blackpuma skrev 2010-09-04 12:17:18 följande:
Anonym (QUE?) skrev 2010-09-04 12:09:03 följande:
För min del så spelar det ingen roll om det är de, alkohol, cigg eller nått liknande. Jag tycker inte att man ska använda något sådant!
Det kan är "bättre" än alkohol mrn skulle aldrig acceptera det här hemma.
Antar att det är lite vad man har för värderingar, principer och tanka.
Det är ditt problem, du behöver inte göra dina problem till andras bekymmer, folk kommer att berusa sig vad du än anser om saken.
För dina ungars skull så hoppas jag att du kommer ha mer sansad inställning till saken när du väl kommer på dom leva ett normalt liv.
Annamamma 83 skrev 2010-09-04 12:08:44 följande:
Många verkar tro att bara TS frågar sin son, så får hon svaret.
Säkert, har ni inte själva varit tonåringar.
Om han nu var så himla ärlig hade han väl sagt innan, Nu mamma ska jag gå och röka lite i ett äpple!
Om de nu är någon form av droger de röker kommer han förmodligen inte säga det!
Berättar du att du rotat bland hans grejer kommer han förmodligen gömma saker nogrannare och undanhålla ännu mer i fortsättningen!
Så tror jag, så hade ja själv gjort som tonåring...
Du måste nog försöka få fram lite mer innan. Vara mer observant nu. Försök luska runt lite vad för folk han umgås med och sånt.
Jag skulle fortsätta rota bland sakerna, kolla igenom väskor och jackor o sånt. Kanske är kränkande, men de är förmodligen ännu mer kränkande när grabben sitter i träsket sen.
Om han nu rökt på några gånger innebär ju givetvis inte de att han kommer bli en knarkare, men ingen mamma vill ju ta den risken ....
Lycka till TS!
Har du ingen respekt för dina "barn"? vadå gå runt och rota?
Det är inte "kanske kränkande", det ÄR kränkande och respektlöst.
Jag är dock fortfarande nyfiken på vilken ålder det handlar om och om det finns några problem överhuvudtaget med i bilden förutom dom ni uppmanar att skapa.