Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Misshandel/våld
  • Har jag skrämt ihjäl min flickvän??!
Misshandel/våld - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Misshandel/våld
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Har jag skrämt ihjäl min flickvän??!

Ons 5 sep 2012 14:53 Läst 48586 gånger Totalt 444 svar
    Anonym (Orolig!)
    Visa endast

Jag har inte fått en blund inatt och känner mig så orolig och frustrerad över mig själv. Jag är inte våldsam som person och det krävs enormt mycket för att jag ska kunna slå tillbaka, men tydligen så kunde inte jag kontrollera mig i går kväll, skäms oerhört mycket!!

Vi kom inte igång med någon tjafs eller så utan vi låg i soffan och tittade på en film. Medan jag var helt inne i filmen hade flickvännen tydligen sagt något till mig som inte jag alls hade reagerat på och när hon nöp mig under själva överarmen så tog jag tag i hennes handled av ren reflex varpå jag tryckte hårt som fan i min smärta och skrek "NYP MIG INTE HAR JAG SAGT". Hon ställde sig upp och mumlade något om idiot- av någon anledning började jag koka av irritation så jag tog ett kraftigt tag om hennes armar och ruskade om henne. Jag tog i riktigt hårt med tanke på att hon är rätt liten bara 1`58 och jag är rätt stor. Hon skrek till, sa att det gjorde ont och att jag skulle släppa taget om hennes arm. När jag fortsatte, spottade hon rakt i ansiktet på mig och jag blev riktigt förbannad och höjde min hand i det ögonblicket för att slå henne (men gjorde inte det som tur!) Jag kunde inte slå när jag såg hennes tårfyllda ögon blanka av skräck så jag sänkte ner handen försiktigt. Hon blev helt tyst, alldeles blek i ansiktet och darrade. Därefter sprang hon in till toan innnan jag hann säga något till henne.

Jag är rädd att detta beteende ska upprepas och att jag igår kväll var verkligen nära att slå till henne... jag skäms oerhört mycket då flickvännens bakgrund är rätt trasslig. Hon fick mycket stryk av hennes föräldrar under hela hennes barndom. Hon har aldrig varit aggressiv eller slagit mig så det känns som att jag även har svikit henne på det sättet. Jag menar att hon berättade för mig att hon var lycklig för första gången när hon kom bort från våldet till någon (mig) som älskar henne...

Nu vet jag inte alls hur jag ska göra!! Hon har varit inne på toaletten sen igår kväll och är där inne fortfarande! Jag har knackat på dörren, sagt att jag vill prata med henne och vill henne verkligen inget illa. Att jag är jätte ledsen och ville verkligen tala om för henne att jag är besviken över mig själv. Har upprepat det sen i går kväll och idag ,Men hon svarar inte utan hör hennes snyftningar, jag vill bara hålla om henne :(

Hjälp, vad gör jag??!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 22:45
    Efter att ha ringt hennes vän och förklarat läget tog hon det ganska bra, men så fort jag nämnde " inlåst i toaletten" blev hon upprörd och sa hon skulle genast åka hem till oss. Jag packade ner det som var nödvändigt och talade om för henne utanför dörren att jag lämnar henne ifred och att hon får absolut inte ta mig en som har svikit henne för gott för det har inte jag. Om hon vill prata kommer jag att finnas vad hon än säger. Kompisen lovade mig att hon skulle kontakta mig hur hon mår när jag lämnat lägenheten (Men har fortfarande inte hört av sig!!). Just nu är jag hemma hos mina föräldrar som bor i närheten och dem stöttar mig, men tycker att jag borde ta ansvar för mina handlingar. Jag tror att chansen är liten för att jag ska bli förlåten, hennes bakgrund spelar en stor roll i det hela.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-06 14:36

Jag är otoligt tacksam över all respons och råd från er som har kommenterat.... även tack till er som anser mig som en misshandlare. Det viktigaste för min del just nu är att jag har agerat fel i situationen och ska helt enkelt försöka bearbeta med hjälp av en professionell terapeut. Era åsikter har betytt mer än egna vänners- om jag ska vara ärlig. Mina vänner står på min sida och kallar flickvännen för bitch, uppmärksamhets kärring osv. och medan hennes vänner tycker att jag är ett svin som borde hängas ut som kvinnomisshandlare. Det har varit blandade känslor och jag tycker personligen att båda har agerat fel ovasett om hon kom igång med tjafset och att jag överreagerade. Är fortfarande ångerfull över att jag var för hårdhänt, det är det jobbigaste. :(

Tills vidare, en bra regel som jag ska tänka på är: En riktig man/kvinna slår inte någon.

Vännen har ringt och talat om att hon kom ut från badrummet idag (tidigt imorse! att även kompisen fick käka och sova inne i badrummet tillsammans med med henne). Jag vet inte vad jag ska tycka om hennes beteende?? En del av mig säger att har jag gått så långt att hon inte ens vågat komma ut från badrummet fast jag inte var i närheten av henne, hennes rädsla är mer allvarlig än vad jag hade kunnat ana... man mår inte direkt bra av det här. Vännen är mest arg över vad jag har gjort och hon har till och med skickat bilder på hennes blåmärken- fy fasen hemska att se på! Mår uselt över detta, önskar att jag borde ha släppt taget när hon skrek att jag skulle släppa. Flickvännen vill inte heller inom några omständigheter varken se eller prata med mig och jag har full förståelse för det, men ger mig ännu mer ångest och dåligt samvete. Jag vill verkligen förklara allt personligt och att förhållandet ska inte ta slut här, vill självklart lyssna på vad även hon har att säga. Frågan är om jag ska ringa och träffa henne eller är det för tidigt? Jag är väl ändå som gott död i hennes ögon.. :S
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    2 känslor givna:
    Kram (1) Lycka till (3)
    1. «
    2. ‹
    3. 38
    4. 39
    5. 40
    6. 41
    7. 42
    8. 43
    9. 44
    10. ›
    11. »
    1. Anonym (...)
      Visa endast
      Tis 11 sep 2012 08:29
      Anonym (???) skrev 2012-09-11 08:28:52 följande:
      Jo fast nu står det ju svävar i luften så inte så överdrivet
      Du hade alltså låst in dig i flera dygn för en höjd näve?
    2. Anonym (???)
      Visa endast
      Tis 11 sep 2012 08:39
      Anonym (...) skrev 2012-09-11 08:29:51 följande:
      Du hade alltså låst in dig i flera dygn för en höjd näve?
      Nej det hade jag inte gjort men jag kan ju inte svara på hur rädd och hotad hon kände sig. Vi har ju bara en text på fl hon kan ju ha sett nått som inte ts kommer ihåg när han fick sin blackout. Hade jag gjort nått liknande som står i texten mot min sambo hade nog hon aldrig tittat åt mitt håll igen och det för står jag.
    3. NadiaMi
      Visa endast
      Tis 11 sep 2012 08:57
      Även om det TS gjorde inte var så allvarligt att det i sig motiverar en inlåsning på toa i över ett dygn, så kan det ju ha satt igång minnen från tidigare.
      Ett trauma är inte så lätt att "bara skaka av sig" och har hon hamnat i ett panikläge så kan det i sig vara nog för att hon ska känna sig otrygg och hålla sig inlåst så länge som det krävs för att komma igenom den första chocken.

Jag hoppas verkligen att hon får hjälp att hantera sina trauman så hon inte behöver hamna i någon liknande paniksituation fler gånger.
    4. Neelah
      Visa endast
      Tis 11 sep 2012 09:43
      Det känns som att väldigt många väljer ut en eller ett par delar av TS berättelse och hänger upp sig på det. Han har ju varit väldigt ärlig (känns det som) och så här tolkar jag det han skriver.

Tjejen nyper honom i armen så att det gör ont.
      Han blir irriterad och säger ifrån och eftersom han säger "Nyp mig inte har jag sagt" så uppfattar jag det som att hon har gjort det upprepade gånger tidigare och han har sagt ifrån tidigare. 
      Tjejen blir sur och kallar honom idiot och han blir ännu mer irriterad.
      Han tar ett hårt tag i hennes armar.
      Hon spottar honom i ansiktet.
      Han höjer handen

Jag förstår TS:

Jag skulle också bli irriterad om någon nöp mig när de ville ha uppmärksamhet och fortsatte göra det vid flera tillfällen trots att jag talat om att det gör ont och att jag inte gillar det. Det är otroligt respektlöst!

Jag skulle bli ännu mer irriterad om någon kallade mig idiot för att jag inte vill att denne ska göra mig illa (nypas).

Jag skulle nog av ren reflex smälla till någon som spottar mig i ansiktet, så att TS inte gjorde det tycker jag är starkt. 

Jag förstår också tjejen:

Jag skulle bli irriterad om jag pratade med min man och han inte lyssnade.

Jag skulle bli arg och rädd om han höll fast mig eftersom han är både större och starkare än jag, men spotta på någon skulle jag aldrig göra - den reflexen finns inte hos mig.

Ärligt talat tycker jag att båda har gjort lika mycket fel om det TS skriver är det verkliga händelseförloppet. Att tjejen har en massa bagage och överreagerade är något som hon måste bearbeta och inget som TS ska ta på sig skulden för.

Båda gjorde fel och båda behöver hjälp att hantera det här. 
      Följ dina drömmar var de än leder
    5. Anonym (Äcklig du är)
      Visa endast
      Tis 11 sep 2012 11:56
      Neelah skrev 2012-09-11 09:43:20 följande:
      Det känns som att väldigt många väljer ut en eller ett par delar av TS berättelse och hänger upp sig på det. Han har ju varit väldigt ärlig (känns det som) och så här tolkar jag det han skriver.

Tjejen nyper honom i armen så att det gör ont.
      Han blir irriterad och säger ifrån och eftersom han säger "Nyp mig inte har jag sagt" så uppfattar jag det som att hon har gjort det upprepade gånger tidigare och han har sagt ifrån tidigare. 
      Tjejen blir sur och kallar honom idiot och han blir ännu mer irriterad.
      Han tar ett hårt tag i hennes armar.
      Hon spottar honom i ansiktet.
      Han höjer handen

Jag förstår TS:

Jag skulle också bli irriterad om någon nöp mig när de ville ha uppmärksamhet och fortsatte göra det vid flera tillfällen trots att jag talat om att det gör ont och att jag inte gillar det. Det är otroligt respektlöst!

Jag skulle bli ännu mer irriterad om någon kallade mig idiot för att jag inte vill att denne ska göra mig illa (nypas).

Jag skulle nog av ren reflex smälla till någon som spottar mig i ansiktet, så att TS inte gjorde det tycker jag är starkt. 

Jag förstår också tjejen:

Jag skulle bli irriterad om jag pratade med min man och han inte lyssnade.

Jag skulle bli arg och rädd om han höll fast mig eftersom han är både större och starkare än jag, men spotta på någon skulle jag aldrig göra - den reflexen finns inte hos mig.

Ärligt talat tycker jag att båda har gjort lika mycket fel om det TS skriver är det verkliga händelseförloppet. Att tjejen har en massa bagage och överreagerade är något som hon måste bearbeta och inget som TS ska ta på sig skulden för.

Båda gjorde fel och båda behöver hjälp att hantera det här. 
      Då får du läsa igen för så var det inte riktigt. Han greppar hennes handled, klämmer hårt och skriker åt henne varvid hon kallar honom idiot.
      Sedan tar han tag i henne och skakar henne, då ber hon honom att släppa, vilket han inte gör och detta resulterar i att hon spottar.
    6. Neelah
      Visa endast
      Tis 11 sep 2012 14:25
      Anonym (Äcklig du är) skrev 2012-09-11 11:56:46 följande:
      Då får du läsa igen för så var det inte riktigt. Han greppar hennes handled, klämmer hårt och skriker åt henne varvid hon kallar honom idiot.
      Sedan tar han tag i henne och skakar henne, då ber hon honom att släppa, vilket han inte gör och detta resulterar i att hon spottar.
      Förlåt, jag missade ett steg, men det gör inte henne mindre skyldig till det som hänt. Som flera stycken nämnt innan så provocerar misshandelsoffer gärna fram det de tror sig förtjäna. Jag vet, för jag har varit där. 

Visst var killens reaktion överdriven, men om hon faktiskt har fortsatt nypa honom gång på gång trots att han har bett henne sluta så rinner det över till slut. Tjejens reaktion var också överdriven, men kanske lättare att greppa eftersom vi fått veta om hennes bagage. 
    7. Anonym (?)
      Visa endast
      Tis 11 sep 2012 16:30
      Neelah skrev 2012-09-11 14:25:05 följande:
      Förlåt, jag missade ett steg, men det gör inte henne mindre skyldig till det som hänt. Som flera stycken nämnt innan så provocerar misshandelsoffer gärna fram det de tror sig förtjäna. Jag vet, för jag har varit där. 

Visst var killens reaktion överdriven, men om hon faktiskt har fortsatt nypa honom gång på gång trots att han har bett henne sluta så rinner det över till slut. Tjejens reaktion var också överdriven, men kanske lättare att greppa eftersom vi fått veta om hennes bagage. 
    8. Anonym (Ma)
      Visa endast
      Tis 11 sep 2012 18:53
      Anonym (...) skrev 2012-09-11 08:17:51 följande:
      Anonym (Ma) skrev 2012-09-10 22:19:12 följande:
      Jaha och det vet du.. Hade det varit jag hade jag med blivit rädd med en näve som svävar i luften... Jag skulle absolut inte kalla det flr en skit sak
      En näve som flög genom luften? Nä nä nä, han höjde handen står det. Inte överdriva nu... Hade du seriöst låst in dig i badrummet i två dygn för en sån sak?

Svårt att svara på. Jag var ju inte där. Men när jag fortfarande var tillsammans med min förra sambo så hade en sån sak kunnat skrämt mig så pass att jag hade låst in mig. Minns en natt när vi hade bråkat. Jag tordes inte sova i sovrummet så jag la mig i gäst rummet la fram nått som jag ställde mot dörren så jag skulle vakna om Han skulle få för sig att komma under natten. Men låg vaken iaf hela den natten. Det är väldigt lätt när man bara hör mannens sida att avfärda eller tona ner händelsen...
    9. beebo
      Visa endast
      Tis 11 sep 2012 21:19
      Ts, hur är det med dig? 

Får en känsla av att förhållandet inte höll...... 
    10. Läs vad som står och inget annat
      Visa endast
      Tis 11 sep 2012 22:53
      Anonym (Äcklig du är) skrev 2012-09-11 11:56:46 följande:
      Ja de gäller ju faktiskt o läsa HELA inlägget noga för att få bäst uppfattning o han skulle bara vänt på klacken o gått därifrån istället för att hålla kvar, man har ALLTID ett val att avsluta innan de eskalerar
    11. Anonym
      Visa endast
      Tors 13 sep 2012 09:50
      Sammantaget säger bakgrunden en hel del om tjejens reaktion. Jag hade nog snarare bärt killen i säng och sagt åt honom att sitta och skämmas en stund. Hade han börjat slå eller skaka mig hade jag brottat ner honom men inte sparkat slagit rivit i håret och klöst. Hade jag själv varit utsatt för misshandel tills jag blivit traumatiserad hade jag nog reagerat med skräck om han skakat mig och ev. låst in mig i badrummet. Vissa män står ju och vrålar okvädningsord och kastar saker i golvet, mat på väggarna och sparkar sönder dörrarna innan de börjar använda knytnävarna. Bara ett sådant beteende hade nog gjort att jag lämnat mannen utan vidare diskussion.
    12. Dixit
      Visa endast
      Tis 18 sep 2012 19:39
      Hon drog igång tjafset- det är tydligt. Han överreagerade och tog i för mycket. Båda behöver söka hjälp. 
    1. «
    2. ‹
    3. 38
    4. 39
    5. 40
    6. 41
    7. 42
    8. 43
    9. 44
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • hur födela rummen?
    • Mitt ex är MT för grov misshandel av min dotter, hjälp!
    • Hur tröstas barnen på förskolan?
    • Varför äter ni ägg?!
    • Nutrilett smoothie till en 2åring?
    • Hjälp! Min kille fyller snart 30 år, han vill att jag ska ordna en fest men jag får bara ångest!
    • Han fick ingen tårta på dagis! Jag ville bara gråta!
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
    • Från cup till dl
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Mina diktkort
  • Mest sedda klippen
    • Pizza
    • Hektor och stolen

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm