Startsidan
  • Logga in med Facebook
Logga in automatiskt
Glömt ditt lösenord?
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Styvförälder
  • Biom, När ska du ge upp och sluta...?
Styvförälder - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Styvförälder
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Biom, När ska du ge upp och sluta...?

Tis 9 feb 2010 12:41 Läst 1688 gånger Totalt 47 svar
    Anonym (Give up!)
    Visa endast
    Jag är så förbannat trött, irriterad, arg, less på dig, Biomamma,
    inte bara jag, förresten, utan även din ex sambo / biopappa till ert biobarn!!
    När ska du sluta skicka onödiga frågor och påminnelser sms? Varför kan du inte bara ringa, då du ska och ställ dina onödiga frågor då? Och dina påminnelser, kan du stoppa upp någonstans! Dina idiotiskt dumma påminnelser och onödiga frågor!
    Under 4 nästan 5 år nu, så har det inte hänt någonting akut, vi har inte fått ett enda sms som är av en akut händelse, utan det är frågor som kan lika gärna vänta till överlämningsdagen, eller hur?
    Ändå måste du skicka sms som du dessutom fått svar på (för länge sen) och flera ggr efter flera veckor, så måste du skicka återigen frågan, som du fick svar på för länge sen?! 
    När det kommer ett sms med en fråga och du får ett svar tillbaka, ändå är du inte nöjd utan måste skicka liknande samma sms men annorlunda formulerat minst tre ggr till, flera veckor senare, för att .........??? Förstår inte?? Är det något du tror att jag blir avund på? Då tror du fel, ärligt skrivet så är jag inte avund utan jag blir störd av dina onödiga frågor, du får gärna ringa och prata med ditt ex för min del, tror att ert barn skulle tycka bättre om att höra sin mamma och pappa prata med varandra?! eller annat? Orka hålla på som du gör, du har ett enormt kontrollbehov och du verkar inte ha tilltro till din ex sambo /barnets biopappa, vilket är så konstigt då du själv ville att barnet ska ha 50% rätt till sin pappa så som mamma? Att du själv ville sköta ditt ansvar när barnet är hos dig och att pappa + jag skulle ansvara vårt när barnet är hos oss?!

Hopplöst, Meningslöst, suck och stön, Fortsätt gärna söta lilla biomamma du, att skicka onödiga sms och flera ggr om, men som du redan säkert märkt så får du inte svar, endast då det är akut ang. ert kära lilla barn, så kommer du få svar! Men då är det väl så akut att du har lärt dig att inte skicka sms, utan måste lyfta på luren och slå telefonnr till biop? eller skulle du vara så dum att du skickar ett sms då också? När det verkligen är akut?!!

Till er som kommer att kommentera min TS inlägg:

Jag är bara så förbannat irriterad över omogna biom som inte har eller klarar av att släppa sitt tidigare förhållande till barnens biop, på ett sjukt omoget sätt hålla på så här som denna biom gör.
    Biop och biom har absolut inte någon som helst bra samarbete, utan så här har det varit från start, då de valde att separera!
    Jag har då aldrig varken läst eller hört att en biopappa håller på så här med sitt ex, men vissa biom är tydligen så här hopplöst kontrollfreak, eller vad beror sånt här?
    Det är väl tur att man som bonusm hållt sig på avstånd och inte lägger sig i deras barn och kontakt mm. Så skönt att slippa de problemen också med denna biom!
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 1
    4. 2
    5. 3
    6. 4
    7.  
    8.  
    9.  
    10. ›
    11. »
    1. Anonym (Give up!) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 09:03
      X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
      Det är väl bara låta bli och svara på dessa sms, så får hon väl till slut ringa upp om det är något som är så viktigt. Ju mer ni blir irriterade och svarar på dessa sms, ju mer kommer hon att hålla på. När det väl är viktigt/akut, då kan man svara, annars finns ingen anledning. Vart i liknande situation, men inte lika extrem... Men det var bara i början av förhållandet då biom gjorde det mesta för att förstöra.. Hoppas det blir bättre, låt bara bli att svara. Byta nummer eller stänga av telefonen är väl dumt, ifall det ngn gång är akut... Lycka till
      Min man har och kommer fortsätta att låta/ låtit bli att svara på dessa sms, och det gör bara att hon surnar till och blir mer aggresiv och mer irriterad, sen så kommer det nya, fler sms. Jaa, det är bara att låta bli att reta sig på det här.Suck och stöön!
      Min man har försökt otaliga ggr prata med exet om detta, men det blir bara värre och mer elände till följd, vilket gjort att han drar sig för att göra mer eller stor grej av det, men jag känner att det här blir jag mer eller mindre galen på att hon ska få fortsätta bete sig så här, men det blir väl bättre med tiden. Man får väl hoppas att barnet ( när h*n blir äldre) att h*n vill vara hos sin mamma mer så slipper vi denna biom idiotiska påhopp, kränkningar, dumma frågor mfl. Ju äldre barnet blir ju mindre kontakt behöver man ha med exet, eller? vad tror ni?
    2. Anonym
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 09:10
      Min man har och kommer fortsätta att låta/ låtit bli att svara på dessa sms, och det gör bara att hon surnar till och blir mer aggresiv och mer irriterad, sen så kommer det nya, fler sms. Jaa, det är bara att låta bli att reta sig på det här.Suck och stöön! Min man har försökt otaliga ggr prata med exet om detta, men det blir bara värre och mer elände till följd, vilket gjort att han drar sig för att göra mer eller stor grej av det, men jag känner att det här blir jag mer eller mindre galen på att hon ska få fortsätta bete sig så här, men det blir väl bättre med tiden. Man får väl hoppas att barnet ( när h*n blir äldre) att h*n vill vara hos sin mamma mer så slipper vi denna biom idiotiska påhopp, kränkningar, dumma frågor mfl. Ju äldre barnet blir ju mindre kontakt behöver man ha med exet, eller? vad tror ni?
      När barnet blir äldre så hoppas jag verkligen för barnets skull att du inte har förhoppningat och viljan att det ska bo mer hos mamman.
      Ju äldre barnet blir och om NI inte använder samma vokabulär som mamman troligtvis använder då hon pratar med barnen om er så kommer barnet själv att inse vem som gör fel och väljer naturligtvis den föräldern som det känner trygghet och ärlighet i.
      Vi som har samma problem med biomamman här har aldrig sagt ett enda ont ord om barnens mamma, men barnen berättar att hon kallar oss så fula saker så dom törs dom inte ens återge för att det är så fula ord.
      Dom berättar varje gång dom kommer om hur mamman får utbrott hemma hos sig och gapar och skriker om oss, barnen själva säger att så GÖR man bara inte, att mamman gör fel och den dagen dom kan välja själva så VET vi vad deras val blir.
      Än så länge så är det bara den äldsta som skulle kunna få göra sin röst hörd om var hon vill bo, men hon törs inte lämna lillasyster ensam med mamman så hon får lida några år till, tyvärr.
    3. goddagens
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 09:13
      Min man har och kommer fortsätta att låta/ låtit bli att svara på dessa sms, och det gör bara att hon surnar till och blir mer aggresiv och mer irriterad, sen så kommer det nya, fler sms. Jaa, det är bara att låta bli att reta sig på det här.Suck och stöön!Min man har försökt otaliga ggr prata med exet om detta, men det blir bara värre och mer elände till följd, vilket gjort att han drar sig för att göra mer eller stor grej av det, men jag känner att det här blir jag mer eller mindre galen på att hon ska få fortsätta bete sig så här, men det blir väl bättre med tiden. Man får väl hoppas att barnet ( när h*n blir äldre) att h*n vill vara hos sin mamma mer så slipper vi denna biom idiotiska påhopp, kränkningar, dumma frågor mfl. Ju äldre barnet blir ju mindre kontakt behöver man ha med exet, eller? vad tror ni?
      Hur många sms ungefär rör det sig om? Är det cirka 10 om dagen så kanske man kan polisanmäla människan för trakasserier?

Men varför vill du att barnet ska vara mer hos sin mamma? Barnet ska väl inte straffas för att du inte orkar med mammans sms?
      Dessutom sms:ar ju mamman lika mkt oavsett om barnet är hos henne eller hos sin pappa skriver du?
    4. Anonym
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 09:19
      Absolut, ju äldre barnen blir desto mindre kontakt behövs...men man kommer alltid behöva ha kontakt gällande, aktiviteter på dagis/skola, läkarbesök, skollov etc..

Vet inte vad jag ska komma med mer förslag hur ni ska göra, om hon surnar till och gör det värre om ni låter bli att svara.

När barnet är hos er, så borde ni i stort sett kunna ignorera telefonen/stänga av, då ni är med barnet och vet vad som händer, och skulle ngt akut inträffa så kan ni ju ringa henne istället.

Vet att det säkert är svårt att prata med en människa med ett speciellt beteende, men kanske ta hjälp av någon rådgivare eller ngt, där ni tillsammans kan förklara att när barnet är hos er så sköter ni allt, skulle ngt inträffa så självklart kontaktar ni henne.

Däremot när barnet är hos henne, borde er dörr alltid stå öppen, spec för barnets skull.
      Sen får ni helt enkelt ta hennes sms/samtal dessa veckor, för det kan ju hända ngt och då är det bra om hon får tag i er.

Speciellt eftersom ni har ett avtal oxå, vad jag har förstått.
      Hittar ingenstans barnets ålder... men jag tror och hoppas att kontakten borde minskas ju äldre barnen blir, då dom kan föra sin talan själva.

Hoppas det löser sig! Kämpa på
    5. Karnac
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 09:19
      Fy, "jag ryser"...
      Jag är nog lite som biomamman i fallet....
      Tur jag har ett förstående ex och han en förstående sambo som förstår att jag har svårt att släppa taget och har lite halvångest när mitt barn inte är hos mig.
      Deras förståelse gör nu att jag släpper lite mer i taget...
      Tror jag ska baka en tårta och tacka dom ordentligt i dag när de kommer för att hämta vår "ängel"..
    6. Anonym (Give up!) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 09:28
      När barnet blir äldre så hoppas jag verkligen för barnets skull att du inte har förhoppningat och viljan att det ska bo mer hos mamman.Ju äldre barnet blir och om NI inte använder samma vokabulär som mamman troligtvis använder då hon pratar med barnen om er så kommer barnet själv att inse vem som gör fel och väljer naturligtvis den föräldern som det känner trygghet och ärlighet i.Vi som har samma problem med biomamman här har aldrig sagt ett enda ont ord om barnens mamma, men barnen berättar att hon kallar oss så fula saker så dom törs dom inte ens återge för att det är så fula ord.Dom berättar varje gång dom kommer om hur mamman får utbrott hemma hos sig och gapar och skriker om oss, barnen själva säger att så GÖR man bara inte, att mamman gör fel och den dagen dom kan välja själva så VET vi vad deras val blir.Än så länge så är det bara den äldsta som skulle kunna få göra sin röst hörd om var hon vill bo, men hon törs inte lämna lillasyster ensam med mamman så hon får lida några år till, tyvärr.
      Neej, jag har absolut inte förhoppning eller viljan att barnet ska bo mer hos sin biom, men vi tror att det kommer biom se till att det blir så, hon har försökt med att få barnet att vara mer tid hos henne redan tidigare, men som tur är har pappan (min man) stått på sig, han kontaktade FR för att få samarbetsavtal och hjälp till att förklara för biom, hur mycket han vill göra för barnets bästa osv. men det skiter hon totalt i. Hon är egoistisk, omogen, mm, hon vill inte inse faktum att det finns lösningar, att vi vill få en bra kontakt, hon är inte villig till ett samarbete överhuvudtaget men hon vill ha sin rätt, sina krav och önskemål att göra som hon vill och det får hon genom att ingen stoppar henne med att hon kan terra exet med onödiga sms, han ville attde ska ha telefonkontakt en gång i veckan (mer om det är akut) men neej, vem är det som ringer joo, min man, ringer varje gång och när han tar upp viktiga saker som ska hända under veckan eller om semester mm så är det bara jaha, vi får väl se, kan inte ge svar nu, vet inte nu, och så efter samtalet så skickar hon sms med anklagelser, går inte, vill inte, varför? mm. sen när hon behöver ha svar på någon onödig fråga så skickar hon sms, i tid och otid, flera ggr då hon inte får svar, mm. och om hon får svar så är det ändå ett sms som skickas med frågan igen, fast omformulerat, precis som om hon bara vill eller måste få göra så här?!
      Min man orkar inte längre tjafsa om det här, han accepterar sms, men han svarar inte på dom, även om hon skickar tre ggr till, vissa saker/ämnen tar han upp med henne vid telefonsamtalet 1 ggr/veckan då, men snällt och sen var det inget mer med det! Men hon får precis som hon vill, med allt.. han säger att hon är psykopat och orkar inte säga emot eller göra mer av det här, hon kommer aldrig att sluta. Vilket jag inser nu att jag måste fortsätta acceptera hennes smsande och att hon får alltid som hon vill... Jaaa, suck, det spelar ingen roll längre, det fortsätter ju bara...
    7. Anonym
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 09:30
      Jag förstår knappt vad man kan sms:a om. Det måste ju vara totalt meningslösa saker. Jag har bonus barn, och vi får sms kanske en gång i månaden. Vi får aldrig påminnelser om saker och vi påminner inte biom om vad som händer. Det sköter ju hon och vice versa.

Det har gått så många år nu och hon har inte lyckats släppa kontrollen. Grattis.. kommer bli svårt (om inte omöjligt) för henne att släppa taget och sluta. 
      Jag vet inte vad man gör åt en sån här människa, för det låter inte för mig som att hon är normal i sitt beteende. 

Visst att man valt en man som har barn bla bla bla.. men det betyder inte att biom får göra som hon vill. De är ju lika kapabla till att ta hand om barnet och det är hon som borde lära av sig sitt tvångs sms:ande. För det är inte för barnets skull hon gör det, hon gör det för att hon måste. 
    8. Anonym (Give up!) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 09:39
      Absolut, ju äldre barnen blir desto mindre kontakt behövs...men man kommer alltid behöva ha kontakt gällande, aktiviteter på dagis/skola, läkarbesök, skollov etc.. Vet inte vad jag ska komma med mer förslag hur ni ska göra, om hon surnar till och gör det värre om ni låter bli att svara. När barnet är hos er, så borde ni i stort sett kunna ignorera telefonen/stänga av, då ni är med barnet och vet vad som händer, och skulle ngt akut inträffa så kan ni ju ringa henne istället. Vet att det säkert är svårt att prata med en människa med ett speciellt beteende, men kanske ta hjälp av någon rådgivare eller ngt, där ni tillsammans kan förklara att när barnet är hos er så sköter ni allt, skulle ngt inträffa så självklart kontaktar ni henne. Däremot när barnet är hos henne, borde er dörr alltid stå öppen, spec för barnets skull. Sen får ni helt enkelt ta hennes sms/samtal dessa veckor, för det kan ju hända ngt och då är det bra om hon får tag i er. Speciellt eftersom ni har ett avtal oxå, vad jag har förstått. Hittar ingenstans barnets ålder... men jag tror och hoppas att kontakten borde minskas ju äldre barnen blir, då dom kan föra sin talan själva. Hoppas det löser sig! Kämpa på
      Info ang skolan, mm sköter skolan om, dvs. min man får egen info direkt och biom får info direkt från lärare mm. skollov får de varsin lapp om och de har vv så då skriver man bara de veckor man har barnet hos sig, inget de behöver diskutera med varandra om. så de ska inte enl. avtalet / har ingen egentligen kontakt alls mer än en gång i veckan ska resp. förälder ringa till den andra för att sedan prata med barnet före ö.l som sker på skolan/fritids! Men biom skiter i det och terrar med onödiga frågor, ett exempel; " Var är barnets svarta vantar?"  dagen före ö.l och barnet var hos oss! Barnet är 8 år!
    9. Anonym (Give up!) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 09:42
      Jag förstår knappt vad man kan sms:a om. Det måste ju vara totalt meningslösa saker. Jag har bonus barn, och vi får sms kanske en gång i månaden. Vi får aldrig påminnelser om saker och vi påminner inte biom om vad som händer. Det sköter ju hon och vice versa. Det har gått så många år nu och hon har inte lyckats släppa kontrollen. Grattis.. kommer bli svårt (om inte omöjligt) för henne att släppa taget och sluta.  Jag vet inte vad man gör åt en sån här människa, för det låter inte för mig som att hon är normal i sitt beteende.  Visst att man valt en man som har barn bla bla bla.. men det betyder inte att biom får göra som hon vill. De är ju lika kapabla till att ta hand om barnet och det är hon som borde lära av sig sitt tvångs sms:ande. För det är inte för barnets skull hon gör det, hon gör det för att hon måste. 
      Precis, så tänker jag också, att hon är lika kapabel till att ta hand om barnet som biop är, men det är hon inte visar det sig, det här är inte normalt!
    10. Anonym (Give up!) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 09:44
      Fy, "jag ryser"...Jag är nog lite som biomamman i fallet....Tur jag har ett förstående ex och han en förstående sambo som förstår att jag har svårt att släppa taget och har lite halvångest när mitt barn inte är hos mig.Deras förståelse gör nu att jag släpper lite mer i taget...Tror jag ska baka en tårta och tacka dom ordentligt i dag när de kommer för att hämta vår "ängel"..
      Detta är normalt, du förstår och jag tror att din ex/ barnens biop och hans nya, förstår dig, speciellt om du berättar för dom att du har halvångest när ditt barn inte är hos dig! Många kramar till dig!!
    11. Anonym (Give up!) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 09:48
      Hur många sms ungefär rör det sig om? Är det cirka 10 om dagen så kanske man kan polisanmäla människan för trakasserier?Men varför vill du att barnet ska vara mer hos sin mamma? Barnet ska väl inte straffas för att du inte orkar med mammans sms?Dessutom sms:ar ju mamman lika mkt oavsett om barnet är hos henne eller hos sin pappa skriver du?
      Det spelar ingen roll om hur många sms det rör sig om!

Polisanmälan? Javisst men vad leder det till? Ännu mer tjafs och värre blir det! Vi försöker få till ett bättre kommunikation mellan oss men det går inte pga hennes beteende.

Barnet ska absolut inte straffas! Barnet är inte involverad i att jag inte orkar med biom smsande! Eller något annat heller!

Jaa, hon smsar oavsett om barnet är hos oss eller hos sin biom!
    12. Anonym
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 09:52
      Min erfarenhet av det när mamman vägrar släppa taget är att tom barnen tror att pappa är dåliga på att ta hand om dem. För mamman ska alltid komma och säga hur man gör och påminna och styra. Pappan får ingen chans då att visa att han är precis lika bra, för mamman kommer alltid med "råd" eller liknande. Och det visas på barnen, iaf på mitt bonus. Biom har som inställning att det är sämre hos pappa och pappan inte kan lika bra som mamman. Och gissa vem som mer tror att det är så... Jo mitt bonus. Vilket gör mig väldigt arg på Biom. 

men det hör inte riktigt hit. Din biom verkar ju ha mer behov av att alltid vara med i bilden och kan inte släppa barnet den vecka han/hon är hos pappa. 

Det vore ju bra om din sambo kunde byta nr på jobb telefonen. Och sen ge biomamman nr till en annan mobil. Så slipper iaf hans jobb telefon bli terrad. Och så kan hon sms:a till en vanligt personligtnr som man lättare kan skita att titta på. Så hon kan sms:a livet hur sig och ingen läser. För som sagt.. är det VIKTIGT ringer man ju om ingen svara på ens sms. 
    13. Anonym
      Visa endast
      Tors 11 feb 2010 10:07
      Min erfarenhet av det när mamman vägrar släppa taget är att tom barnen tror att pappa är dåliga på att ta hand om dem. För mamman ska alltid komma och säga hur man gör och påminna och styra. Pappan får ingen chans då att visa att han är precis lika bra, för mamman kommer alltid med "råd" eller liknande. Och det visas på barnen, iaf på mitt bonus. Biom har som inställning att det är sämre hos pappa och pappan inte kan lika bra som mamman. Och gissa vem som mer tror att det är så... Jo mitt bonus. Vilket gör mig väldigt arg på Biom.  men det hör inte riktigt hit. Din biom verkar ju ha mer behov av att alltid vara med i bilden och kan inte släppa barnet den vecka han/hon är hos pappa.  Det vore ju bra om din sambo kunde byta nr på jobb telefonen. Och sen ge biomamman nr till en annan mobil. Så slipper iaf hans jobb telefon bli terrad. Och så kan hon sms:a till en vanligt personligtnr som man lättare kan skita att titta på. Så hon kan sms:a livet hur sig och ingen läser. För som sagt.. är det VIKTIGT ringer man ju om ingen svara på ens sms. 
      Till en början tror barnen på mamman ja, men när dom själva inser vem som vill bråka, vem som kallar den andre för fula saker, vem som smutskastar vem, vem som ställer krav på barnen innan dom ska till pappa hur dom ska vara och inte, DÅ inser också barnen vem som är den felande länken.
      Enligt barnen här så finns det inga rena kläder hos mamman sedan flera veckor före jul, hon dammsuger aldrig och golven är skitiga, blod ligger kvar på golven från att ena bonusen blödde näsblod i November.
      Att biomamman varit felande hela tiden uppfattade jag tidigt, men hon verkar tackla av mer och mer och finner en njutning av att skicka massa sms och svarar inte maken på dom så går hon i taket och skickar mail med första kommentaren " eftersom vi inte kan kommunicera per telefon"
      Vaddå telefon?! Hon skickar ju bara en massa sms och svarar inte i telefonen när maken ringer upp istället.
      Dom få gånger hon ringt hit så har det bara varit lögner, t.ex. att hon köpt saker som barnen behövt som fotbollsskor, inte fan hade hon köpt det heller, dom köpte jag men då hade hon redan mailat tränare om att hon skulle sluta.
      När jag frågade bonusen om hon inte tyckte att det var roligt med fotboll längre så svarade hon -jo, men mamma tyckte.....
      Att mamman har svårt att hålla igen på sina kommentarer till barnen här är inte att hon misstror min man, det är för att hon själv vet sina brister och att hon själv mer eller mindre missköter sina barn när hon har dom, därför ger hon barnen order om att frysa ut mig och min man, trots att barnen mår skitdåligt av detta.
      Hur man skulle kunna komma tillrätta med problemen vet jag inte, men vi har sett själva nu att vi gör rätt som aldrig diskuterar mamman när barnen är här, vi visar att vi spelar i en högre division än henne och hon kommer falla på eget grepp.
    14. Anonym (samma problem)
      Visa endast
      Tors 18 feb 2010 07:23
      Det skulle kunna ha varit jag som skrivit ditt inlägg.

Vi har även problem med en biomamma som ringer, skickar sms och kommer hit i tid och otid.
      Vi blir anklagade för massa saker ena dagen, för att nästa dag få höra hur underbara vi är.
      Smsen strömmar in, våran vecka och hennes vecka.
      ALDRIG något viktigt om barnen, utan struntsaker som kan vänta till överlämingen (om dom ens måste tas upp då).

Hon skriker, anklagar och ställer krav framför barnen.

Vi svarar inte heller i telefonen eller på sms när vi har barnen.

Har helt enkelt gett upp tanken på att vi skulle kunna ha en fungerande relation med henne
    15. Anonym (Give up!) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Tors 18 feb 2010 08:57
      Det skulle kunna ha varit jag som skrivit ditt inlägg.Vi har även problem med en biomamma som ringer, skickar sms och kommer hit i tid och otid.Vi blir anklagade för massa saker ena dagen, för att nästa dag få höra hur underbara vi är.Smsen strömmar in, våran vecka och hennes vecka. ALDRIG något viktigt om barnen, utan struntsaker som kan vänta till överlämingen (om dom ens måste tas upp då).Hon skriker, anklagar och ställer krav framför barnen.Vi svarar inte heller i telefonen eller på sms när vi har barnen.Har helt enkelt gett upp tanken på att vi skulle kunna ha en fungerande relation med henne
      Jag har för länge sen gett upp att drömma, hoppas på att få en bra fungerande relation till biom!
      Tyvärr så ger hon en massa slitningar hemma hos oss, som tär på mig, alla barnen (inte bara hennes barn utan mina barn som jag har sen tidigare förhållande) min man blev i början irriterad och arg, ledsen mm, men han har gett upp för länge sen och nu ger han henne hela handen så att säga, han orkar inte tjafsa om bagateller men det blir tjafs här istället eftersom det handlar om vår tillvaro som blir störd av biom på olika sätt. Vi går ju med på allt hon vill, hennes önskemål och krav osv. Man bara gör allt för att hon ska hållas i schack så att det blir lugnt för barnen, men det blir ju inte lungt för oss alla andra!
    16. Anonym (samma problem)
      Visa endast
      Tors 18 feb 2010 10:27
      Jag har för länge sen gett upp att drömma, hoppas på att få en bra fungerande relation till biom! Tyvärr så ger hon en massa slitningar hemma hos oss, som tär på mig, alla barnen (inte bara hennes barn utan mina barn som jag har sen tidigare förhållande) min man blev i början irriterad och arg, ledsen mm, men han har gett upp för länge sen och nu ger han henne hela handen så att säga, han orkar inte tjafsa om bagateller men det blir tjafs här istället eftersom det handlar om vår tillvaro som blir störd av biom på olika sätt. Vi går ju med på allt hon vill, hennes önskemål och krav osv. Man bara gör allt för att hon ska hållas i schack så att det blir lugnt för barnen, men det blir ju inte lungt för oss alla andra!
      Vi har också gått med på alla krav mm... Men jag har tröttnat som du säger de blir slitningar i vårat förhållande.
      Flera gånger har vi varit påväg ifrån varandra pga detta. Vi har nu bestämt att vi inte ska låta henne få oss att gå isär (det är det hon vill) vi älskar varandra och har gemensamma barn, och vi vill inte att våra gemensamma eller tidigare barn ska behöva lida mer över detta.

Vi har därför kontaktat FR som varit väldigt stöttande för oss. Tyvärr har det inte fått henne att sluta, och vi har insett att vi kommer få stå ut med detta.
      Även fast det är svårt att acceptera att det är så här våra liv ser ut så har jag just nu inget val, min man har gjort allt han kan för att hon ska förstå och lämna oss ifred.

Jag längtar precis som du tills barnen är större så vi slipper kontakten med henne
    17. dana3
      Visa endast
      Tors 18 feb 2010 12:42
      I samma sitution varit jag i början av förhållandet med min sambo. jag bara reagerade inte på detta på grund av deras gemensam barn och tycke synd om henne när barnet är hos pappa, men tyvär hon var inte intresserad av barn utan om oss.
      Jag stoppade detta bara och sagt att hon har inte rätt att ringa för ingenting.
      Några gånger hade hon kommit och ringt på dören och hotade så jag var nära att ringa polisen.
      Nu hon är lungt och får inte ringa alls- läkarbesök och allt annat om  barnet sköter pappa och jag, biom bryr sig inte om detta
    1. «
    2. ‹
    3. 1
    4. 2
    5. 3
    6. 4
    7.  
    8.  
    9.  
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Inte medlem? Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?

Innehåll

Vi rekommenderar

Testfakta Stort test av febertermometrar.

Gravidkalendern Följ graviditeten, vecka för vecka.

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Fråga experten

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Helena är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Lena är förlossningsspecialist. I samarbete med Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Sverigemamman 2011

En rapport från 9000 svenska mammor

Maximera din pension.

Carina Blomberg är trygghetsekonom på AMF och svarar här på dina frågor om pension.

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Fler som skrattar och tjockisars klädval?
    • Kom hem från jobbet, hittade mannen med HANS ex! :'(
    • Ge mig EN bra anledning till abort
    • Sexuellt svartsjuk på våran katt
    • Min dotter stal massa godis från affären!
    • Gett min son fel ersättning i 3 veckor!!!!!
    • Hur ser soc på detta? Långt
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Mama Elle
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Mina diktkort
    • Från cup till dl
  • Mest sedda klippen
    • MOV09244.MP4

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm