knisse skrev 2011-10-23 17:25:39 följande:
Mad as snow skrev 2011-10-19 08:44:00 följande:
Om du läser tråden så ser du att det inte handlar om att bry sig om sitt utseende under förlossningen, utan om hemvanda rutiner inför förlossningen som kan göra en lite trygg. Att plocka ögonrbynen eller raka underlivet gör ingen som helst skillnad när man väl ligger där och föder, och handlar kanske inte nödvändigtvis om att se "snygg" ut för sin unge. Det måste inte heller vara tragiskt eller sjukt, utan något man gör i en förberedelse inför något som skrämmer en väldigt mycket. Det måste inte innebära att det är den enda förberedelse man ägnar sig åt, att allt står och faller med dessa förberedelser eller att det är det viktigaste på jorden. Nej.
andra packar soin bb väska som om dom skulle resa till marz enkel väg, eller läser pa om allt fran sätesbjudning till sjärnkikare utan att bry sig i stort om hur ovanligt det är och hur osanolikt det skulle vara att man själv har nagot av de problemen, andra stickar virkar och syr hela garderober till barnet eller inreder rum (som kanske inte används förns barnet slutat samsova). det finns tusen aker som man gör eller inte gör en del gör flera saker andra vill inte förbereda siog alls för att inte ha nagra speciella förväntningar.
alla har sina egna sätt att kontrolera det okontrolerbara
Att kontrollera det okontrollerbara. Precis. Därför målade jag tånaglarna

Vilket jag ALDRIG gör. Därför att det var något jag KUNDE göra. Något jag hade kontroll över. Jag kunde välja om glasögonen skulle vara på/av, om jag skulle ha håret i tofs eller fläta, om jag skulle ha BHn på eller av, eller strumpor. Om jag skulle dricka coca cola eller saft. Men jag kan inte kontrollera hur många cm jag öppnar mig, hur intensivt det blir, eller hur mycket jag spricker..
Precis samma som med smärtlindring. En del vill kontrollera det genom att TA eller INTE TA. Alla får göra som de vill. Om någon rakar musen eller ej påverkar ju ingen annan.