LokesMamma84 skrev 2010-03-11 14:56:52 följande:
I månaden vet jag ej. Ögondropparna räcker ju ett antal månader skulle jag tro. Men maten, jag köper Royal Canin, kostar 197 kr för 1,5 kg som räcker en månad. Schampoot vet jag inte riktigt vad det går på varje månad, då jag absolut inte behöver köpa det varje månad:p.Kattsand får han billig, den är han inte noga med.Anledningen till maten är för att han är väldigt känslig. Kräks och får diarré om han får sånt som han inte tål så bra, även fastän han skulle tycka om det.
Okej, jag skriver inte detta för att jag vill att min katt ska kosta mera och det är egentligen inget att vara stolt över heller, poängtera det nu!
Men eftersom du skrev från början att raskatter kostar mera i omvårdnad (och driftkostnad om jag inte minns fel?) så vill jag säga dig att en huskatt kán kosta mera än en raskatt... uppenbarligen.... min huskatt kostar mig närmare 700 i månaden.
Äter Royal Canin Hair & skin 419:-. Han mår inte bra av Friskies eller liknande mat. och han går bara på lådan om vi använder den här kristallsanden som inte ger ifrån sig speciellt mycket lukt, kostar 99:- per förpackning, vet inte hur mycket de e i en sån.. det går åt 3 styck sådana. Sen kostar ju försäkringen 79;- i mån.
Det jag vill säga till dig är att nästa gång du tar något ur luften bör du tänka dig för innan!!
OCH JAG VILL INTE SKRYTA PÅ NÅGOT VIS; MAN SKA VARA GLAD OM DJUREN HAR EN LÅG KOSTNAD I MÅNADEN!