Är det inte helt bedrövligt att det ska behöva vara så i välfärdslandt Sverige?! Att man ska tvingas ta en jä**a kredit på 20 papp för att kunna vara hemma med sitt barn?! Jag är ensam med bebisen sedan han var 3 månader gammal, men det hade itne spelat någon roll om jag levt med pappan, då han själv är ett barn som inte tar ansvar veken för sig själv eller oss som familj.
Jag tar ut 7 dagar i veckan, får ut strax under 8000:-, får (förmodligen) ett bostadsbidrag på mellan 2000-2300, underhållsstöd 1273 och slutligen barnbidraget på 1050. När jag betalt mina räkningar har jag kvar mellan 2000-2300 och det förstår ju vem som helst att det inte går att leva på. Det skall alltså räcka till mat, kläder, hygienartiklar, nöjen osv. Jag äter aldrig ute, gör det mesta av barnmaten själv och har inte varit ute och roat mej sen bebisen kom ( 5 mån nu) på något sätt. Inte ens bio eller liknande. Jag har inte köpt ett enda plagg till mej själv, är förvisso fortfarande ett tjocko så har mina gravkläder...
Kreditkortet används enbart till saker vi behöver: mediciner, sjukhusbesök, kläder och mat. Jag tar tacksamt emot tips på hur man kan spara in på grejer, då jag aldrig varit "fattig". Jag har heller ALDRIG varit "rik", utan aldrig behövt vända på slantarna helt enkelt. Nu befinner jag mej i en sits jag aldrig varit, och måste gilla läget.
Hit me with your tips!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-14 08:46
Snälla bespara mig era kommentarer om ni inte har läst hela tråden! Jag har förklarat (och försvarat mig) ytterligare i tråden. Så move on, om du inte orkar läsa hela.