Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Misshandel/våld
  • jag berättade för henne att hon var ett våldtäktsbarn!
Misshandel/våld - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Misshandel/våld
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

jag berättade för henne att hon var ett våldtäktsbarn!

Ons 19 sep 2012 12:07 Läst 38606 gånger Totalt 239 svar
    Anonym (styvmamma)
    Visa endast
    jag bor med en man som har ett förflutet med anabola, han var under den tiden i sitt liv tillsammans med en tjej som han våldtog nätterna igenom.
    detta var 12-10 år sedan. Grejen är den att hans ex blev med barn och behöll barnet, vilket idag är ett väldigt undrande och klokt barn på 20 år.
    såklart tog det slut mellan kvinnan och in pojkvän när barnet var två år gammalt efter ett år var min pojkvän drogfri och gick på behandlingar för det han gjort henne.
    kan ju tilägga att ingen anmälan har gjorts.
    min man och jag har dottern varannan helg och det funkar superbra. men på senaste tiden har dottern kommit och frågat min pojkvän varför han slog hennes mamma och varför han spottade på henne och grejer. (min pojkvän har aldrig slagit henne, vilket hon själv har sagt)
    så antagligen har hon sagt detta för att hon inte vill att ungen ska vet vad han egentligen gjort.
    dottern vet vad våldtäkt är då hon är som sagt ett klokt och undrande barn så sist vi hade henne satte jag mig vid köksbordet med henne och förklarade!
    jag berättade för henne vad som hänt mellan mamma och pappa då det har varit mycket spöken i hennes huve. och hon tog det jätte bra jag förklarade att pappa inte mådde bra och han fått hjälp för det nu med mera.
    igår ringde hennes mamma och skälde ut mig och var helt galen och hotar med att polisanmäla mig?
    kan hon göra det när man sagt sanningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-19 12:07
    10 år såklart!
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. ›
    11. »
    1. dollface85
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 15:44
      Anonym (styvmamma) skrev 2012-09-19 23:26:05 följande:
      jag har jobbat och nu till dessa alla kommentarer ska försöka svara på frågorna jag hunnit läsa igenom istället för jag ångrar inte att jag berättade för henne, hon behövde veta!

jag vet att han har ändrat sig då han går i terapi m.m.

och om jag vet att hon är ett våldtäkts barn?
      jag tror knappast man vill ha sex med någon frivilligt som i förrgår våldtogen om ni fårstår.

han har aldrig misshandlat henne då hon själv sagt att han inte gjort det för då hade hon lämnat honom mycket tidigare.

och vad jag vet är bup gratis till dig som undrade ifall jag skulle betala hennes terapi.

dock kan jag säga att min man e lagom sur på mig som ni kan gotta er i
      Gotta er i? det är du som lagt ut historian på internet jag förstår att din man är arg på dig det skulle jag också vara om någon sa till mitt barn att det är ett våldtäktsbarn utan att jag som förälder har sagt att det ska berättas. hon kanske säger att han inte slått henne för att det är jobbigt att tänka på och prata om. vad vet du? du är så jävla okänslig så man kan knappt tro att du är sann. hade jag varit din man hade jag dumpat dig direkt. 
    2. Anonym
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 16:00
      Hur som helst är det knappast din sak att tala om det för flickstackarn. Det är upp till föräldrarna hur och när det ska göras.
    3. Anonym (***)
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 16:15
      Ess skrev 2012-09-20 11:52:12 följande:
      Tycker du inte snarare att de två förtjänar varann??
      Jo på ett sätt men har han rätat upp sitt liv och tar ansvar för sitt barn, då finns det ingen anledning för henne att förstöra för barnet och barnets relation med sin pappa och kanske även med sin mamma.
    4. Taraalina
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 16:45
      Jag tycker liksom de flesta andra här att du gjort fel, det är verkligen inte din ensak att lägga dig i, i 
      taraalina.blogg.se
    5. Anmasi
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 16:49
      Du har gjort ett övertramp och lagt dig i något som du absolut inte har med att göra. Varför skulle JUST DU BEHÖVA BERÄTTA???

Förstår att din kille är sur. Stötta honom om han vill bygga upp ett nytt liv istället för att rasera för honom 
    6. Anonym (juridikstud)
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 16:54
      Din kille kan polisanmäla dig för förtal för du vet inte vad som hänt mellan föräldrarna kanske dom var sams och mådde bra just vid det samlaget när flickan blev till.
    7. molly50
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 17:11
      jag har jobbat och nu till dessa alla kommentarer ska försöka svara på frågorna jag hunnit läsa igenom istället för jag ångrar inte att jag berättade för henne, hon behövde veta!

jag tror knappast man vill ha sex med någon frivilligt som i förrgår våldtogen om ni fårstår.

han har aldrig misshandlat henne då hon själv sagt att han inte gjort det för då hade hon lämnat honom mycket tidigare.

och vad jag vet är bup gratis till dig som undrade ifall jag skulle betala hennes terapi.

Du kan ändå inte veta om hon har haft sex med honom frivilligt. Varken din man eller hans ex har väl någon anledning att berätta för dig hur deras förhållande såg ut och hur hon blev behandlad av honom.
      Således kan du inte heller veta om hon blev misshandlad eller inte. Det är sådana saker man kanske inte alltid berättar för vem som helst.

Hur vore det om du skulle försöka stötta din man i hans försök att förändra sitt liv istället för att lägga dig i hans och exets föräldraskap? Det är deras sak att berätta sådant för sitt barn,om de vill det,inte ditt!
      Jag förstår att din man blev sur,det hade jag också blivit. Om du nu har lyckats rasera det ni har så har du bara dig själv att skylla.

Jag gottar mig inte i det här.Snarare tvärtom! Jag tycker det är riktigt sorgligt att du inte inte verkar förstå hur fel det du har gjort är.
      Fel gentemot barnet framförallt! Om barnet är älskat av sina föräldrar så finns ingen anledning att berätta en sådan sak. Framförallt så har du ingen anledning att göra det! Det är inte din sak!
      Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
    8. Anonym
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 17:28
      Anonym (arg) skrev 2012-09-19 17:48:14 följande:
      är det NÅGON här som har samma erfarenhet eller har psyk utbildning??????????

Jag hoppas verkligen INGEN har samma erfarenhet eftersom det tyder på STORA emotionella och förmodligen psykiska problem att berätta något sådant för en 10-åring.. 

Psyk-utbildning finns det inget som heter, men ja, jag är utbildad psykolog. 

Om nu barnet tog det "jättebra" så beror det sannolikt på att barnen inte förstått känslomässigt vad en våldtäkt är, även om du tror det. Hon kanske förstår tekniskt vad sex är, och att pappa haft sex med mamma mot hennes vilja. MEN hon kan omöjligtvis förstå känslomässigt vad sex är, hur det känns, vilka känslor som uppstår och framförallt kan hon OMÖJLIGT förstå vilken smärta framförallt psykiskt det är att bli våldtagen. Jag är osäker på om du ens förstår innebörden av våldtäkt när du skriver det nästan lättsamt att han "våldtog henne nätterna igenom" och tycker att det är lika illa som att få ett slag eller bli spottad på. 

Får hon inte träffa någon psykolog/BUP  och prata om detta, så kommer detta med all sannolik bryta ut och förstöra mycket när hon kommer i puberteten. Allt det fysiska som sker i kroppen, samtidigt som man försöker hitta sin identitet, å får veta (på riktigt vad sex innebär) och samtidigt hela tiden ha i bakhuvudet att man blev till genom sån hat och smärta.

Jag hoppas verkligen att du förstått vilket enormt misstag du gjorde och att, som de flesta redan påpekat, det absolut inte skulle ha varit DU som berättade om detta.  
    9. molly50
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 18:43
      Anonym skrev 2012-09-20 17:28:48 följande:

Jag hoppas verkligen INGEN har samma erfarenhet eftersom det tyder på STORA emotionella och förmodligen psykiska problem att berätta något sådant för en 10-åring.. 

Psyk-utbildning finns det inget som heter, men ja, jag är utbildad psykolog. 

Om nu barnet tog det "jättebra" så beror det sannolikt på att barnen inte förstått känslomässigt vad en våldtäkt är, även om du tror det. Hon kanske förstår tekniskt vad sex är, och att pappa haft sex med mamma mot hennes vilja. MEN hon kan omöjligtvis förstå känslomässigt vad sex är, hur det känns, vilka känslor som uppstår och framförallt kan hon OMÖJLIGT förstå vilken smärta framförallt psykiskt det är att bli våldtagen. Jag är osäker på om du ens förstår innebörden av våldtäkt när du skriver det nästan lättsamt att han "våldtog henne nätterna igenom" och tycker att det är lika illa som att få ett slag eller bli spottad på. 

Får hon inte träffa någon psykolog/BUP  och prata om detta, så kommer detta med all sannolik bryta ut och förstöra mycket när hon kommer i puberteten. Allt det fysiska som sker i kroppen, samtidigt som man försöker hitta sin identitet, å får veta (på riktigt vad sex innebär) och samtidigt hela tiden ha i bakhuvudet att man blev till genom sån hat och smärta.

Jag hoppas verkligen att du förstått vilket enormt misstag du gjorde och att, som de flesta redan påpekat, det absolut inte skulle ha varit DU som berättade om detta.  
      Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
    10. Mirali
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 18:46
      Men hörni, allihopa..

TS har inte skrivit något sedan sida 2, hon har antagligen slutat följa tråden för länge sedan så don't waste your breath...
    11. väntar nr tre
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 19:20

Du menar att han inte har slagit henne? Men vad är egentligen en våldtäkt? Är inte det en slags misshandel? Det är både smärtsamt och förnedrande.
      Jag tror du behöver se din sambo i rätt ljus.
      Och VAD hade du med den här infon att göra? HUR fan kunde du berätta för henne om det här? Du hade ingen som helst rätt!!
    12. Shoegal81
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 22:04
      Jag förstår inte varför du är tillsammans med en våldtäktsman? Och varför måste du berätta? mycket märkligt.
    13. läckerbit
      Visa endast
      Tors 20 sep 2012 22:52
      Jag gottar mig inte ett dugg men att säga en sådan sak till en tioåring är ju faktiskt mer än lovligt korkat, oavsett om det är sant.
    14. Soolrosen
      Visa endast
      Fre 21 sep 2012 07:05
      Ditt jävla stolpskott! Hur funtad är du?!? För det första är det inget man berättar för ett sånt litet barn!!! Och sen är det verkligen inget DU ska berätta! Oj vad upprörd jag blir!! Hon kan inte anmäla dig tror jag men DU kan ha förstört relationen med pappa och dotter.. Mamman kan bestämma att hon inte får åka dit mer tillexdmpel.. Bra jobbat applåder!
    15. CarinaL26
      Visa endast
      Fre 21 sep 2012 10:53
      Hur i hela världen är du funtad TS när du berättar sånt??? Hade du inte minsta lilla tanke över hur hon skulle kunna reagera och vad det skulle kunna göra?? En osäker tjej skulle lätt kunna göra ett självmordsförsök efter att ha fått höra nåt sånt!! Det är så vansinnigt korkat så jag nästan undrar över om det du skriver är sant eller om du bara vill provocera!
    16. Furstinna
      Visa endast
      Fre 21 sep 2012 10:58
      Vad kan man förvänta sig av en "kvinna" som är tillsammans med en våldtäktsman?
    17. LindaEfraim
      Visa endast
      Fre 21 sep 2012 11:38
      Furstinnan

Ja, faktiskt! Vad kan man förvänta sig då?
    18. Fille88
      Visa endast
      Fre 21 sep 2012 12:08
      Men herregud  Ts vafan äre för jävla fel på dig?

Hur fan tänkte du när du berättade detta för barnet? Du kan inte ha alla hästar hemma om du tycker att det var rätt gjort att förklara detta!!
    19. CarinaL26
      Visa endast
      Fre 21 sep 2012 12:24
      Det hela är så fruktansvärt sjukt och hemskt att man bara kan be för att TS driver med oss.
    1. «
    2. ‹
    3. 17
    4. 18
    5. 19
    6. 20
    7. 21
    8. 22
    9. 23
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Trött på att behöva "försvara" bebisen i magen..
    • Hur tänker ni som lämnar barn långa dagar och kör runt med dyr bil på lån och stort dyrt hus???
    • Imorgon flödar spriten!
    • Mitt ex är MT för grov misshandel av min dotter, hjälp!
    • Det här börjar gå för långt!
    • Hur tröstas barnen på förskolan?
    • hur födela rummen?
  • Mest lästa bloggarna
    • Husmorstips
    • Från cup till dl
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Mina diktkort
  • Mest sedda klippen
    • Pizza
    • Hektor och stolen

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm