Är det någon som vet hur sådant här funkar??
Jag är gravid i 6:e månaden, och jag har i en månads tid praktiserat på ett ställe där jag fått göra tunga lyft och lägga golv och dylikt vilket resulterat i regelbundna sammandragningar. Jag har vid tre tillfällen fått stanna hemma från praktiken, en dag i början på månaden och två dagar i slutet. Vad jag inte visste var att man var tvungen att sjukanmäla sig till Försäkringskassan och praktikplatsen, dum som jag var hade jag inte kollat upp alls hur det låg till och min handläggare på Arbetsförmedlingen sa inget heller. Jag sjukanmälde mig bara till min handledare på praktikplatsen.
Nu får jag tydligen lida för det, eftersom det står i papprerna jag fått idag angående aktivitetsstöd att om jag inte har godtagbara skäl om varför jag inte kunnat sjukanmäla mig till Försäkringskassan, inte har rätt till pengar dagarna emellan, dvs en hel jävla månad. Jag ringde FK men fick knappast tydliga besked från dem och är väldigt orolig över att jag inte kommer få ett öre för den tid jag slitit på platsen! Kan detta stämma och vad jag kan isåfall göra??