Jag känner igen mig i ts.
Vi har en 12-åring hemma och vår enda "tröst" är att det är lika jävligt hemma hos mamman...
*Vi ber att hon tar undan tallriken efter sig själv = STOOOORT sammanbrott, ingen älskar henne, ingen förstår henne och hon gör ALLT hemma och vi bara latar oss.
*Vi ber att hon tar undan smutstvätten som hon slängt på golvet i badrummet = STOOOORT sammanbrott, ingen älskar henne, ingen förstår henne och hon gör ALLT hemma och vi bara latar oss.
*Det är hennes tur att tömma diskmaskinen = STOOOORT sammanbrott, ingen älskar henne, ingen förstår henne och hon gör ALLT hemma och vi bara latar oss.
*Hon ringer till jobbet och säger till mig att jag ska hämta henne från träningen, jag säger nej, för jag är på jobbet 9 mil bort = STOOOORT sammanbrott, ingen älskar henne, ingen förstår henne och hon är ju så liten så vi ska göra sånt för henne
*Hon vill vara ute med kompisar på stan mitt i natten, vi säger nej = STOOOORT sammanbrott, ingen älskar henne, ingen förstår henne och hon är minsann nästan vuxen.
Jag förstår HELT hur en tom schampoflaska kunde bli en så stor grej...
Det går inte göra rätt, de har ingen hjärna, de har bulgur innanför pannbenet. Om man har det som utgångspunkt så är det lättare att hantera (dvs gå därifrån, dunka huvudet i någon vägg och försöka ignorera skriken)
Tyvärr har jag inga råd att ge. De växer upp och flyttar förhoppningsvis hemifrån om några år...