Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Missbruk
  • Min son rökte något i ett äpple?? Vad?
Missbruk - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Missbruk
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Min son rökte något i ett äpple?? Vad?

Lör 4 sep 2010 01:38 Läst 35097 gånger Totalt 371 svar
    Anonym (MammaMu)
    Visa endast
    Har sett några bilder på min son och hans kompisar när dom röker något i ett äpple, jag ser inte vad bara att dom tänder något och sen blåser ur rök? Tobak som då smakar äpple eller vad?
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1 känsla given:
    Lycka till (1)
    1. «
    2. ‹
    3. 31
    4. 32
    5. 33
    6. 34
    7. 35
    8. 36
    9. 37
    10. ›
    11. »
    1. Digestive
      Visa endast
      Ons 8 sep 2010 15:01
      Queenie70 skrev 2010-09-08 09:56:40 följande:
      blackpuma skrev 2010-09-08 09:48:56 följande:

Så även du står för kollektiv bestraffning? Straffa grannen för vad nån i en annan stad kan tänka sig att göra?
      Men varför blir jag inte förvånad, inte ens dina egna barn anses våra värda bättre.

Jag kan ställa en annan fråga, hur många miljarder och liv är "solidariteten" värt? Hur många ska vi mörda för att hindra andra från att leva sina liv? hur många miljarder ska vi skänka bort till kriminella ligor innan nån av er säger STOP nu fan räcker det ?

Vidare, upprepar man saker som inte stämmer så är man ... med hårda ord inget annat en lögnare, sorry.
      Nu vet jag inte vilka droger du snackar om men så lämnar fortfarande inte cannabis nån abstinens efter sig,
      kanske därför dottern inte riktigt föll för ditt fanatiska mässande över ”hur farliga droger är”

Nej, det finns inga bra tips hur man får folk att inte bruka droger, vi har gjort det sen tidernas begynnelse och så kommer det att förbli, det är strikt knarkkrigare som har fått för sig man kan dels hindra folk från att leva sina liv dels förbjuda detsamma.
      så låt mig se, inte nog att du gör skit för dina egna barn så kan jag tänka mig att du sticker in näsan i dotterns förhållande? Ska du inte tvinga burka på henne när du ändå är igång och regerar?
      Givetvis bör föräldrar sträva efter att få barnen att bli trygga och starka, det är nått som måste växa av sig själv, man kan inte TVINGA fram det tyvärr, med tvång och våld når man bara motsatsen därför håller jag tummarna för din dotters framgång  och inte för ditt personliga lilla knarkkrig

Det som skrämmer mig är folk som tillskriver en enkel drog mystiska egenskaper inte hittade av modern forskning, ren skitsnack och propaganda, finns det nån vettig och hålbar anledning till det?

NEJ man kan inte råka ut för psykos strikt på grund av cannabis, varken under ruset eller flera år efter, det om nått är sveriges största myt hitintills, dom aktiva ämnerna försvinner från systemet inom loppet av timmar och där tar det slut.
      Givetvis kan en fylla vara en av faktorer att folk bryter ihop och får en ”psykos” likt cannabis kan vara EN av många faktorer som ligger bakom, problemet här är att ju tyngre drog ju större risk (inte för att den är specielt stor, men psykossnacket är väldigt populärt bland dom som inte har en susning om vad dom snackar omsamtidigt som man kan snegla in på psyket hur många psykiska vrak alkohol har lämnat efter sig) ska vi vara realistiska så kan även kaffe utlösa en psykos om man har en låg stressnivå. Det hindrar inte folk från att dricka kaffe och propaganda hindrar inte folk från att röka cannabis.

Cannabis på alla sätt förstärker känslor och får en att tänka, alkohol bedövar och skickar en på en enorm egotripp.
      Om man nu ska ta upp lite hur droger funkar.
      Men som jag skrev innan, vilka droger man använder är mer en smaksak än åsikt.

det ÄR omöjligt att överdosera cannabis, försöker du göra det genom rökning så dör du av syrebrist långt innan, försöker du äta så smäller du magsäcken innan du nått målet, kan tänka mig att det skulle vara möjligt genom att injicera men så har jag inte stött på en cannabisprodukt som intages på det sättet.

så raring, sluta sprid skitsnack som inte stämmer, dom allra flesta kommer må bättre av det, inte minst din dotter som du drar över knarkarkammen just nu och sätter hinder i vägen för henne.

