X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Alltså nånstans så känner jag att TS har uttryckt sig jävligt dumt i TS! Samtliga grunder som hon nämner... det är inte ens logiskt att man vill anmäla på dessa grunder. Ensamstående.... öööh hur många ensamstående mammor/pappor e vi inte? Dricka 2 glas vin i månaden.... höö? hur vet man ens att en människa dricker 2 glas i månaden? Dessutom kan jag även meddela att när jag var gravid så sa man att det inte var nån fara om det skedde enstaka gånger. Inte för att jag någonsin drack, men vet flera som tog nåt glas under graviditeten och dreas barn har inga men i dag. Däremot så fonns det ju mängder med mammor som röker under graviditeten och ger barn astma osv. en vänninna till mig är väldigt kort som bieffekt av att hennes mamma rökte under graviditeten. Dessa människor blir ju inte anmälda till soc! Är lat... Jag var oxå jävligt lat under min graviditet! och inte heller det säger att jag är en dålig mamma. äter dåligt..... min granne åt knappt nånting under graviditeten och jag vet flera som tappade i vikt under graviditeten istället för att gå upp. dessa människor är inte heller dåliga föräldrar! och inte heller en grund att anmäla till soc för. Dålig ekonomi.... asså ursäkta mig, men om hennes mamma är så korkad att hon inte sätter ner fötterna så.... ja då får hon skylla sig själv. Mina föräldrar har hjälpt mig massor! och soc skulle nog snarare skicka ett tackkort för att dom slipper betala!och MVC.... det är ingen skylldighet att vare sig gå till MVC eller BVC. det är upp till var och en!Att hon blivit av med ett barn.... ja det var ju fruktansvärt tragiskt! Detta är väl möjligen den enda grunden som gör att du kanske borde kontakta dom! men jag skulle inte göra det! Soc kommer att bli inkopplade direkt hon kommer hem iaf. För att fastställa faderskapet. Om hon är ensamstående så kommer dom att starta en utredning och då kommer dom garanterat att se att ett av hennes barn har blivit omplacerat. så du ska nog se att det löser sig iaf! och om det nu är så att hon missköter sitt barn då kan du anmäla. att anmäla innan på dom grunderna du har i TS nä.....Sen såg jag nåt om att soc tvingar folk till att göra saker.... Tvinga gör dom inte. sedan att man kan ifrågasätta deras metoder ibland.. JA det kan man absolut göra. Jag minns att dom var 3 soc sekreterare och min sons pappa emot mig när det gällde att dela vårdnaden. Trots att dom sagt att vi enbart skulle skriva på faderskapspappret så kastade dom fram pappret om deladvårdnad på bordet och sa JA sen SKA du skriva under här oxå. Jag vägrade och fick sitta i en timma och försvara mig. Jag kände mig nästan tvingad. Men jag gjorde valet att inte göra som dom sa! man har alltid ett eget val!
Håller med. Det löjligaste var dock att hon ens funderar på att anmäla på dessa så kallade grunder..
Lat, haha de flesta gravida jag känner är lata, men de är superbra mammor för det när bebben anländer.
Jag personligen är emot alkohol under grav men vet några som har tagit sig ett par glas vin under graviditeten, men i andra kulturer anses det normalt.. dessutom hur vet ts att hon dricker 2 glas i månaden.. där har du en point =)
att hon e ensamstående? oh herregud, en av mina bästa tjejkompisar e ensamstående och hon är en fantastisk mamma, en av mina mamma-förebilder faktiskt!
o äter kasst, ja vissa får ej i sig nå, andra äter mycket godis.. men hade jag vart socialsekreterare o nå ringde o sa att de vill göra en anmälan på dessa grunder hade jag funderat på vilken sorts människa med uppenbarligen alldeles för mkt fritid döljer sig på andra sidan luren..
o bra att du stod emot soc iaf!