Anonym (desperat) skrev 2012-02-10 08:00:18 följande:
Ja men tråden har liksom spårat ur en aning!! Trådar brukar ju det. Det har kommit att handla om att köpa nya flickkläder till sonen. WHY? Jag har två flickor och den lilla ärvde kläder efter storasyster men hon protesterade när hon blev äldre och ville ha NYA EGNA kläder! Och det fick hon. Om jag hade fått en pojke efter flickorna så hade jag ALDRIG klätt honom i flickkläder! Jag skulle varit så stolt över min lilla grabb och önskat honom det allra bästa från pojkavdelningen och velat att han skulle se ut som de andra stora killarna.
Jag håller med dig att tråden spårat ur en aning men det har den gjort för länge sedan.
Tråden handlar om hur lillebror kan ärva storasysters kläder?
Inte om att jag ska köpa nya flickkläder åt honom, det skrev jag tydligt i trådstarten, att jag ska köpa nya kläder åt honom. Har aldrig skrivit att jag ska köpa nya flickkläder åt honom, vad har du fått det ifrån? köper jag nya kläder åt honom så blir det pojkkläder, sen har har nu också en del flickkläder från storasyster så han har lite blandade kläder. Med flickkläder så menar jag INTE klänningar och kjolar utan mer vanliga tröjor och byxor.
Tråkigt att du tycker det är så fel att klä pojkar i rosa och "flickkläder". Rosa är ju snyggt, min kille är jättefin i rosa och personalen på förskolan har också sagt att han är så fin i rosa, och tycker inte alls det är konstigt att pojkar har rosa. Jag ser det också som en ekonomisk grej, varför ska jag köpa ALLT nytt åt honom när det finns bra och hela och rena kläder åt honom redan som storasyster har växt ur? Det är ju trots allt KLÄDER, bara den skillnaden att på tröjan är det blommor istället för en döskalle tex. Vem bryr sig? Och vem har sagt att just döskallar passar bara på pojkar och blommor bara på flickor? En fråga till dig? Sätter du på dina flickor blåa kläder? För blått är ju en pojkfärg så som du resonerar? och det går väl inte an? Eller är det okej med blått på flickor och inte okej med rosa på pojkar?