X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
Men förstår du inte? Vare sig du eller alla andra jobbälskare vill betala t.ex socbidrag till såna som jag eller inte så kommer ni göra det eftersom det är så systemet funkar! Den dagen du bestämde dig för att börja jobba så tackade du ja till att försörja latmaskar också. Det INGÅR.
Nej!!!
Vi röstar för att minska den risken och som tur är så är kontrollen mycket hård från socialen att folk inte myglar. Det märks att du aldrig har gått på soc eller bidrag om du tror att det bara är att håva in.
Folk med din inställning gör att det blir mindre pengar över till de som verkligen behöver hjälp, t.ex. de som är sjuka, för gamla osv. Dessutom har vi i majoriteten bestämt att den som inte jobbar skall ha mycket mindre att leva på än den som jobbar och är flitig. Vi vill nämligen inte slita onödigt länge på våra jobb och förlora skattepengar på såna som inte vill göra något själva. Vi vill spendera våra egna pengar på sånt som vi tycker är kul, inte på att försörja latmaskar som du.
Hade du inte fått pengar av din sambo så tycker jag inte att du skall ha några pengar alls, helt enkelt ut på gatan med dig. Så funkar det på de allra flesta platser i världen. Vill du leva utanför samhället genom att inte bidraga så skall du inte heller få något tillbaka.
Vill du vara hemmafru och kommer överens med din sambo om det, så okej, men förvänta dig inte att mina skattepengar skall gå till dig. Du borde ju betala för den vård du kanske kommer behöva, för att du använder gator och torg, för att du har tillgång till annan service i samhället!
Bläh för din inställning! Du är extremt självisk. Hoppas din sambo dumpar dig så kan du bli ett vanligt hederligt luder och i alla fall bidra med lite nytta till samhället.