okej jag har bara läst ts första inlägg. och jag tycker du verkar lägga dig i livet för mycket. för det första - är man gravid så blir man trött och en del kanske orkar med annat än att ligga på soffan och vila. & man äter antingen jättemycket eller kanske har man ingen matlust alls, som i hennes fall. det bara är så det är. sen det där med rödvinet tror jag man kan diskutera, det är inte rätt att dricka när man är gravid men tycker det är överdrivet av dig att anmärka två glas i månaden.
du verkar aldrig varit gravid själv, du verkar inte veta hur trött man kan bli? .. sen förstår jag inte varför du ens nämner att hon lever på sin mamma och inte bor tillsammans med pappan. det är VÄLDIGT många som inte gör det idag. vi lever faktiskt inte på 40-talet längre. sen tycker jag att hon får leva på precis vem hon vill. bara för hon ligger på soffan nu betyder det inte att hon kommer göra det när barnet är fött. soc lär nog inte göra så speciellt mycket för att du anmäler en gravid kvinna som är trött och har svårt för att äta. det finns liksom ingen grund att stå på i ett sådant fall.