Hejsan.
Någon som kan hjälap mig.. Lever tillsammans med min pojkvän sedan 1 år tillbaka.. Vi har det jätte bra... Men har ett problem.. lever bara på en ekonomi.. JObbar heltid... Jag har ett barn men e inte hans..
VI lever på 1 ekonomi... han har inget jobb.. är arbetslös, ingen a-kassa pga att han inte har haft jobb på jätte länge... inte varit med i fakcet.. vilket är idiotiskt gjort! Men har jau vairt hans val innan vi träffades.
Social bidrag får han itne pga de säger till han att jag har för stor inkomst.. ändå jobbar jag på sjukhus.. Vi hankar oss fram varje månad.. men kan ju aldrig hitta på eller göra något extra...?? Menar de att jag skall försölja han med.. han borde ju på något mindre bidrag eller göra nått..
Han söker jobb efter jobb med svårt i dagens samhälle!!
Vi har det jättebra.. han e underbar med min son coh mot mig...
vi e så lyckliga.. men jobbigt ekonomiskt.. vi vill ha barn men har valt att inte skaffa.. man får tänka på ekonomin,,, vill ha två inkomster. Blir lite arg när man ser alkoholister t ex på stan går och handlar de får pengar.. men inte han?
Hade han bott ensam hade han fått socialbidrag.. så skall man behöva flyttta isär för att få hjälp? Kan någon komma med tips?