Enda kommentaren jag har till den där harangen, är att det är otroligt nedlåtande gentemot alla de personer som högst verkligt har kämpat med abstinens och sug efter cannabis, alla de som inget hellre velat än att sluta men inte klarat det. Riktigt kränkande att sitta å påstå att de i princip inbillar sig. Usch.

Men hur hjälper det dessa få att andra (vuxna människor), som inte har deras beroendeproblematik, blir jagade av statliga resurser för personliga bruk med påföljande risk för straff?

Samtliga som anser att vi bör fortsätta med kollektiv bestraffning och nuvarande drogpolitik kan svara på den frågan.
    2. grodälskaren
      Visa endast
      Ons 8 sep 2010 15:10
      Kojbe skrev 2010-09-08 12:49:21 följande:
      Lustiga är du skriver flera ggr att vi tillskriver drogen mystiska saker som inte finns men varför i hela friden är det då det de har lärt ut genom alla tider och fortfarande gör? Varför ?
      Informationen som levererats (inte minst av myndigheter och speciellt svenska) på det här området har länge varit vääääldigt undermålig. Från början rörde det sig om ren propaganda utan tillstymmelse till verklighetsanknytning. Idag går det iaf lätt att ta till sig av riktig forskning om man är intresserad, även om propagandan fortfarande är rätt stark i övrigt.

På 1800-talet såldes cannabis som mirakelmedicin mot mängder av åkommor. I början av 1900-talet började prohibitionsrörelser i USA demonisera det och kalla det "marihuana" för att associera med Mexiko och få stöd från rasistiska tendenser mot det landet samtidigt som man ville försöka separera det från "cannabisen" som användes som medicin. Det var ändå lagligt fram till 1937. Många menar att det var hampans textil- och pappersmöjligheter som gjorde att industripampar ville skydda sina intressen i de konkurrerande företagen. Det kan ju låta väldigt konspirationsteoretiskt, men om man undersöker situationen närmre verkar den inte helt osannolik. William Randolph Hearst och Harry J Anslinger är två huvudfigurer i kampen mot cannabis.

Reefer Madness är en berömd film från 1936 som ska illustrera farorna med "marihuana" men som idag mest ses som en dålig komedi: www.youtube.com/watch?v=QZdhcNegZgU

Man behöver vara ganska kritisk när man läser "fakta", inte minst kring droger.

Kojbe skrev 2010-09-08 12:49:21 följande:
      Men vet du nej det är fel för det blir ju min ensak när vissa som fastnat i missbruket ex rånar mig för att få ihop till en sil el som nu för 3 veckor sen när en pundare försökte sno min bil och jag blir uppringd mitt i natten av polis som haffat personen på plats för hon påstod hon fått låna bilen. *suck* Då är och blir det mitt problem o då har jag rätt blanda mig tycker jag även om jag inte vill.

Usch nu är jag ot igen men jag har så svårt för att förstå varför alla drogliberala anser sig ha rätt tvinga på oss andra sina åsikter som de enda sanna åsikterna men har ingen som helst respekt för oss som är motståndare till drogerna.

Får jag fråga hur vill du samhället ska se ut?
      För med tanke på vad kostnaderna för drogrehaben kostar i detta landet så är min tanke nu om alla drogliberala vill det ska skrotas?
      Ska vi sluta lägga pengar på det och bara hänvisa till att ni har ju valt detta *ofarliga* så ni behöver och får ingen hjälp?!
      Nä ni får klara er själv.
      Jag tror att du, liksom många, missar att anledningen till att droger är så dyra och tunga missbrukare därför ofta måste bli kriminella för att försörja sig är att droger är olagliga. Droger är inte alls dyra att tillverka utan de enorma vinstmarginalerna hamnar hos de kriminella mellanhänderna (smugglare och langare) nu. Vore det istället lagligt och reglerat av staten skulle dels priserna kunna ligga på nivåer som innebar att missbrukarna inte skulle behöva bli kriminella och dels skulle staten få in väldigt mycket pengar som skulle kunna gå till att hjälpa de som har problem. Samtidigt skulle förstås brottssyndikaten bli av med en oerhört stor inkomstkälla och i förlängningen _enorma_ mängder pengar. Mexiko har fruktansvärda problem med drogkarteller som skördar tusentals liv varje år och många där börjar nu anse att legalisering är det enda sättet att komma till rätta med problemen. Tyvärr har förbudet gett så mycket pengar och makt till kartellerna att de ofta nu helt enkelt mördar personerna som ses som hot mot deras inkomster och makt.

