en lösning och inte bara säga "NEJ!" till precis allt.
En variant är ju att mamman flyttar med barnen men kör dem till deras vanliga skola på pappans ort varannan vecka. Har ni tänkt på det?