Hej!! Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men försök se till att hon får hjälp, svik henne inte.
Jag refererar till mig själv då jag för 3 år sen, nu i oktober, slutade mitt missbruk visserligen BARA hasch. Utan hjälp och stöttning.
Förtfarande ibland kan tankarna komma att det var så mycket bättre då, med mitt ex och vårat dolda missbruk, fast jag är idag stolt över mig själv och för vad jag klarat av i samband med allt.
Jag har idag en ekonomi som är i botten, då hade jag min man som jobbade i Norge tjänade bra + att vi hade försäljningen som vi drog in ca 30-40 000 i månaden på + att vi hade vårat eget att röka utanpå detta!!!
Vi var en sk. fin familj, ingen visste något, allt var perfekt, hemmet var perfekt osv.
Jag var så dum?? att jag berättade för min mor, som efter en tids besvikelse har stöttat mig något enormt, men min syster fick jag höra av att jag var psyksjuk och borde tvångsomhändertas......jaa visst har hon hjälpt mig en del men sen 1 1/2 år tillbaka har hon vänt mig ryggen totalt.
Fick låna en del pengar av henne som jag själv inte ville från början för jag visste att jag kanske inte kunde betala tillbaka på länge eller inte alls, det ordnar sig med det sa hon då!! Nu anklagas jag för att ha utnyttjat henne och varit otacksam. Då räknas inte åren jag hjälpt henne städa, baka, sy gardiner, jag sydde allt till hennes första bebis och hjälpte henne med allt då. Har varit barnvakt hur mycket som helst och hennes barn har alltid avgudat mig! NU får de inte ta kontakt med mig!!
Det kan kännas så pissigt ibland men det enda jag då har är den stoltheten och styrkan jag har att jag klarat av detta själv, fast jag känner mig så liten och inget värd!!
Vänd aldrig de dina ryggen fast det är jobbigt, finns där med en öppen famn, för den som aldrig själv provat nått vet inte hur det känns att vara slav under en drog.
Jag kan ju inte veta hur någon med ett tyngre missbruk än vad jag hade känner. Men jag vet att det måste vara sju resor värre.
Jag har brutit med alla gamla vänner och det var inga sk. pundare el nergådda i samhället utan vanligt arbetande Svensson i princip.
Jaa.......det behövs enorma krafter för att stötta, och många besvikelser!!
Ett stort stöd till dig min vän om du orkar!!