Slutligen tycker jag det är fundamentalt osunt att myndigheter ska ha rätt att bestämma över enskilda individers psyken och kroppar mot deras vilja, så om man samtidigt minskar möjligheterna till det är det i min mening väldigt positivt.

Jag är väldigt mycket för hjälp, men inte påtvingad "hjälp" till såna som inte vill ha den.
    3. Kojbe
      Visa endast
      Ons 8 sep 2010 15:11
      0Jag har aldrig skrivit jag kom på min dotter med att röka med sin pojkvän jag skrev hon förälskade sig i en som rökte på o på den vägen bar det va.
      Skolan ringde mig för hon var drogpåverkad där och soc blev då inblandad ÄNTLIGEN inte för de gjorde något då men förhoppningsvis gör de det nu (efter ytterligare 2 pos tester på andra substanser)

Men men snacka om att sparka på de som redan ligger.... Jag kämpar för att hjälpa min dotter ja o det kommer jag att fortsätta med så länge jag kan.

Men visst jag ber om ursäkt för jag använde ordet pundare kanske politiskt okorrekt .

Du säger det inte är ok för mig att tvinga på andra mina åsikter men hur i h-e kan det vara ok för dig att göra detsamma då? För det är ju EXAKT vad du försöker göra?!?
      DU tycker folk ska tycka som dig o släppa det fritt el har jag förstått dig så fel?
      DU anser det vara oskadligt (syftar på cannabis nu) fast det fins otaliga människor som säger motsatsen.
      Varför varför varför är just dina ord rätt? Ännu inga bevis heller från din sida som stödjer det du påstår el anser dig tycka.

Jag kan hålla med att mycket pengar idag går åt till helt fel saker inom missbruksvården MEN det är ju knappast enda sektorn det är så i tyvärr.

Blir så ledsen när du anser jag inte accepterar min dotters liv bara därför jag försöker få bort henne från drogerna innan det är försent.
      Jag vet inte men jag hoppas aldrig du behöver uppleva samtal från psykakuten där de säger ditt barn tagit överdos el försökt ta livet av sig pga någon förbannad psykos (har inte hänt mig-än men har hänt ex min svärmor) Så snälla bara för att DU kanske inte upplevt det på nära håll så uteslut inte att andra har.

Ja det kanske inte var/är cb i sig som utlöste det men eftersom det var i samband med det så väljer iaf jag att till viss del lägga viss skuld på Cb i de lägena.

Du har rätt i att det går inte att tvinga någon att sluta utan det är något som måste komma från personen själv MEN vad man kan göra är att tvinga de till vissa insikter som ex min dotter får inte bo här när hon brukar dvs vissa konsekvenser av sina val.
      Vill hon vara här får hon vara *ren*.
      Det är iof en helt annan diskussion men jag ville bara påvisa att allt vad man än gör i livet har konsekvenser och vissa handlingar kanske inte är värda det?
    4. Kojbe
      Visa endast
      Ons 8 sep 2010 15:20
      grodälskaren du säger faktiskt många bra saker och jag förstår vad du säger  och jag håller med om man inte kan tvinga någon till hjälp som inte vill ha den men en ung flicka inte ens fyllda 15 vet inte vad livet i sig handlar om och har inte någon som helst erfarenhet och är inte mogen ta det ansvaret på egen hand. Kanske bla därför man inte är myndig förrän vid 18år?

Är det vuxna som väljer den vägen så ok det får vara upp till de men när det kommer till barn så måste det väl ändå vara ett vuxen ansvar att säga STOPP det här är inte ok?
    5. ViceGuy
      Visa endast
      Ons 8 sep 2010 15:26
      Är det någon annan som tycker att diskussionen sprungit lite offtopic de senaste... 35 sidorna?

Man skulle i princip kunna göra en handbok av hela den här tråden av -för och -mot argument till droganvändande.

Men jag tar tillfället i akt och ställer en fråga till drogmotståndare, som jag hoppas få ett rationellt svar till.

Bevisligen finns det en hel del onyttiga och rentav livsfarliga aktiviteter och förtärings-ämnen i vårt samhälle som är helt fritt för oss medborgare att bruka hur mycket eller lite vi vill.

Exempel på saker som jag skulle vilja hävda är betydligt farligare än t.ex cannabis inkluderar
      -Snabbmat i form av Pizza, kebab och hamburgare m.m. (Kan orsaka livsfarliga sjukdomar, beroende, missbruk och död).
      -Olika former av tobak. (Kan orsaka livsfarliga sjukdomar, beroende, missbruk och död).
      -Alkohol (Kan orsaka livsfarliga sjukdomar, beroende, missbruk och död).

Tycker ni att dessa saker bör behandlas på samma sätt som olagliga droger?

Varför/Varför inte?

EXAKT samma argument som används till ståndpunkten att droger ska fortsätta vara illegala, kan appliceras på mina tre exempel samt åtskilliga andra mer eller mindre farliga aktiviteter och ämnen. Så varför denna dubbelmoral i erat logiskt tänkande?

Är det för att ni själva brukar en eller flera av dessa onyttigheter och vill fortsätta med det, eller är det för att ni anser att vuxna människor bör få bestämma över sina egna liv och vad dom vill förtära?
      Eller är det helt enkelt för att ni inte tycker att sjukdomar som fetma, alkoholism, kol, cancer osv är så farliga?

Tack för seriösa svar,

MVH
      Forget Jesus. The stars died so that you could be here today. -Lawrence Krauss
    6. blackpuma
      Visa endast
      Ons 8 sep 2010 15:41
      Kojbe skrev 2010-09-08 15:11:32 följande:
      0Jag har aldrig skrivit jag kom på min dotter med att röka med sin pojkvän jag skrev hon förälskade sig i en som rökte på o på den vägen bar det va.
      Skolan ringde mig för hon var drogpåverkad där och soc blev då inblandad ÄNTLIGEN inte för de gjorde något då men förhoppningsvis gör de det nu (efter ytterligare 2 pos tester på andra substanser)

Läsförståelse, detta är mina åsikter, uppbackade av fakta och ton forskning och förbudets skadeverkningar på samhället och individen.
      Du tar dina personliga åsikter(som saknar nån som helst verklighetsförankring)  10 steg längre och är bered att göra allt för att tvångsanpassa din dotter efter dom. Ser du nån skillnad?

att använda utryck som pundare/knarkare och så vidare är tyvärr politiskt korrekt, en av många anledningar till att man kan inte låta ”politiskt korrekt” stämpling och nedvärdering av andra människor passera obemärkt.

Givetvis utövar du selektiv läsning och övertolkar, om du med ”fritt” menar en kontrollerad försäljning till myndigt folk så vist menar jag ”fritt”.
      Annars så är det nu droger verkligen fria, säljs till den som har pengar utan nån som helst kontroll.
      Jag och forskarvälden anser att cannabis är en lätt drog med milda biverkningar som träder inte in förrän man har missbrukat drogen en lång tid, om du anser att dina åsikter väger mer än forskning så vist, jag gör inte det.

Jag är annars fullt medveten att alla droger har biverkningar, anser inte att det är en giltig ursäkt till att bibehålla dagens kostsamma fiasko (restriktiv narkotikapolitik) där samhället och individen är dom stora förlorarna på det eller köra med kollektivt bestraffning mot alla som inte tycker om drogen staten serverar.
      Jag hoppas också att mina ungar inte begå allt för stora snedsteg här i livet men jag tänker verkligen inte sätta käppar i hjulet för dom så fort dom börjar stå på egna ben.
      så länge deras fritid inte återspeglar sig i försummade plikter och kassa resultat i skolan så får dom leva sina liv och utvecklas.
      (psykos får man inte av droger för den delen, det får man av psykiskt belastning/stress/trauma, som kanske en sån detalj att morsan jagar en med blåslampa)

ju, det resonemanget stöter man på hela tiden, men på samma sätt jag anser att det är makabert att hugga av händer på snattare så är det nästan lika makabert att ex slänga ut sin unge på gatan … för att hon har gjort det vad dom flesta andra tonåringar/vuxna gör/har gjort/och kommer fortsätta med
    7. grodälskaren
      Visa endast
      Ons 8 sep 2010 16:16
      Kojbe skrev 2010-09-08 15:20:42 följande:
      grodälskaren du säger faktiskt många bra saker och jag förstår vad du säger  och jag håller med om man inte kan tvinga någon till hjälp som inte vill ha den men en ung flicka inte ens fyllda 15 vet inte vad livet i sig handlar om och har inte någon som helst erfarenhet och är inte mogen ta det ansvaret på egen hand. Kanske bla därför man inte är myndig förrän vid 18år?

Är det vuxna som väljer den vägen så ok det får vara upp till de men när det kommer till barn så måste det väl ändå vara ett vuxen ansvar att säga STOPP det här är inte ok?
      Tack. Absolut, och jag anser att det är föräldrarna/förmyndarna som har det ansvaret. Det är deras uppgift att utbilda sig själva och sina barn om de faror som finns och sen agera på det sätt de bedömer är bäst för barnet, som jag ser det.
    8. Digestive
      Visa endast
      Tors 9 sep 2010 10:55
      Queenie70 skrev 2010-09-08 09:41:32 följande:
      grodälskaren skrev 2010-09-07 23:34:18 följande:
      Tror du inte att de personer som skulle råka illa ut pga cannabis skulle kunna vägas upp av de som skulle slippa råka illa ut av alkohol då? Jag tror att alkoholoffren skulle minska rätt mycket om folk kunde berusa sig på nåt mindre skadligt sätt istället. Det låter konstigt att alkoholkonsumtionen skulle ligga kvar på samma nivå och folk bara skulle börja ta _mer_ droger, tycker jag. Troligare känns nog i min mening att varje extra rökt joint skulle innebära ett glas mindre alkohol drucket, ungefär.

Jag tvivlar faktiskt på det. Alkoholkulturen är väldigt stark i sverige, och all erfarenhet säger att det är troligare att men helt enkelt lägger till en last snarare än byter ut. Bara för att Svenskarna nu har lagt sig till med kontinentala alkoholvanor, dvs, en eller ett par glas vin på vardagen till maten, så har vi samtidigt kvar, drängfyllakulturen på fredagen. Vi har alltså inte ändrat vårt drickande utan bara lagt till ytterligare ett sätt att dricka på. Hur det SKULLE bli, kan ju dock både du och jag endast spekulera i. Men som sagt, min tro är att svensken inte kommer att byta ut alkoholen mot cannabis utan bara lägga till cannabisen.

Jag tror inte heller att vi skulle se någon dramatiskt minskad alkoholkonsumtion men alkohol kan inte ses som det bästa tänkbara berusningsmedlet till samtliga tillställningar och inte heller som det bästa tänkbara berusningsmedlet för samtliga människor. Människor som absolut inte borde använda alkohol har enbart alkohol som lagligt berusningsalternativ och tillställningar som bara väntar på att balla ur totalt när alkohol kommer med i bilden kunde se helt annorlunda ut.

Det finns otroligt många tillställningar och framförallt otroligt många människor som skulle behöva ett berusningsalternativ som lugnar ner istället för att stissa upp - ur ett rent samhälls- och individnyttigt perspektiv.

Att vi därtill berövar en väldigt stor del av ekonomin för den organiserade brottsligheten kan enbart ses som ett mycket trevligt plus, som inte bara kommer med på köpet utan som också genererar inkomst åt samhället i miljardklasser (utifall cannabis, precis som alkohol, kunde distributeras åt myndiga människor här i Sverige, i en kontrollerad och statlig handel).

Tänk dig själv hur mer effektiv och förbättrad din arbetsplats hade kunnat bli, om staten utan problem skulle kunna bidra med bara en promille av alla pengar som genereras - av både försäljningen och besparingarna som görs när staten inte längre behöver jaga vuxna människor utan problem med cannabis. I Holland så får det statliga väsendet in omkring 3 miljarder euro varje är i cannabismoms och under samma period så omsätter marknaden omrkring 10 miljarder i samma valuta - och då säljs cannabis enbart i Amsterdam!

Ställ dig även frågan; vad ser mest solidariskt ut, ovanstånde alternativ eller nuvarande där enbart moral(TM) "genererar" (läs: politiskt fördelar) pengar åt drogproblematisk vård genom att minska resurserna för skolväsen och äldreomsorg?

Vård av alla dess slag kostar ofantliga summor, medan det behövs så lite pengar för att våra äldre ska få äta annat än micro-mat och för att våra barn ska kunna ha ordentliga skolmiljöer med bra och inspirerande lokaler, fina bibliotek och datorer som inte hostar sig fram på Windows 98. Jag menar absolut inte att allt ovan kan finansieras av att enbart distrubitera cannabis statligt men vem som helst förstår att vi kan göra mycket med tvåsiffriga miljardbelopp extra i stadskassan varje år.

För 60 år sedan (mellan 1869 och 1950) så kunde cannabis köpas receptfritt i våra apotek (ja, du läste rätt) och jag undrar om någon ens vågar räkna ut hur mycket statliga resurser som har gått förlorade under dessa 60 år. Efter 1950 så blev cannabis totalt illegaliserat i Sverige, genom utomstående påtryckningar främst från världs/stor-makten USA och cannabis blev inte illegalt på grund av forskningsrön (någon etablerad forskning kring cannabis existerade inte någonstans i världen på den här tiden, utan enbart de minst 5000-åriga medelhavs/europeiska, 7000-åriga sydamerikanska/mexicanska och 10 000-åriga östasiska traditionerna (och på kontinenten Africa kan vi bara ana oss till hur länge männsikan har använt växten)), inte på grund av beroendeproblematik och inte heller på grund av samhällssocial problematik - utan på grund av sådanhär retorik, som vid den tiden fördes i USA; quotes.liberty-tree.ca/quotes_by/harry+j.+ans...I

Efter att du har läst dessa offentliga citat av Harry J. Anslinger, dåtidens mäktigaste profil i USA:s drogpolitik (för att inte säga världens mäktigaste drogpolitiksprofil under sin politiska era) så hoppas jag att du verkligen förstår vilken apcirkus som de facto ligger bakom cannabisförbudet - samt all propaganda och myt som fortfarande lever kvar i framförallt mindre och väldigt stormaktskänsliga i-länder (läs: Sverige, som ett klockrent exempel på ett sådant land).

Sist men verkligen inte minst; 3 textstycken för att väcka lite reflektion och perspektiv.

Idag så hör man väldigt många oroliga människor benämna cannabis som en av de mest lömskaste droger, att vi inte vet hur den påverkar oss eller hur vissa människor påveras av den. Dessa oroliga tankar uppstår ironiskt nog samtidigt som läkemedelsföretagen fullkomligt spottar ut preparat från höger till vänster som har beprövats under enstaka månader innan de når en öppen marknad. Många vill ändå mena att dessa droger (i vardagstal mediciner) ändå har framställts samt testats av vetkunniga yrkesmän och därtill blivit beprövade innan de har nått markanden - men verkligheten ser inte riktigt så naivt enkel ut i praktiken. Ta nässpray som exempel. På senare år så har det upptäckts att helt vanlig nässpray mot rinnande eller täppt näsa framkallar ett beroende. Hoppsansa! Ytterliggare några år senare så uppdagas det även att samma preparat innehåller ämnen som påverkar våra hormoner och som i sin tur gör oss mer medgörliga än vanligt - praparatet skapar med andra ord både ett beroende och personlighetsförändrigar. Hopelli-hopsansa! Här fick du ett sådant exempel bland en myriad diton.

Jämför då den här nässprayen med cannabis som inte bara har 50 års vetenskaplig forskning bakom sig utan även en minst 10 000-års och näst intill världsomspännande mänsklig beprövning därtill och vem som helst kan snabbt räkna ut att det trygga lilla apoteket faktiskt begår experiment på oss i realtid vid en jämförelse med allt vad mänskligheten har samlat på sig för kunskaper och erfarenheter om och med växten Cannabis Sativa. Det går ärligt talat inte att mentalt greppa tag i den astronomiska summan människor som har intagit cannabis i sitt kroppssystem före vår generation men det rör sig utan tvekan åt biljonbelopp. Känner du dig det minsta trygg mellan apotekens sterila hyllor så kan du känna dig betydligt tryggare om du hanterar cannabis korrekt.

Det slutar dock inte där utan du får även lägga till de minst 5000, 7000 och 10 000-åriga traditionerna som sammanlagt innehåller all information som behövs för den mänskliga hanteringen av denna växt (ända från vilka som inte borde inta cannabis överhuvudtaget och vilka som gifter sig väl med ett intag till vilken dosering som helgar ändamålet och över till vad man kan uppnå med ruset när man utövar traditionell tantrameditation eller nymodern kliffotvandring bort till efterbehandling för cellgifter och förmildrande läkemedel vid multipel skleros till en vänstersväng mot hur man färglägger cannabistextil till ett tvärstopp vid hanteringen av stress/förvirrings-tillstånd under cannabispåverkan och hur cannabis kan användas för att dämpa ångestattacker för att sedan dyka ner på djupet och till när i månaden som en kvinna bör använda cannabis för att lättare behärska menstruationen medan det sedan svävar runt ett tag bland hur cannabis kan användas som en effektiv känslokanaliserare för att efteråt stiga upp till ett rent nöje att kombinera med mat och musik - allt från det mest essentiella till det mest banala går att finna i dessa traditioner). Förstå att människor hade en djup insikt i hur den här växten bör användas, hanteras och vilka effekter den besitter redan innan pyramiderna i Giza började byggas och jämför sedan den här kunskapsvidden med apotekens medföljade bipacksedel!
    9. hejasverige90000
      Visa endast
      Mån 13 sep 2010 18:02
      Alkohol kan göra viss nytta, i små mängder och kan förhöja sinnesstämningen på ett positivt sätt. I långa loppet vill jag dock påstå att om jag personligen fick välja mellan att vår befolkning hade tillgång till alkohol ELLER cannabis så skulle jag lägga min röst på cannabis då jag sett betydligt fler skadeverkningar åsamkade av alkohol intag än jag har av cannabis.
    10. Anonym
      Visa endast
      Tis 14 sep 2010 08:00
      Kontakta skolan för att få göra drogtest, mitt gäng brukade röka hach i äpplen när vi var små ligister och inte kunde köpa pipor osv.
    11. tomcar1
      Visa endast
      Lör 18 sep 2010 23:18
      TS....jag har inte följt hela tråden. Men hur har det gått efter testet och era samtal ?
    1. «
    2. ‹
    3. 31
    4. 32
    5. 33
    6. 34
    7. 35
    8. 36
    9. 37
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Du är inte inloggad, du måste vara inloggad för att svara på inlägg eller starta trådar!

Logga in här!
Laddar...
Du har loggat in med Facebook Connect,
för att gå vidare måste du välja ett användarnamn.
Användarnamn
Hämta min profilbild
Fortsätt
Logga in för att starta trådar eller skriva inlägg i forumet.
Logga in snabbt och anonymt
med ditt Facebook-konto
eller
E-post:
Lösenord:
Logga in automatiskt på denna dator
Logga in
Glömt ditt lösenord?
Bli medlem »

Innehåll

Vi rekommenderar

Min förlossning Allt om andras förlossningar.

Testfakta Bästa och sämsta blöjorna.

Hon får platt mage Följ GrönaDruvans mag-kamp

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Carmen och Magnus är BVC-sköterskor på Lillugglans BVC. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorskorna Jenny och Aleksandra har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

FörlossningsrädslaStäll din fråga

Rädd att föda? Fråga specialist på Ekens barnmorskemottagning.

Missa inte ANNONS

Vinn lyxdag

Vinn lyxdag med två väninnor och låt Åhléns Personal Shopper lösa era problem med sommarens look.Få outfits för totalt 10 000 KR.

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Jag tycker min kompis har trist attityd ang mitt bröllop
    • 15 år - Får inte ha en pojkvän för mina föräldrar
    • Jävla muppfan!!
    • Orimlig begäran eller är jag en surkärring?
    • Förgriper sig min bror på sin dotter?
    • Inte bjuden på möhippa, besviken och ledsen
    • Att göra någon arvlös
  • Mest lästa bloggarna
    • Mina diktkort
    • Anna's blogg
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Husmorstips
  • Mest sedda klippen
    • Time flies 1 1 Wiwa

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2012 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm