Jag och min man har strax innan jul bestämt att åka iväg en vecka med barnen. Vi kommer att åka tillsammans med en annan familj, boende beställt, ledigt från jobb är ordnat och min bonus mamma var med på noterna och skulle be om ledigt från skolan då det ej är lovvecka. Bonus går i trean och är mycket duktig i skolan.
Nu säger (ringde och skrek i telefonen) mamman ett par veckor innan vi ska åka, att bonus inte alls ska med, eftersom bonus missar för mycket hemma, dvs, träningar i sport och musik, hennes födelsedag och något projekt i skolan.
Vad gäller? De har gemensam vårdnad, vh boende pga att hon flyttat till en annan kommun och skolskjuts funkar inte då. Så avtalet (som skrevs innan flytten) att bonus ska vara hos oss mer än vh blev i praktiken att bonus skulle vara hos oss någon helvecka, helst på lov. Bonus har inte varit hos oss på de senaste höst - jul eller sportlov, vilket beror mycket på min mans jobb, därav denna vecka nu när det passar bättre...
Vad gäller? Känns som umgängessabotage då hon radat upp för bonus allt som kommer att missas för att få bonus tveksam till att följa med - istället för att meddela ledare på träning osv. att bonus inte är hemma den veckan. Är tveksam till att hon ens bett om ledigt från skolan för denna vecka.
Vad kan man göra? Helgen när vi kommer att åka är bonus ordinarie helg att vara här. Tips?