Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Styvförälder
  • Till min "älskade" bonusdotter
Styvförälder - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Styvförälder
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Till min "älskade" bonusdotter

Mån 15 okt 2012 09:02 Läst 39452 gånger Totalt 437 svar
    Anonym
    Visa endast

Din pappa och jag har varit tillsammans i snart 5 år och det finns ingen jag älskar så mycket som din far. Men jag tycker inte om dig alls. Du har inte gjort något annat än att försöka förstöra under dessa år. Din yngre bror har försökt prata "förstånd" med dig, din pappa, din mormor, din farmor och farfar, dina kompisar. Till och med din mamma som jag till din stora förtvivlan har en väldigt god relation till. Men du har något slags gift i dig som gör att du inte klarar av att se andra glada och lyckliga.

Mina egna barn ville flytta hit men du var så djävla otrevlig mot dom så dom vill inte ens komma hit och hälsa på längre. Jag, din pappa och din bror får åka och hälsa på dom medans du sitter hemma. Mina barn vägrar träffa dig och du vill inte ens försöka bjuda till så då får du banne mig stanna hemma.

Men du ska få din högsta önskan uppfylld. Jag har fått lägenhet och flyttar. Din bror är förtvivlad, din pappa också men det skiter väl du i. Jag har haft långa och många samtal med dina släktingar, till och med din mamma, och dom tycker allihop att det är förödande för din bror och pappa att jag flyttar. Men jag orkar inte längre. Ditt hat äter upp mig innifrån och jag (och alla andra) har ingen aning om vad jag gjort dig. Din bror säger han vill flytta med mig så honom har du inte lyckats förgifta sinnet på. 

Så varsågod, en tidig julklapp. Hoppas du är nöjd.   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-15 20:38
    Nu överger jag denna tråd som har spårat ur fullständigt.

Jag har insett att jag för flertalet är den elaka styvmodern (till er som faktiskt försöker förstå min frutration - tack).

I 5 år har jag levt med en man som jag älskar mer än något annat men jag sätter och kommer alltid att sätta mina barn först och främst. Om inte de mår bra, så måste jag (för jag är ju den vuxna som många påpekat) ta mitt ansvar gentemot MINA barn. Jag har försökt tillsammans med min älskade sambo och hans underbara före detta samt deras släktingar att HJÄLPA denna tjej, inte hjärntvätta för att få hela släkten att överge henne och kasta henne till vargarna eller sätta ut henne i skogen.

Det finns en gräns där jag faktiskt måste inse att det inte går längre och för att skydda mig själv och mina barn så väljer jag att flytta. Jag tvingar inte min sambo att välja mellan mig eller hans dotter. Jag har sagt till honom att jag flyttar för att jag inte orkar vara utan mina barn. Jag har inte sagt till honom att främsta orsaken är att jag inte klarar av att leva med någon som tydligen inte vill ha mig där. Han är å andra sidan inte dum i huvudet.

Ja jag är de otroligt elaka styvmodern. Jag skriker och gapar dagarna i ända och ger aldrig barnen vare sig mat eller kärlek. det är nog därför hela tjocka släkten inklusive lillebror är jätteledsna för detta beslut. Men dom har jag väl redan lyckats hjärntvätta som den elaka ragata jag är.

Till er som tror att familjen sitter på arselet hela dagarna och aldrig gör något för sin dotter - lägg ner dom funderingarna. Dom kämpar nog mer än de allra flesta föräldrar.

FL är och förblir hyckleriets högborg.
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    2 känslor givna:
    Kram (5) Du är inte ensam (1)
    1. «
    2. ‹
    3. 37
    4. 38
    5. 39
    6. 40
    7. 41
    8. 42
    9. 43
    10. ›
    11. »
    1. M166
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 23:19
      puss skrev 2012-10-16 17:24:23 följande:
      Att en vuxen människa skriver hatbrev till barn måste ju bara ses som sjukt.
      Att man anser att en 17-åring får trakassera folk måste ju bara ses som sjukt.

Tom vårt rättssystem anser att man mycket väl ska hållas ansvarig för det man gör i denna ålder.
    2. Angels
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 23:44
      Bara läst TS!

Vill ge en jättestor kram till dig TS och hoppas att ni får bli lyckliga någon gång. Någon gång flyttar dottern hemifrån och då kanske det kan bli lite lugn och ro?! Jag hoppas att ni inte ger upp ert förhållande pga dottern utan ser detta som en tillfällig lösning, för jag måste säga att jag tycker det är fruktansvärt att ett barn kan förstöra så för de som hon borde älska (för jag hoppas och tror att hon älskar sin far och bror). Önskar jag kunde ge er all styrka i världen och att dottern någon gång kan inse sitt misstag.

Lycka till i framtiden!
    3. Anonym (Skönt)
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 00:42
      Det var på tiden.. Måste kännas jätteskönt för henne nu.. Vet själv hur det var när farsan bodde ihop med en kärring
    4. Anonym
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 04:06
      Anonym skrev 2012-10-15 09:35:19 följande:

Jag har inga etiketsregler som jag vill att andra på internet ska förhålla sig till, folk gör vad dom än vill ändå. Det jag inte förstår är vad du vill ha ut från denna tråd. Om du vill skria av dig, skriv en dagbok. Om du vill klaga utan att folk säger emot till allt för mycket eller trampar på några tår, vänd dig till dina vänner. Ett barn kan ibland ha känslomässiga problem som gör att dom inte kan behandla folk som vuxna människor gör. Men du förvänts dig fortfarande att hon ska göra som du utan att tänka eller försöka se vilka bakomliggande orsaker som kan ligga bakom hennes beteende. Om hon var positivt inställd från början, vad var vändpunkten? Hände något som förändrade henne? Har hon andra problem? Är hon en person som vågar vända sig till andra om hon har problem eller stänger hon allt inne och vänder sin frustration och ensamhet till en aggression mot andra i hennes närhet? Nu vet jag inte, då jag inte känner henne men det kan vara något att tänka på. Ett barn förändrar sig inte eller beter sig dåligt "bara för att jävlas". Det kan finnas problem som du inte känner till eller verkar ivrig att försöka förstå. En vuxen person kan vända sig till en annan vid problem, barn kan stänga sig inne och projicera sina känslor negativt. (skriver på mobilen)

Nej, ett litet barn kanske inte beter sig illa för att jävlas. Men TS bonusdotter är 17 år, och då är det många som beter sig illa bara för att jävlas! Jag var själv sådan i den åldern, så det kan jag lova dig. Du kan inte jämför en 17-årig hormontjej med ett barn! Jag tålde knappt att vara i samma rum som min mamma under några år, och hon gjorde absolut inget för att förtjäna detta hemska beteende. Nu har vi en otroligt bra relation, som bara blir bättre och bättre. Men tonårshormoner är inget man borde negligera.

Dock så verkar denna tjej ha underliggande problem eftersom hon enligt TS beter sig aggressivt mot de flesta och ha sociala problem. Det borde göras en ordentlig undersökning för att fastslå ifall hon har en eller flera diagnoser.     
    5. Dragonball
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 04:17
      Iam skrev 2012-10-15 22:35:58 följande:
      Jag förstår inte vilken poäng du försöker ge. 
      Men jag anser att det är hemskt att en ung människas beteende ska skapa så här mycket sorg hos så många människor.  Ts borde kunna få leva med den man hon älskar OCH sina barn. 
      Bara att jag också hade flyttat. Att jag inte hade orkat leva olycklig som TS ens så mycket som fem år. Hade min styvdotter varit så jobbig så hade jag inte orkat leva i den familjen, men hon är en fin tjej så det går inte att jämföra. Det är synd att TS känner att hon måste flytta från sin man och vara särbo, men det hade jag också gjort i hennes situation eftersom hennes man inte kan eller ens vill slänga ut sin dotter på gatan och de har nog försökt göra det de kunnat under denna besvärliga tid. TS barn vill inte ens bo med henne pga denna tjej. Jag tycker att det är rätt att hon flyttat. Förstår inte de i tråden som tycker att hon borde ställa upp för tjejen och att det kanske t o m måste vara hennes fel att dottern är elak mot alla.

Man ska enligt mig inte stå ut med mer än man orkar med och eftersom TS valt att flytta så antar jag att hon inte orkade mer. Kanske kan hon och hennes man flytta ihop igen längre fram. Flickan är ju snart vuxen.

Tycker att det är orimligt att kämpa kvar i en familj med en person man inte kan leva med år efter år. Det är inte sunt. Jag tycker också att TS borde kunna leva med sin man och sina barn, men det verkar inte GÅ pga styvdottern. Kärleken löser inte alla problem.

Jag har inte sett dig komma med lösningar om vad man ska göra med detta heller och du har skrivit 58 inlägg. Så jag tror TS har gjort rätt. Skulle det finnas en annan lösning just nu så tror jag att de hade försökt testa den. 
    6. Dragonball
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 04:19
      Iam skrev 2012-10-16 15:15:38 följande:
      Grejen är ju att människor gör bara sånt dom kommer undan med. 
      Om jag inte tillåter någon att behandla mig illa, så kommer deras försök enbart slöseri med energi.

Om TS man med familj alla sätter sig ner och förklarar för dottern att nu är det nog. Nu har du två val, antingen skärper du till dig/tar emot hjälp/vad det nu kan vara.. Eller så får du klara dig på egen hand.. då kanske det går in?

Det är ju lite som med alkoholister eller narkomaner.. Man kan försöka hjälpa till en viss gräns, men till slut måste man säga att nej, nu har jag gjort vad jag kan, nu är det upp till dig och om du inte skärper dig så får du klara dig på egen hand.

Här hade du visst ett råd men det lär de nog ha försökt med första gången något gick snett.
    7. nymedlem
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 07:30
      Iam skrev 2012-10-16 14:51:04 följande:
      Så här skrev jag i en tidigare kommentar: 

"Jag kan inte låta bli att tänka att det finns gränser, även för föräldrar. 
      Min mamma sa alltid "Jag kommer alltid älska er. Gör ni fel kommer jag inte att hålla er bakom ryggen, men hålla er i handen när ni tar konsekvenserna" 
      Det känns lite som att familjen håller henne bakom ryggen, istället för att hålla henne i handen. Förstår du hur jag menar? 
      Ibland måste man sätta hårt mot hårt för att få resultat, det funkar inte alltid att hitta lösningar eller hitta ursäkter. 
      Om ett år är förväntas det här barnet att vara vuxet nog för att klara sig i världen på egen hand. Det kanske är dags att det är det som familjen förmedlar. Att hon, med sin ålder, faktiskt måste börja ta ansvar för sina handlingar. 
      Om hon är den som förpestar hela tillvaron för hela familjen, kanske det faktiskt är hon som ska flytta. 
      Mamma och pappa kan fortsätta försörja henne tills hon går ut gymnasiet, hjälpa henne med guidning i hur man lever på egen hand, ge stöttning och support... Hålla handen, men inte hålla bakom ryggen.  

Är man 17 år borde man vara stor nog för att ta konsekvenserna av sitt handlande, och om man inte är det är det hög tid att bli det.  "

Sen är den lösningen så klart helt beroende på vilken problematik som ligger bakom...

Det var kloka och fina ord din mamma sa. {#emotions_dlg.flower}  Får jag sno den meningen och använda på mitt eget barn?
    8. Anonym (Bonus till en vuxen)
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 07:53
      Mitt bonusbarn var 14 när jag flyttade in och han gjorde allt för att paja. Min man sa åt honom att om relationen till mig inte funkar pga att han inte accepterar vårt förhållande så får han flytta till sin mamma!

Idag är han 19 och jag har gett honom en lillasyster. Vår relation är inte den bästa men inte för att vi inte tycker om varandra utan för att han alltid brusar upp för minsta lilla och det är jobbigt då han blir så arg så han slår i väggar och kallar mig olika fula ord för att jag tex ber honom för tusende gången att skölja av tallriken innan han ställer den i diskmaskinen. Men de fighterna tar hans pappa med hårdhandsken och förklarar att här bor vi i lugn och ro utan bråk och passar det inte får han flytta när han vill! Hans utbrott är alltså inte personligt mot mig utan han blir så mot alla men många pjoskar för att undvika en situation vilket inte jag gör, jag tänker inte göra det heller då jag anser att han är vuxen!

TS har din sambo pratat med dottern och verkligen förklarat att hon får acceptera hans val att leva med dig eller flytta? Det kanske inte är ett alternativ för honom men då visar ni genom att du flyttar att hennes beteende är ok, hon vann och kommer aldrig respektera er vuxna. Hoppas det löser sig för er!

Till er pretton "know it all" här inne vill jag informera om att alla bonusbarn inte är snälla och oskyldiga, hon är inte 4 år och saknar sin mamma utan 17 och känner konkurrens som kvinnan i huset! Kan man inte prata med henne vuxen som hon nästan är så får man ta till drastiska åtgärder och ta ner henne på jorden igen, hon ska väl inte bestämma hur hennes pappa ska leva?? En sak om TS var elak men det har jag inte uppfattat det som!
    9. elmadumle
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 08:46
      Anonym (Skönt) skrev 2012-10-17 00:42:25 följande:
      Det var på tiden.. Måste kännas jätteskönt för henne nu.. Vet själv hur det var när farsan bodde ihop med en kärring

Ytterligare en som inte läst ordentligt.
    10. elmadumle
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 08:47
      puss skrev 2012-10-16 17:24:23 följande:
      Att en vuxen människa skriver hatbrev till barn måste ju bara ses som sjukt.
      Hon ska ju itne visa tjejen det, ts vill få ur sig allt helt enkelt och att skriva ner sina tankar är ypperligt när det håller på att rinna över.
    11. Iam
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 10:55
      Dragonball skrev 2012-10-17 04:17:45 följande:
      Bara att jag också hade flyttat. Att jag inte hade orkat leva olycklig som TS ens så mycket som fem år. Hade min styvdotter varit så jobbig så hade jag inte orkat leva i den familjen, men hon är en fin tjej så det går inte att jämföra. Det är synd att TS känner att hon måste flytta från sin man och vara särbo, men det hade jag också gjort i hennes situation eftersom hennes man inte kan eller ens vill slänga ut sin dotter på gatan och de har nog försökt göra det de kunnat under denna besvärliga tid. TS barn vill inte ens bo med henne pga denna tjej. Jag tycker att det är rätt att hon flyttat. Förstår inte de i tråden som tycker att hon borde ställa upp för tjejen och att det kanske t o m måste vara hennes fel att dottern är elak mot alla.

Man ska enligt mig inte stå ut med mer än man orkar med och eftersom TS valt att flytta så antar jag att hon inte orkade mer. Kanske kan hon och hennes man flytta ihop igen längre fram. Flickan är ju snart vuxen.

Tycker att det är orimligt att kämpa kvar i en familj med en person man inte kan leva med år efter år. Det är inte sunt. Jag tycker också att TS borde kunna leva med sin man och sina barn, men det verkar inte GÅ pga styvdottern. Kärleken löser inte alla problem.

Jag har inte sett dig komma med lösningar om vad man ska göra med detta heller och du har skrivit 58 inlägg. Så jag tror TS har gjort rätt. Skulle det finnas en annan lösning just nu så tror jag att de hade försökt testa den. 
      Jag har gett henne ett par förslag. Du kanske får läsa lite närmre istället för att räkna antal. 
      Sen har jag aldrig påstått att jag har lösningen, och jag har heller inte lagt någon skuld öht på TS. Jag tycker bara att det är trist att hon ska splittra sin familj för att en person har gått förbi och över alla gränser för vettigt beteende.  
    12. Iam
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 10:56
      nymedlem skrev 2012-10-17 07:30:13 följande:

Det var kloka och fina ord din mamma sa. {#emotions_dlg.flower}  Får jag sno den meningen och använda på mitt eget barn?
      Hon var klok var hon HjärtaKlart du får låna
    13. Anonym
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 15:59
      Din pappa tyckte tydligen inte hon var en käring. Han älskade henne, kanske fortfarande älskar. Synd att han var för svag att stå upp för sina känslor, resultatet blev en egoistisk tjej som inte tänker längre än till sin egen spegelbild. Joppas du blir klolare ju fler år som går, kanske du vaknar upp även du. Och som grädde på moset, så även din pappa.
      Anonym (Skönt) skrev 2012-10-17 00:42:25 följande:

14. nymedlem
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 16:18
      Iam skrev 2012-10-17 10:56:14 följande:
      Hon var klok var hon HjärtaKlart du får låna
      Skrattande
    15. Lillusen
      Visa endast
      Lör 20 okt 2012 00:03
      Det är ganska tydligt att TS bonusdotter har ett självskadebeteende. Hon skadar sig själv genom att skjuta bort de som hon vill ska älska henne. Man kan tänka sig hur man skulle reagerat om bonusdottern skar sig själv eller svälte sig själv, jag tror inte att det skulle vara många som skulle tycka att man ska skrika, skälla, hota, sanktionera friheten o.s.v. i ett sånt fall utan tålamod, vård och förståelse skulle råda. Detta är ett ganska vanligt sätt för flickor som i en viss fas i sitt liv går igenom ett känslomässigt trauma som en separation kan vara.
    16. The bad seed
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 00:30
      Anser du att en som självskadar får bete sig hur som helst då?
      Och man kan faktiskt inte vänta oändlig tålamod och massor av förståelse om man inte ber om hjälp eller säger nåt.
      Man kan aldrig bete sig som en skit och endå förvänta sig respekt!
    17. Anonym
      Visa endast
      Mån 22 okt 2012 00:23
      Lillusen skrev 2012-10-20 00:03:12 följande:
      Det är ganska tydligt att TS bonusdotter har ett självskadebeteende. Hon skadar sig själv genom att skjuta bort de som hon vill ska älska henne. Man kan tänka sig hur man skulle reagerat om bonusdottern skar sig själv eller svälte sig själv, jag tror inte att det skulle vara många som skulle tycka att man ska skrika, skälla, hota, sanktionera friheten o.s.v. i ett sånt fall utan tålamod, vård och förståelse skulle råda. Detta är ett ganska vanligt sätt för flickor som i en viss fas i sitt liv går igenom ett känslomässigt trauma som en separation kan vara.

Buhu. Låter som att föräldrarna får se till att få barnet på rätt köl, hon har ingen rätt att förstöra en familj på det sättet.
    1. «
    2. ‹
    3. 37
    4. 38
    5. 39
    6. 40
    7. 41
    8. 42
    9. 43
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Vad är ditt största bekymmer i livet just nu?
    • En tant på IKEA blev arg på mig, tyckte jag visade för mycket rumpa, är förbannad!
    • Hur mycket ska min dotter behöva tåla?
    • Ensamstående morsor behöver wake up and smell the coffe!
    • VARNING för AktaCosmic bilbarnstol!!!
    • Om svärfar dör får vi ta över hans skulder då?
    • bvc sa till oss att "banta" vår lilla tjej!
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
  • Mest sedda klippen
    • Ballongskoj
    • Sakis i sin blåa folkabubbla

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm