Jag förstår att det är lättare sagt än gjort, men försök att inte ta åt dig så mycket av de negativa kommentarerna. Det är nog som många säger att de bara tänker/tror att det kommer att bli jobbigt för er med så tätt mellan barnen..
Och det kommer det säkert att bli - men en släkting till mig har bara 16 månader (det var heller inte planerat) mellan sina två äldsta och det har inte varit några problem alls! :) Det gick faktiskt så bra att de bestämde sig för att skaffa nummer tre ganska tätt också. Så nu har de tre charmerande tjejer där den äldsta bara är drygt tre år äldre än den yngsta! :)
Och nej, det har inte varit skadligt för barnen på något sätt, oavsett vad en del olyckskorpar kraxar om här. De mår jättebra, men så har de också två föräldrar som är väldigt måna om sina barn och alltid sätter dem främst. Det är för övrigt vad jag tror det handlar om. Får man barn tätt får man nog vara beredd på att sätta sig själv och sitt eget liv på rätt mycket sparlåga under några år, men det är säkert ingenting som du inte redan har tänkt igenom! :)
Grattis och stort lycka till! :)