Jag har fått en son. Min son kom för drygt fyra månader sedan.
Jag tog inte reda på kön under min graviditet och ångrar det än idag.
Jag kan koppla i mitt huvud att jag fått en liten kille.
Mitt första barn var en flicka och så kom det nu en liten kille. Det känns som märkligt.
Hade jag tagit reda på kön så hade jag kunnat varit lite mer förberedd. Nu sitter jag här med tonvis av flickkläder och jätte lite pojkkläder. Jag fick aldrig någon relation med bebisen under graviditeten, det var bara en DET & så känns det än idag.
När ska jag få kontakt med mitt barn? Jag ammar men det hjälper inte. Jag kan skriva att jag har en son men känslan i kroppen är inte den samma.
Blir jag gravid i framtiden kommer jag aldrig tveka att ta reda på kön, detta är bland det dummaste jag har gjort!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-16 08:03
Hade ingen aning om det innan jag startadeden här tråden men troligtvis har jag råkat ut för en förlossningsderession. Jag har bokat tid för att samtala med en psykolog på BVC.
Kön spelar naturligtvis ingen roll utan det jag ville trycka på var kontakten med mitt barn & att om jag hade tagit reda på kön kanske jag hade fått bättre kontakt med mitt barn redan i magen oavsett om det var en flicka eller pojke.
Tack till er som har kunnat läsa mellan raderna och som har hjälpt mig!