Noas mamma skrev 2010-02-08 22:31:22 följande:
Tillägger att jag själv är ensamtående med ett barn som dessutom är väldigt sjuk! och jag har iaf inte än blivit anmäld till soc och jag har svårt att tro att jag någonsin kommer att bli det heller. Gällande alkohol så är jag varken för eller emot. Jag drack aldrig själv under graviditeten! Då hade vi även ett stort firande i familjen och min BM sa tom åt mig att om jag bara tog ett glas så va de okej. Jag valde dock att inte göra
det.Ja HUR vet man att en människa dricker 2 glas? HUR vet man att dom bara ligger på soffan? HUR? Jag tror nog allt att de va många som TRODDE att jag bara låg på soffan, men jag gjorde massor i hemmet som måla möbler baka osv. Jo gällande soc så ångrar jag min inte en sekund! pappan har aldrig velat ha kontakt med sin son! det hade bara gett problem om vi hade haft delad vårdnad då läkarna vill att båda vårdnadshavarna ska godkänna vissa saker. Jag hade absolut gett pappan deladvårdnad, men mitt krav var att han skulle visa att han skulle finnas där för sonen! han drog dag 1 så.... jag e inte heljer förvånad att han fortfarande inte har kommit och vela träffa sonen som i dag e 2 år!Föresten e det NÅN som har koll på i vilken vecka personen ifråga är?
jag beundrar ensamstående föräldrar, har en del kompisar som är det, 2 av dessa är även väldigt nära vänner till mig och dessa tjejer är fantastiska mammor! Deras barn har allt som barn i en kärnfamilj har.
Massa kärlek, mys, leksaker, aktiviteter, omsorg ja you name it..
så jag blir uppriktigt sagt upprörd när jag läser ts som funderar på om hon bör anmäla för ensamstående var en del av orsakerna..
Kan även tillägga att mamma var ensamstående med mig från och med det att jag va ca 5 år och jag hade allt som andra barn också hade som levde i kärnfamilj, inget jag har tagit nå skada utav :)
Jag har ingen koll vilken vecka personen är i, skulle va bra o veta.. nå ts, vilken vecka?
avslutningsvis vill jag ge en eloge till alla ensamstående föräldrar, ni är fantastiska enligt mig!