Anonym (Tråkigt) skrev 2010-03-11 15:14:24 följande:
TS åker din sambo med ditt barn och hälsar på exet utan dig??? Han har verkligen inte ett snällt sätt emot dig. Dom här föräldrarna gör tyvär inte det bästa för sitt barn alls. Tänk om ni, som vi, kunde träffas allihop och på så sätt förgylla både bonusen och ditt eget barn. Det är inte du som felar mot deras barn. Det gör dom utmärkt båda två, för dom ser dig inte som en tillgång. Din man måste börja stå upp för sin familj. DIG och sina två barn.... Inte exet.Lycka till!
Exet har varit på min sambo att hon vill att barnet och han ska komma dit, så att syskonen kan få träffa varann även när det inte är vår vecka för hon vägrar ju låta bonusen komma hit när det inte är vår vecka. Det lönade sig för henne för en vecka sen för då hade hon en present till lilla barnet som hon ville överlämna personligen. Annars är min sambo fullt medveten om att jag kommer inte acceptera att det händer en gång till.
Ett problem är ju att min sambo inte ser att det är ett problem, han anser att jag är svartsjuk och kontrollerande och att jag står ivägen för en god relation mellan föräldrarna, vilket är helt åt helvete.. Det är ju pga hennes beteende som vi sitter här idag.
Exet har efter många år inte gått vidare, hon hoppas att det kommer att bli dom två igen, och hon vet även om att jag och min sambo har haft en del problem i vårt förhållande, mycket pga henne, och då verkar det som att hon bara väntar på sin chans för hon tror väl att vi kommer att separera.
Ett exempel var förra sommaren, exet hade träffat en kille som hon började träffa regelbundet, vid samma tidpunkt var min relation i botten och vi separerade. Bara nån dag efter så gjorde hon slut med sin nya flört och gick efter min sambo.
Nu lyckades hon inte för jag och min sambo beslutade att göra ett nytt försök.
Åter till dessa tillställningar som kommer att komma, egentligen känns det som en droppe i havet efter all skit som vi vart igenom. Men jag känner bara att nånstans får det vara nog, jag kan inte sitta år efter år och bara ta allt, jag har ingen kontroll över nånting, allting sker ovanför mitt huvud. Jag har inget att säga till om, och dom gånger jag sätter ner foten då är det jag som är skurken.
Och det är ju inte bara exet som är problemet utan även min sambo, för att han inte ser problemet och för att han inte kan stå upp för sin familj och mig som hans sambo.
Jag vet inte hur jag ska nå fram till honom och få honom att inse.