Jag har en 5-månaders dotter som jag älskar över allt annat men jag känner för tillfället att jag inte klarar av henne.
Den senaste tiden har hon skrikit oavbrutet om jag inte roar och bär omkring på henne. Jag kan inte lägga henne ifrån mig för en sekund för då skriker hon tills hon är näst intill hysterisk. Det kanske inte låter som någonting utöver vad som är förväntat av ett spädbarn och det är det kanske inte heller, men jag klarar snart inte mer.
Både mina och sambons föräldrar bor på annan ort och jag har inte några riktigt nära vänner som jag skulle lita på tillräckligt mycket för att kunna be om avlastning.
Det känns inte som att min sambo förstår alls, men så fort han har något ansvar för vår dotter så tycker han att hon är extremt krävande, även om jag ser att hon just då är på sitt bästa humör för dagen. Han går aldrig upp med henne på nätterna utan det är mitt jobb. Jag lider alltså av sömnbrist vilket inte gör det hela värre.
När hon har skrikit och kinkat om vartannat i några timmar orkar jag inte ens engagera mig i att försöka få henne att bli glad utan går bara runt och bär på henne, slentrianmässigt, vilket gör att jag känner mig som världens sämsta mamma.
Jag har även börjat fundera på om hon skriker så mycket för att hon hatar mig?
Jag vet inte om jag ska gråta för att jag är så ledsen över att min dotter hatar mig och jag är en värdelös mamma eller om jag ska skrika för att jag är så arg och frustrerad på att aldrig få en minuts vila.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-09 14:21
Ingen som har några lugnande ord att ge? Som befunnit sig i samma situation? Som vet att det går över? :(