Jag ska föda om en månad ungefär och vill ha sambon och min mamma med på förlossningen. Nu har svärmor opponerat sig mot det och kräver att få vara med hon också! Hon anser att det är orättvist att den ena får vara med när barnbarnet föds och inte den andra. Jag tycker att det är min kropp, jag känner mig inte bekväm med att föda med svärmor i rummet, men jag vill ha min mamma där som stöd!
Jag och sambon har haft det knackigt i några månader och har precis hittat tillbaka till varandra, innan dess var det bestämt att han skulle inte vara med på fl och mamma sa att hon kunde vara med. Jag tyckte det kändes jätteskönt att få ha min mamma där! Men nu när sambon och jag är sams igen så vill jag även ha med honom på fl, men fortfarande min mamma.
Tycker ni det är fel av mig??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-04 20:09
Har frågat på fl och det är tillåtet att ta med upp till 4 pers... Vill också klargöra för dem som inte orkar läsa tråden att min sambo håller med mig och vill inte ha sin mamma på fl, då han vet hur uppmärksamhetskrävande hon är och han vill kunna ge mig 100% av uppmärksamheten och han förstår att jag inte vill ha hans mamma stirrande på mitt underliv. Han förstår också att jag vill ha med min mamma som stöd eftersom jag och sambon haft det knackigt och det var slut ett tag, då bestämde jag med min mamma att hon skulle vara med mig på fl och inte min sambo. (han tyckte också det skulle kännas skumt om han var med när vi inte är tillsammans). Sen hittade vi tillbaka till varandra och han ska alltså vara med på fl, men han har inget emot att mamma är där också.
Han vill inte heller ha svärmor som inneboende i en månad (2 veckor före, 2 veckor efter fl)och han försöker få henne att ta in på hotell så hon kan hälsa på ett par timmar åt gången den första tiden, och hon vägrar och anser att barnets mormor kommer att kunna hälsa på när hon vill och då kommer barnet att tycka bättre om mormor osv.. orkar inte ta upp allt vad puckot säger :/