Enligt beräkning på socialens hemsida så ligger vi efter att hyra och facket är betalat, på ett överskott på 1903kr/mån
Då är det inräknat att man ska ha bil om man lever på social bidrag, eller behöva betala bensin.
Nu måste vi ha bil då min make jobbar och det inte går några bussar, och det är för långt för att cykla (3mil)
så bilen kostar ju varje månad både i skatt o försäkring+bensin= vi ligger under existensminimum redan där!
eftersom vi heller inte har socialbidrag så får vi heller inte göra avdrag för mediciner eller andra saker som man får göra avdrag på när man har socialbidrag= ytterligare en bit under existensminimum.
men åndå sa kräver försäkringskassan att vi betalar 986kr/mån i underhåll till ett barn sedan tidigare!
Jag anser verkligen att man ska betala för sina barn, men jag förstår inte hur vi ska ha råd? jag förstår inte hur dom räknar alls då folks situation kan förändras drastiskt på dom 2 år i efterskott som dom gör beräkningen på när det gäller uh, och trots att vi lämnade in våra papper så anser dom att vi ska betala fram till 2014! =(