Du har ju bra med pengar men för höga utgifter helt klart.
Nu vet jag inte på vilket sätt du blev på "lurad" ett andra abonnemang, men om det är samma företag så hade jag ju tagit kontakt och pratat med dom. Jag menar 1000 kronor i telefon? Det mesta går att ordna bara man vågar prata med någon.
Det som du nu inte skall göra är ju att utnyttja din kredit, då får du ju ännu mindre att i månaden då du måste betala av krediten som du använder. Hade det inte varit bättre att få låna av dina föräldrar som ändå verkar hjälpa dig med att köpa saker till barnet?
En bra sak är att köpa större matpack och frysa in. Storpack är billigare än mindre pack, men det förutsätter att man har frys möjligheter. Om du har Ö&B eller Rusta där du bor så har dom både billiga matvaror och hygien artiklar och städartiklar.
För att köpa kläder till dig själv så kolla både second hand och på blocket. Om man ändå är i fasen att man skall gå ner i vikt så är ju begagnade fräscha billigare kläder roligare att köpa. Man skall ju ändå förhoppningsvis snart byta ut mot mindre storlekar.
Jag som tjänar bra hittar mycket snygga och billiga kläder på olika loppisar och second hand butiker.
Du har ju redan förstått att det inte är inkomsten det är fel på utan dina utgifter och där måste du ju sätta dig ner och kolla om det finns alternativ och om det finns mer att göra. Som jag ser det skulle du säkert kunna få loss 500-1000 kr i månaden.