Hmmm.
Först var det 3 år sedan LVU, sedan var det 1 år sedan LVU.
Sedan har plötsligt barnets mormor tillgång till hela utredningen som är sekretessbelagd och samma person har sagt att hon försörjer dottern samt att dottern har psykiska problem samt så står det att mamman vägrar läkarvård.
Tråden är startad i Februari i år.
Jag ska absolut inte säga att jag känner igen mig i allt som skrivs här, men jag har läst igenom varje inlägg i hela tråden och det finns en del ( om än skruvade ) gemensamma faktorer som gör att jag undrar om TS inte känner mig men kanske tagit sig en liten svängom och ändrat detaljer för att undvika att bli igenkänd?
Jag blev nämligen gravid i början av Januari i år.Drack jag 2 glas vin i månaden precis i början?Det är mycket möjligt.Jag var dock mer troligtvis gravid i vecka 8 eller liknande och inte 26.Jag var också självförsörjande och levde inte på min
mamma.Tv tittade jag aldrig på eftersom jag inte hade någon.
Jag har dock ett barn (inte 7 men 8 år) som är SOL placerad och vars hemgång blev avbruten efter skitsnack från mitt ex för ca 3 år sedan.Det sades att det kunde bli aktuellt med ett LVU OM jag framhärdade ang hemgången men så blev det alltså inte.Mitt ex känner givetvis till hela utredningen och har även läst delar av den.Hela historien började med att min mamma lämnade in anmälan och klagade på ekonomi samt psykisk ohälsa ( pga att jag haft panikångest 2 år innan graviditet bör tilläggas).Efter några vändor av anmälan så slutade det med en frivillig placering.Mormorn har dock inte tillgång till några kopior av några utredningar då jag fortfarande står som vårdnadshavare.Soc visste inget om min graviditet då.
I Januari i år så befann sig jag och mitt andra barns pappa fortfarande i bråk ang boende och umgänge om vårt gemensamma barn.
I Februari så ringer soc till mig och säger att de varit i kontakt med mitt ex och att han lämnat oroväckande uppgifter som gör att de funderar på en umgängesinskränkning.Han ombads att inlämna uppgifter skriftligt. I samband med detta hade han också varit hemma hos mina föräldrar och baktalat mig, vilket gjorde att de ställde sig på hans sida och även de ringde soc.Detta är vad som bland annat står i de uppgfterna:
*Att jag är gravid men att jag inte har kontakt med pappan.
( detta att jag skulle ha sett barnet som mitt "eget" är ord som jag VET att jag yttrat själv)
*att jag kom hem lite onykter en kväll ( jag hade druckit ett par glas på min födelsedag)
*allmänt dravel om lathet och oordning i lägenheten som inte stämmer.
Övriga detaljer som "matchar" en aning är:
* att jag är bara ett par år yngre än mamman som TS skriver om.
* att jag har haft läkarskräck.
* att jag under graviditetet med 2a barnet( det gemensamma) ej gick på regelbundna MVC kontroller.
( dock går jag regelbundet nu).
Jag kanske bara är lite paranoid men jag kopplar liksom bara ihop det.
Hursom, så blev det i mitt fall så att ingen utredning inleddes ang det ofödda barnet och det var det SOL placerade barnets soc-sekr som kontaktades.Någon oro för det gemensamma barnet sågs inte heller.Däremot är uppgifterna som lämnades in fortfarande inte utredda vilket innebär att där fortfarande finns ett mindre umgänge än innan med barnet som är placerat.
Socialtjänsten har jag kontaktat själv ang mitt ofödda barn samt ang det gemensamma eftersom jag vill få till en utredning eftersom exet far med andra förjävliga metoder för att jävlas,
och ungefär varenda person inblandad i denna historia är i dagsläget väldigt mycket polisanmälda för både det ena och det andra pga olika skäl.
Det finns för övrigt en tråd startad av min väninna i en annan del av detta forum där exet beskrivs ganska så ingående och där en del av dessa jävelskaper
beskrivs.Ni med lite hjärna kan säkert klura ut vilken, det blev ett himla liv i den nämligen.
Nu vet jag som sagt inte om TS är just mitt ex.Jag kanske bara känner mig lite träffad av olika detaljer som jag finner misstänksamma, men å andra sidan så säger det väl också en del om hur mycket man ska lita på ang det folk skriver på familjeliv.
Vem vet.