Bara läst TS.
Men två glas vin i månaden är väl inte fel? Jag har ju visserligen noll tolerans när det gäller all alkohol under mina graviditeter, men enligt forskningar så ska väl int edet vara skadligt har jag hört.
Sen att hon inte rör sig, int ekan man anmäla för det? Att hon inte rör på sig skadar inte barnet, möjligen henne. Har hon fyskika hinder flr att röra sig? Tänker på foglossning. Då är det inte lätt att röra på sig.
Att hon int ehar en inkomst är ju inte bra, det tänker jag inte försvara.
Sen att hon inte har nån kontakt med mvc är också illa. Det bör man ha. Kontroller av barnet anser jag är viktigt.
Att hon är ensamståede är ju inget fel. Många är ensamstående, men perfekta föräldrar. Men hon kanske skulle ha det lite bättre om hon hade pappan med i bilden. För stöd och avlastning.
Sen att soc redan tagit hennes barn tycker jag är ett tecken på att hon inte är en perfekt mamma kanske. Men att anmäla utan att ha gett henne "en chans" med detta barn tycker jag är lite väl... Vem vet, kanske hon har bättrat sig?
Ge henne stöd om du kan, men märker du att barnet tar skada av att vara hos henne så ska du ju anmäla...