För mig tog det ca 3 månader att knyta an till andra barnet. Ettan var en pojk, som var sötast i världen och allt var rosa moln...
2:an var en tös, vilket jag (i hemlighhet

) hade önskat då jag gärna ville ha en av varje sort, men ändå när hon kom tyckte jag hon var jätteful. Lik mig (hu) och inte alls lika söt som killen, tyckte jag. Sa dock inget om mina tankar...
När hon skulle kläs på kunde jag byta kläder typ tre gånger på raken för jag tyckte inte hon var fin i dem. Jag tog massor av kort och tyckte inte hon var söt på ett enda...
Efter tre månader vände det tvärt. Plötsligt tyckte jag att hon "hade börjat bli söt" och kläderna såg bra ut på henne.
När jag tittar tillbaka på kort från den första tiden med båda barnen fattar jag inte hur jag tänkte. Pojken var inte världens sötaste, flickan var inte ful. De såg båda ut som nyfödda gör mest, och båda var söta på ett normalt sätt. Och de har inte blivit mer eller mindre söta nu, egentligen...
I efterhand inser jag ju att jag hade nån slags depression när hon föddes. Kanske är det något många går igenom när de går från att ha ett barn till att ha två? Det är ju en stor omställning.