Anonym (MammaMu) skrev 2010-09-04 01:38:07 följande:
Har sett några bilder på min son och hans kompisar när dom röker något i ett äpple, jag ser inte vad bara att dom tänder något och sen blåser ur rök? Tobak som då smakar äpple eller vad?
Din tråd är ett skämt! Kanske är det du som röker på? Klart man kan gör en liten "piba" av ett äpple! Man delar det på mitten, gör ett litet hål i enasidan, och gröpar ur kärnhuset. Sen seer man till att det finns "genomgång", mellan hålet i sidan, och kärnhuset. Man måste nog torka äpplet först, eller klä det med alliminum, därför att äpplen brukar avge en del väta. Toback/ cannabis/ eld, brukar inte trivas i så fuktiga miljöer. Interessant, tror inte jag skall prova, men skall hålla koll på äpplena i fruktskålen, jag har ju en 16- åring härhemma, så man vet aldrig.
När jag var ung, tjaänade jag en slant på att göra "chillowes", i keramiken. En liten struformad piba, där man fick sno en sån där liten sil som sitter längst upp i en kran, lägga ner den i öppningen, och sen var det bara "att mata på". Äpplevarianten, var helt ny för mig, tack för den!