X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Du vill bara provocera eller? För du skriver ju inget som stämmer hittills eller något med en smula empati. Den dagen du blir sjuk och inte kan jobba, tycker du då att du ska få 0 kronor?
Okej..
OM jag blir sjuk & inte klarar av att jobba, blir jag sjukskriven & får sjukersättning.
När jag varit hemma såpass länge att dem omprövar fallet och ser att jag varit hemma allt för länge för att få ersättning, blir jag
utan cash precis som TS i detta fallet ja.
Det är något man får rätta sig efter, så är reglerna här i Sverige, det gäller alla.
Har man inte arbetat under en period på två år, nej fine, då kan hon väl heller inte få någon ersättning om hon inte gör något för pengarna heller.
Har folk i min närhet som är sjukskrivna i flera år och dem får ersättning i alla fall, men dem har tvingats att gå på tex dagsaktiviteter för att inte bara gå hemma för pengarna.
Om dem klarar det? Nej det säger dem att dem inte orkar eller kan, men dem måste.
Ja det är jävligt surt, jag tycker inte det borde vara såna regler i Sverige.
Jag tycker inte att en person som anses sjuk och inte kunna arbeta, ens ska ha möjlighet att kunna bli utan någon som helst ersättning.Men nu är det som det är, det är inget jag eller ni kan göra något åt för tillfället.
Och ja då tycker jag att TS får gå hemma tills hon blir frisk ( ja ja ja det finns sjukdomar man aldrig blir frisk ifrån, tex borderline osv. men hon fick väl inte diagnosen igår och hon har tydligen kunnat jobba med den sjukdomen tidigare ) Så
OM TS nu vill ha cash så får hon väl börja jobba när hon kan det och leva på sin make om hon har någon, annars blir det tuffa år frammåt.
Jag tror i alla fall att man klarar av mer än man tror, ett jobb behöver inte vara mer psykiskt ansträngande än att sitta vid Familjeliv och bli upprörd och tyken.
Finns flertal jobb som kräver ungefär desamma. Sen är ju frågan om TS ens vill anstränga sig, eller om det är lättare att gräva ner sig i sanden och hoppas på att bli frisk någo gång.
Inte skaffar man väl barn om man vet att man aldrig blir frisk.
Vad är det för jävla uppväxt i så fall. (ja ja vem är jag att dömma?)
God natt!