Som jag uppfattar det så HAR TS man redan sagt till sin mamma upprepade gånger så du behöver inte vara så arg på honom!
Det enda som skulle kunna hjälpa är antagligen att han slängde ut sin mamma rent handgripligen och det kanske man inte gör om man är en vuxen och mogen människa.
Däremot kan jag hålla med dig om att det vore en bra idé att få utfärdat ett besöksförbud.
Som en SISTA utväg.
TS: ta reda på vad som krävs för att få till stånd ett sådant, antar att det krävs att man polisanmält henne x antal ggr?
Om ni tycker att det är ett alternativ?
Detta kanske på sikt kan innebära att svärmor inser att hennes beteende är oacceptabelt. (Eller också inte???)
Kanske det kan hjälpa till som påtryckningsmedel/ultimatum om hon inte går med på att söka hjälp?
Eller, om hon bryter mot besöksförbudet, vilket jag tror är ett fullkomligt sannolikt scenario, kanske ordningsmaktens inflytande kan få henne att förstå rent logiskt att hon gör fel och därmed att hon också förstår rent logiskt att hon måste uppfylla vissa krav för att få träffa sin sonson?
I form av att gå i terapi och kanske medicinera för sin grundsjukdom.
MEN: Jag tycker fortfarande att mitt råd om att försöka få hembesök som jag skrev om i mitt förra inlägg är bättre, till att börja med.
vimsan06 skrev 2009-11-24 01:25:02 följande:
men va fan hur kan din man tillåta att detta händer er? Hur fan står han ut med sig själv? Jag som ju inte ens har träffat dig börjar gråta när jag läser att du ligger sjuk o inte kan stiga upp och hon kommer och går iväg med erat barn och du får ligga och lyssna när han gråter!! Herregud fattar han inte vad det gör känslomässigt för en mamma? Du måste ju vara ett nervvrak,du ska ju få ha lugn o ro och bara mysa och komma in i din mammaroll.jag sitter här och vibrerar av ilska,han ska ju skydda er,ni är ju hans familj,erat välmående ska ju komma före allt,om han så blir utesluten från hela släkten, så ska han fan skydda er från sånt här!jag hoppas verkligen att han förstår inom en snar framtid att han måste se till att denna sjuka människa inte ska komma in i ERAT hem och få dig att må dåligt,om han så ska måste ta det till rätten och få ett besöksförbud utfärdat.sorry om jag låter hård mot honom men jag har varit i en väldigt liknande situation men har en sambo som har inställningen att om nån får mig att känna mig obehaglig till mods så kommer dom inte in hos oss,även om det är hans mamma,trots att hon så gärna vill vara med sitt första barnbarn,och jag har ändå mått piss dåligt,så jag kan bara tänka mig hur du ska känna som inte har en kille som kan ta denna strid åt dig.massor med kramar,låt INGEN få dig att tvivla på att du är en bra mamma.