Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Styvförälder
  • MÅSTE man älska sina bonusar???
Styvförälder - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Styvförälder
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

MÅSTE man älska sina bonusar???

Ons 17 mar 2010 19:14 Läst 1533 gånger Totalt 36 svar
    hippiegirl
    Visa endast
    MÅSTE man älska sina bonusar???

Jag är både bio och bonus förälder. Jag älskar alla barn, bonusarna mindre ({#lang_emotions_surprised}) , men mitt eget mer än livet själv. Jag ser till att ha ensamtid med bonusarna, tar hand om dom och fostrar precis som pappan. Gör absolut ingen skillnad (utåt) på barnen men i hjärtat....
    Ibland önskar jag att bonusarna var mina eller (hör o häpna) att dom inte fanns alls, pga alla jobbiga situationer som kan uppstå och krångel som kan bli...

Jag visste att min kärlek hade barn sen innan, men man kan ju aldrig veta hur vardagen kommer att bli!

Om jag och min sambo skulle gå isär och jag finner en ny man, så skulle jag aldrig kräva eller ta för givet att han ska älska min dotter! Däremot att han ska kunna ta hand om och visa omtänksamhet...

Läste en annan tråd idag, där en annan bonusmamma uttryckt sin frustration över sin bonusson och fick så mycket påhopp och dömande kommentarer.

Vill därför veta av både bio- och bonus föräldrar =
    Måste man älska sina bonusar?
    Lika mycket?
    Är man en sämre människa för att man inte hyser några känslor för sin bonus
    ?

Det här ska bli mycket intressant..........

Lycklig mamma till Leah - 090619
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 1
    4. 2
    5. 3
    6.  
    7.  
    8.  
    9.  
    10. ›
    11. »
    1. Anonym
      Visa endast
      Fre 19 mar 2010 08:47

det är konstigt det där med känslor. alla ska få känna som dom vill naturligtvis men när jag träffa min karl som har 2 barn så kände jag direkt att det var absolut inga problem. o nu när man levt med dom så älskar jag dom högt! inte på samma sätt som min egen son men jag älskar dom o jag behandlar dom allihop på samma sätt.
      men man får inte göra skillnad på dom för oftast så är det väl barnen som är elaka mot varandra för att dom blir avundsjuka?

jag har 3 barn. i vårt hem finns 3 barn. vems de sedan är spelar ingen roll. för det är våra när dom är hos oss. o vi älskar dom små liven precis lika mycket men på olika sätt. min son är ju från min kropp o hans barn är ju från han.

så känner jag men ser samtidigt många runt omkring som "avskyr" sina bonusbarn. då ska man som vuxen ta beslutet att avsluta det förhållandet för hur man än "spelar" så tror jag att barnen mäsrker direkt.

många sa till mig i början att jag ALDRIG kommer älska hans barn. men jag hade inte gått in i ett förhållande som det redan fanns barn i för att jag var kär. nej jag gick ju in i förhållandet för att jag var kär i honom OCH "kär" i barnen.

snurrigt men så ser jag på de... ;)

2. Anonym (stor skillnad)
      Visa endast
      Fre 19 mar 2010 09:05
      Jag har två barn med min man, han har även en dotter i sitt tidigare äktenskap.
      Jag kan lätt säga att jag respekterar dottern, men de känslor jag har för henne är inte ens i närheten av det jag känner för våra gemensamma pojkar.

Jag kan heller inte se något fel i detta. Flickan har två stycken som älskar henne över allt annat. Mina pojkar har två stycken som älskar dem över allt annat. Ligger det något fel i det?
    3. jeni
      Visa endast
      Fre 19 mar 2010 09:23
      Det var en intressant tråd det här.

Har två bonusar och ett gemensamt. Jag har stridigt i många år med mig själv angående att älska barnen. Detta har lett till att jag känner att jag har försakat vår gemensamma, och jag har länge förnekat den självklara kärleken jag har till henne. Det har fått mig att må dåligt och jag har fått jobba mycket med det här.

Nu är bonusarna i tonåren, själviska, trotsiga och skitjobbiga. Deras mamma och vi står just nu väldigt långt ifrån varann när det gäller syn på uppfostran, värderingar, regler osv. Detta gör att jag "hatar" bonusarna, jag fasar för att dom ska komma. Men jag vill heller inte att dom ska bo hos sin mamma på heltid. För då har jag ingen chans att påverka dom med mina värderingar, och jag är rädd för att det ska braka utför (de ska hamna i dåligt umgänge). Det är väldigt motstridiga känslor och en jobbig situation för både mig, min man och alla tre barnen.

Men i grund och botten blev jag kär i min man, barnen kom på köpet, och nu får vi kämpa på trots motgångar. Vi har ju inte så mycket val eftersom vi faktiskt vill leva med varandra. Men visst är det fruktansvärt frustrerande att känna att man inte kan påverka sitt liv speciellt mycket för bonusarna finns där.
    4. minlie
      Visa endast
      Fre 19 mar 2010 17:06
      jeni bra skrivet!

Man blir kär i mannen, barnen kommer på köpet och allt eftersom växer man in och lär sig älska även bonusarna.
      Jag och min sambo träffades när barnen var 5 år och den lilla var jag med på 3 års kalaset. Vi hade ett par år innan vår gemensamma dotter kom och många tankar, känslor och dåligt samvete väcktes. Sånna känslor som man inte skulle ens ha om man hade en man utan barn.
      Tror ärligt att man omöjligt kan älska sina bonusar PRECIS LIKA mycket som sitt eget kött och blod. Det säger sig nog sjlvt.
      Det gäller att inte göra skillnad i regler, uppfostran ja you name it. Sen är det extra viktigt att bioföräldern ger extra mycket känslomässigt till barnen som kanske bor vv eller vv helg.
      Det har varit perioder som varit rent ut sagt förjävliga.

Höggravid 1 månad innan BF på vår gemensamma dotter så drog mamman till med vårdastvist. Kanske inte det mest idealiska för att få en situation som denna att fungera.

Jag kommer iallafall aldrig ha dåligt samvete för att jag älskar vår dotter på ett helt annat sätt än bonusarna! Tyvärr är det nog så många gånger att barn som flänger vv hamnar i kläm. Det är kanske inte alltid det bästa för barnen.

Tycker också att bonusföräldarna mest får skit för det mesta. I många familjer. Är väl bonusförädarnas fustration/bitterhet/svartsjuka/otillräcklighet osv. som någon måste få ut för.
      Nelly 07 ♥
    5. Anonym (känner igen mig)
      Visa endast
      Fre 19 mar 2010 18:30
      jeni skrev 2010-03-19 09:23:47 följande:
      Det var en intressant tråd det här.Har två bonusar och ett gemensamt. Jag har stridigt i många år med mig själv angående att älska barnen. Detta har lett till att jag känner att jag har försakat vår gemensamma, och jag har länge förnekat den självklara kärleken jag har till henne. Det har fått mig att må dåligt och jag har fått jobba mycket med det här. Nu är bonusarna i tonåren, själviska, trotsiga och skitjobbiga. Deras mamma och vi står just nu väldigt långt ifrån varann när det gäller syn på uppfostran, värderingar, regler osv. Detta gör att jag "hatar" bonusarna, jag fasar för att dom ska komma. Men jag vill heller inte att dom ska bo hos sin mamma på heltid. För då har jag ingen chans att påverka dom med mina värderingar, och jag är rädd för att det ska braka utför (de ska hamna i dåligt umgänge). Det är väldigt motstridiga känslor och en jobbig situation för både mig, min man och alla tre barnen. Men i grund och botten blev jag kär i min man, barnen kom på köpet, och nu får vi kämpa på trots motgångar. Vi har ju inte så mycket val eftersom vi faktiskt vill leva med varandra. Men visst är det fruktansvärt frustrerande att känna att man inte kan påverka sitt liv speciellt mycket för bonusarna finns där.
      Oj vad jag känner igen mig i vad du skriver!! Visserligen har jag inga egna barn men jag har kämpat i flera år med att älska mina bonusar men det blir svårare och svårare.
      Precis som du står jag och biopappan långt ifrån biomammans värderingar och regler gällande uppfostran. Detta leder till mycke konflikter mellan henne och pappan samt barnen när de kommer hem till oss varannan vecka. Början på veckan är alltid jobbigast, sen i slutet blir det bättre... för att sen börja om igen när de kommer nästa gång Det är som en ond cirkel som aldrig tar slut och detta suger all must ur oss och för mig minskas den kärlek som fanns i början varje gång.
      Men vill inte heller att de inte kommer till oss för jag vill att de ska bli bra människor med sunda värderingar och kunna få en bra start i livet.

Precis som du säger har jag valt min man och då kommer barnen med på köpet, vi kämpar och kämpar och lever för de stunder då allt är lugnt och passar på att njuta och ladda batterierna till nästa fight igen.
      Men visst önskar jag att det vore lättare och att biomamman kunde vara mera samarbetsvillig för barnens bästa.
    6. Anonym
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 09:02
      Anonym (känner igen mig) skrev 2010-03-19 18:30:43 följande:
      Oj vad jag känner igen mig i vad du skriver!! Visserligen har jag inga egna barn men jag har kämpat i flera år med att älska mina bonusar men det blir svårare och svårare.Precis som du står jag och biopappan långt ifrån biomammans värderingar och regler gällande uppfostran. Detta leder till mycke konflikter mellan henne och pappan samt barnen när de kommer hem till oss varannan vecka. Början på veckan är alltid jobbigast, sen i slutet blir det bättre... för att sen börja om igen när de kommer nästa gång Det är som en ond cirkel som aldrig tar slut och detta suger all must ur oss och för mig minskas den kärlek som fanns i början varje gång.Men vill inte heller att de inte kommer till oss för jag vill att de ska bli bra människor med sunda värderingar och kunna få en bra start i livet.Precis som du säger har jag valt min man och då kommer barnen med på köpet, vi kämpar och kämpar och lever för de stunder då allt är lugnt och passar på att njuta och ladda batterierna till nästa fight igen. Men visst önskar jag att det vore lättare och att biomamman kunde vara mera samarbetsvillig för barnens bästa.
      Kunde varit mina ord!

Är svårt att ladda om ibland när de varit hemmifrån för länge. Skulle faktiskt hellre ha dom boendes hos oss på heltid. Skulle kännas mer som en hel familj då och sen skulle man slippa allt flängandes osv.
      Som utanstående ser man ju barnen på ett helt annat sätt, ett neutralt sätt. Att de kanske inte alltid mår så bra.

I början när vi träffades, ja första halvåret minst, fick barnen inte ens prata om mig eller nämna mitt namn hemma hos biomamman. De fick heller inte ha de kläder jag köpte, allt var fel. Fast barnen själva ville det så fick de inte.
      Att mamman sen ringde mitt i nätterna i början då vi precis börjat dejta för att höra om jag var där.. ja vissa varningssingnaler borde man ju fått!!
      Men är man kär så är man och vi klarar allt tillsammans!!
    7. Anonym (känner igen mig)
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 10:45
      Anonym skrev 2010-03-20 09:02:00 följande:
      Kunde varit mina ord! Är svårt att ladda om ibland när de varit hemmifrån för länge. Skulle faktiskt hellre ha dom boendes hos oss på heltid. Skulle kännas mer som en hel familj då och sen skulle man slippa allt flängandes osv.Som utanstående ser man ju barnen på ett helt annat sätt, ett neutralt sätt. Att de kanske inte alltid mår så bra.I början när vi träffades, ja första halvåret minst, fick barnen inte ens prata om mig eller nämna mitt namn hemma hos biomamman. De fick heller inte ha de kläder jag köpte, allt var fel. Fast barnen själva ville det så fick de inte.Att mamman sen ringde mitt i nätterna i början då vi precis börjat dejta för att höra om jag var där.. ja vissa varningssingnaler borde man ju fått!!Men är man kär så är man och vi klarar allt tillsammans!!
      Önskar faktiskt också ibland att det bodde hos oss på heltid, de slipper flacka omkring och vi får in rutiner och regler som fungerar. För jag vet och ser på dem att de mår bra hos oss, vi har det lugnare och mer harmoniskt när det gått några dagar. Jag tror jag på så sätt skulle kunna ta mig an barnen mera om det skulle bli mindre kaos med deras biomamma och hennes utbrott och regel ändringar och baktalande.

Vi hade samma kläder i början men när vi alltid fick trasiga och försmå kläder tillbaka varannan vecka och de nya kläder jag köpt stannade kvar hos biomamman så har vi nu egna kläder som barnen bara har hos oss, barnen tycker det är bra, de slipper packa när de kommer. Det enda vi delar på är ytterjackor och skor.. så skönt, det bästa vi gjort på länge, ett problem mindre att bråka om!
      Det gäller att hitta lösningar och att ta djupa andetag MASSOR av gånger

Hade också en del varningssignaler innan jag flyttade ihop med min sambo, men trodde i min enfald att hon skulle ge sig när hon såg att vi menade allvar *S* så fel man kan ha ibland :-S
      Men kärleken övervinner en hel del sägs det, bara hoppas att den överlever ett tag till!
    8. Anonym (olika)
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 11:40
      Nej, säger jag!
      Jag älskar min dotter mycket mer.

Kanske inte så konstigt när man bara träffas vh och aldrig delar vardagen.
      Däremot respekterar vi varandra och har kul ihop. Jag älskar dom, för dom är en del av min sambo och underbara storasyskon till min dotter.

Jag ser dom båda som en självklar del i familjen och i mitt liv. Kan inte tänka mig livet utan dom, men jag älskar min dotter på ett helt annat sätt.
    9. nika
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 12:05
      Nej, absolut inte. Om det verkligen inte var någon skillnad på barnen och vad man känner för dem behövde ingen skaffa gemensamma med en ny partner om det redan fanns barn på någons sida. Och om man nu längtar just efter små barn kunde man ju i så fall be de redan existerande föräldrarna att fixa fram fler, om det inte är någon skillnad, men så är det väl inte så många som känner;)
    10. Anonym (singeln)
      Visa endast
      Lör 20 mar 2010 12:22
      Jag har aldrig varit i en sits med bonusbarn och så, men jag är singel och har två barn.

Den man jag träffar kommer jag ställa väldigt höga krav på när det gäller mina barn. Visst han blir kär i mig, men jag kommer i ett paket. Och jag kan inte älska en människa om han inte tar ansvar för mina barn. Ska man leva i ett familjeliv så är alla familj, även barnen. Annars kan det vara.

Samma sak om jag träffar en man med barn så kommer jag ta lika mkt ansvar för hans barn som han gör.

Jag kan inte leva i ett förhållande och ändå vara singel när det kommer till barnen.

TS, om jag fattar dig rätt så har du också barn. Tänk efter vad du ställer för krav på din karl när det gäller henne. Vad vill du att han ska känna för henne och hur stort ansvar ska han ta? Sedan gäller ju det för dig med hans barn. För hans barn betyder ju lika mkt för han som ditt barn gör för dig, så du kan ju bara förvänta dig lika mkt av honom mot din dotter som du mot hans barn.
    11. jeni
      Visa endast
      Sön 21 mar 2010 15:37

Precis som ni skriver här ovanför så står man lite utanför och ser barnen på ett annat sätt. Jag är också helt övertygad om att just nu skulle barnen egentligen må bättre av att bo här på heltid, och antagligen skulle det bli lugnare och skönare även för mig. Men nu finns det ju en mamma som ska va med och bestämma...Suck!

Mina bonusar är mina barn, fast dom har en egen mamma. Dom räknas självklart in i familjen, är underbara syskon till vår gemensamma, och har utseende och gester som jag kan se hos min man. Men älskar dom som vår gemensamma gör jag faktiskt inte, och det har jag dåligt samvete för. Men jag är stolt vid skolavslutningar, jag oroar mig när dom inte ringer hem, jag saknar dom när dom inte är här (samtidigt som jag inte vill ha dom här!), älskar dom, men inte som min egna.

12. Anonym
      Visa endast
      Mån 22 mar 2010 07:18
      Visst är det så, v fick också bara tillbaka trasiga eller för små kläder i början så då satte jag stopp! Vart helt enkelt trött på att man beter sig så så vi krävde att samma kläder var med tillbaka och så är det än idag. Väljer de andra kläder bytesdagen så ska dom andra med också. That´s it! Jag köper inte kläder, minneskläder från något nöjesställe osv som man sen aldrig mer ser.

Har varit många tårar vill jag lova. Har många grånger funderat på att ta mitt pick och pack. För hur som så är det förbannat otacksamt att hela tiden vara lika närvarande som bioföräldarna men ändå stå utanför!
    13. hippiegirl
      Visa endast
      Mån 22 mar 2010 07:31
      Anonym skrev 2010-03-22 07:18:04 följande:
      Visst är det så, v fick också bara tillbaka trasiga eller för små kläder i början så då satte jag stopp! Vart helt enkelt trött på att man beter sig så så vi krävde att samma kläder var med tillbaka och så är det än idag. Väljer de andra kläder bytesdagen så ska dom andra med också. That´s it! Jag köper inte kläder, minneskläder från något nöjesställe osv som man sen aldrig mer ser. Har varit många tårar vill jag lova. Har många grånger funderat på att ta mitt pick och pack. För hur som så är det förbannat otacksamt att hela tiden vara lika närvarande som bioföräldarna men ändå stå utanför!
      Det sista där kan jag känna igen mig i! På nåt sätt ger man av sig själv så mycket till dessa barn, vilket man bör enligt mig. Men det är riktigt orättvist och otacksamt då man "bara är en extravuxen".... Det är ju klart att vi har ju regler som gäller här hemma, och jag fostrar som pappan. Men har ju absolut ingenting att säga till om i slutändan och det kan vara rätt frustrerande!  

Och det där med kläderna! Så sant så sant! Har hänt alldeles för många gånger här också......
      Lycklig mamma till Leah - 090619
    14. Anonym
      Visa endast
      Mån 22 mar 2010 08:19
      Tror faktiskt mycket bottnar i/många gånger iallafall att biomamman ofta är den som inte kan leva utan full kontroll, vilket är helt omöjligt i en sån situation där barnen inte är där mer än varannan vecka.
      Bitterhet/svartsjuka/misslyckade.. ja.. inte vet jag, men det går ut över barnen och ibland tål jag inte att se människan när jag tänker på allt onödigt hon utsatt barnen för, helt i onödan!!

Skitsnack, snack bakom ryggen, falska anklagelser.. ja och sen den traditonella att försöka vända pappan och mig emot varandra, att dom samarbetar SÅ bra. När själva verket pappan vänder sig ut och in för att ens hålla ihop ibland.
    15. sjl89
      Visa endast
      Tors 25 mar 2010 18:52
      Nej enligt mig behöver man inte alls älska sin/sina bonusar. Har vart tillsammans med min sambo i snart 2 år, han har en dotter sen innan som var 1år när vi träffades och jag älskar inte henne. Hon är jättegullig osv och jag behandlar henne med värme och respekt när hon är här men jag kommer aldrig kunna hysa samma känslor för henne som för min och sambons dotter, hur skulle jag det? Våran dotter är en del av mig och min sambo, hon kommer alltid vara mitt allt och jag skulle ge allt för att hon ska ha det bra, det kan jag inte säga om bonusen, det har hon en egen mamma som borde göra för henne.

Så länge man behandlar bunusen med värme och respekt så tycker jag absolut inte att man är en dålig människa för att man inte älskar sina bonusar, älska är ett väldigt starkt ord... Sen kan folk tycka och tänka vad dom vill om det, man kan inte tvinga fram känslor!
    16. Alltid
      Visa endast
      Tors 25 mar 2010 19:06
      Nej det måste man inte. Men det underlättar om man tycker om/gillar sina bonusar. Man lever ju ändå i samma familj.

Så här var det för mig:

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article652893...
    1. «
    2. ‹
    3. 1
    4. 2
    5. 3
    6.  
    7.  
    8.  
    9.  
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Jag tycker min kompis har trist attityd ang mitt bröllop
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Jävla muppfan!!
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • Förgriper sig min bror på sin dotter?
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
    • Att göra någon arvlös
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm