Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Föräldraskap
  • Hej alla pedagoger. Vad håller ni på med egentligen?
Föräldraskap - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Föräldraskap
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Hej alla pedagoger. Vad håller ni på med egentligen?

Ons 5 sep 2012 10:42 Läst 18456 gånger Totalt 194 svar
    Anonym
    Visa endast
    Hur ofta och varför kollar ni in föräldrarnas facebook, bloggar och dylikt? Berätta! Tydligen förekommer detta ofta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:41
    Så här var det:
    En mamma på mina döttrars dagis skrev på fejjan att hon inte gillade dagiset efter sommaren. Att hennes dotter inte syntes i skaran av barn och att hon ville att de skulle ge mer uppmärksamht till hennes dotter. Hon brukar stå och gråta ut hos pedagogerna varje morgon och kväll så ingen annan hinner prata eftersom de är på väg till jobbet. Sjukt jobbigt. Jag såg detta på facebook och kommenterade dum som jag var att det var inte samma sak på deras avdelning efter sommaren. Att många är ledsna nu. Inget mer med det. De har bytt lite personal och så så det är ju inte konstigt att barnen känner så här. Men jag skrev så. Sen trodde jag väl att alla har privat facebook tills igår. Då stod mamman som vanligt och pratade med pedagogerna som påpekade att de sett på facebook vad hon skrivit om dagiset. Då har de ju sett vad jag skrev också och jag känner att jag inte fick förklara mig. Men hon stirrade på mig så hon vet nog. JAg undrade bara varför man läser på föräldrars facebook. Låter så märkligt att de kollar upp det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 18:30
    Eftersom folk inte läser: VARKEN JAG ELLER MAMMAN ÄR VÄN MED PEDAGOGERNA! Ingen av oss...
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 13
    4. 14
    5. 15
    6. 16
    7. 17
    8. 18
    9. 19
    10. ›
    11. »
    1. Anonym
      Visa endast
      Fre 7 sep 2012 09:04
      LindaEfraim skrev 2012-09-06 22:24:32 följande:
      Varför måste man ha lösenord på sina bloggar. En pedagog som "trillar in"
      ÄR NYFIKEN I EN STRUT. En professionell pedagog stillar sin nyfikenhet och struntar i att gå in på bloggen, Facebook osv. Men visst det är inte lätt! Sedan att en pedagog står och refererar till en blogg tycker jag bara visar hur löjlig pedagogen är som läser föräldrarnas bloggar för redan där avslöja vad som står. Nä du blir ni så sura för att föräldrarna ventilerar sina åsikter på nätet att ni måste sätta dit dem och snäppa dem på näsan så kanske ni borde se till er själva om vad pedagogernas roll är
      Lägger man ut sitt liv på nätet så får man vara beredd av att andra människor läser.......

Och så som du vet kan det vara bra ibland att vara nyfiken i en strut om ngn skulle må dåligt...... 
    2. Anonym (lärare)
      Visa endast
      Fre 7 sep 2012 09:14
      Anonym skrev 2012-09-06 23:25:06 följande:
      Gud vad ni är paranoida, tror ni brevbäraren är kär i er bara för h-n lägger brev i er brevlåda också? Blir nästan psykopatiskt här...

Haha, jepp... många som är kära i brevbäraren här

Tycker det är ganska skrattretande vilken syn många har på pedagoger. De ska liksom inte få ha andra liv än sitt jobb men alla andra yrken får.
    3. Simon 681
      Visa endast
      Fre 7 sep 2012 09:57
      Jag tror inte jag skulle skriva någonting som andra "Inte har med att göra" på en blogg eller FB. Det verkar lite efterblivet. Det finns ju mail, sms, telefon och personliga möten om man nu vill hålla något privat.
    4. Anonym
      Visa endast
      Fre 7 sep 2012 10:08
      Förstår att du får dåligt med respons med tanke på den torftiga trådstarten.. .skriv så att folk fattar vad det är du vill ha ut av ämnet du startar, och bakgrunden till varför. 
    5. Limpan1234
      Visa endast
      Fre 7 sep 2012 12:29
      Simon 681 skrev 2012-09-07 09:57:03 följande:
      Jag tror inte jag skulle skriva någonting som andra "Inte har med att göra" på en blogg eller FB. Det verkar lite efterblivet. Det finns ju mail, sms, telefon och personliga möten om man nu vill hålla något privat.
      Exakt! Varför publicera något man inte vill att alla ska se på ett forum där alla kan se och sedan bli arg för att de har läst?! Skylla sig själv...?

6. Camilita
      Visa endast
      Fre 7 sep 2012 14:10
      Ja, man måste ju vara beredd på att allt som skrivs på nätet är offentligt. Därför ska man alltid stå för sina åsikter. Vilket jag gjorde. Som jag även sa på mötet. Jag har en blogg, jag tycker om att skriva där och kommer fortsätta med det Glad Men inom lagliga ramar. Inte lägga ut bilder på dagisbarn, eller publicera namn m.m.
    7. Camilita
      Visa endast
      Fre 7 sep 2012 14:10
      Wheter you like it or nooot Flört
    8. Anonym (Marie)
      Visa endast
      Lör 8 sep 2012 08:15
      Kan berätta att jag faktiskt har vänner på min fb som även är föräldrar på min förskola. Jag kollar in deras sidor som jag kollar in andras..

O att jag kollar just dennes persons sida att göra med att jag är pedagog!

Men en dag såg jag en massa skitsnack om min förskola och mina kollegor, och som dessutom inte stämde.

Då blev jag förbannad! Man hänger inte ut mina kollegor utan att de har chans att försvara sig, punkt!

En av föräldern pratade jag med, och jag sa att jag uppskattar inte att hon skriver illa om mina kollegor och om mitt jobb. Jag tar illa upp!

Den andre hade jag ingen chans att prata med, men visst, jag gick till kollegorna det berörde för att de skulle få veta vad som skrevs om dem.

Kalla det skvallra, men jag skulle också vilja veta om någon skriver om mig när hela Sverige kan läsa det...

Jag hade nog agerat likadant oavsett vilket yrke jag har. Jag gillar inte skitsnack oavsett om jag skulle vara pedagog, minister eller städerska...   Glad             
    9. Lillusen
      Visa endast
      Lör 8 sep 2012 11:26
      Jag lär mina barn att om de kan visa sitt liv för resten av världen så räkna med att även jag kommer läsa. Jag uppfostrar mina barn att har du en konflikt med en person så tar du det öga mot öga och skriver inte på nätet om andra personer även om du redan delat konflikten med personen i fråga. Jag meddelar min kusin att jag kommer ta bort henne från min Facebook för att hon skrier ut skit om sin man. Jag diskuterar med mina barn hur dom skulle känna om en person skulle skrivit om dom själva på internet, så att miljarder människor kan läsa, utan att den personen det handlar om ges tillåtelse att ge sin syn på saken. Jag lär mina barn att även människan i kassan, på socialförvaltningen, på förskolan, på skolan är människor som har ett hjärta och en själ som berörs av det du säger och skriver. Jag lär mina barn att om du är arg, ledsen, frustrerad och har behov att skriva ut dina innersta tankar så gör du i din egna privata sfär. När man gjort det och kunnat se sina egna behov bakom sina känslor så kommer det oftast ut andra ord och känslor i texten.
    10. LindaEfraim
      Visa endast
      Lör 8 sep 2012 11:32
      Lillusen

Så länge man inte skriver namn och direkta påhopp så får man väl uttrycka sig fritt i sin blogg och på sin Facebook sida. Sedan finns det de som tar åt sig av allt och då kanske man borde se över varför man tar åt sig! Kan det verkligen vara så att det som står är sant och hur kan man göra för att ändra sig. Har skrivit så många gånger att vi vill ha kärlek och omsorg efter vår dotters död, alla fattar utan en som tror att det enbart är riktat till henne! Och då slår människan bakut och behandlat oss som skit. Vi har både tagit det muntligt men det går inte in och skriftligt! Vill man inte vara delaktig i någons liv måla inte upp att man är det inför sina vänner när verkligheten i te ser ut sån!
    11. Lillusen
      Visa endast
      Lör 8 sep 2012 11:39
      Camilita skrev 2012-09-07 00:37:04 följande:
      Eh ja det fattar väl jag också. Som jag skrev pedagogerna visste redan om det här, men tydligen INTE chefen som kallade till möte. Nej, den är inte lösenordsskyddad, den har hållt på och krångla sådär i 1 vecka. Det är bara att klicka på avbryt när den där www.taylor.blogg.se rutan kommet upp så kommer man in på bloggen :) Har mailat blogg.se och bett dem se över vad problemet är. TRO mig jag står alltid för vad jag säger. Därför fortsatte jag skriva i min blogg vad jag tänker och tycker efter förskolemötet. Skulle aldrig låta mig tystas av att någon som tycker att man bara ska vara tyst och se glad ut. Som sagt, det går att komma in på bloggen om man trycker avbryt. Fel i designen bara.

Men om du tänker efter, gjorde chefen inte rätt här! Vad hade det varit för chef om den inte hade ställt upp för sin personal även om den begått ett fel? Jag tror även att du skulle undra vad du jobbade på för arbetspalts om fin chef tyckte det var okej att du hängdes ut på nätet.
    12. LindaEfraim
      Visa endast
      Lör 8 sep 2012 12:29
      Lillusen

Självklart gjorde rektorn rätt men att klaga på föräldrarna när det är verksamheten som har hög personalomsättning och dålig personal gör ju inte föräldrarna mer nöjda! Nä rektorn borde ta sig till kritiken för föräldrarna är kunden. Missnöjda kunder brukar tala om det och det drabbar verksamheten. Det gäller alla branscher!
    13. Camilita
      Visa endast
      Lör 8 sep 2012 14:07
      Lillusen jag vet inte om det är dina lässvårigheter som ställer till det för dig men jag hängde aldrig ut någon. Att hänga ut en person innebär att ange namn, telefonnr, adress etc. Visst kunde chefen kalla till möte om han kände att det var befogat men ingenting ändrades efter det så det var ganska onödigt från min sida. Men visst om det kändes bättre för dem efteråt, why not ;)
    14. Anonym (321)
      Visa endast
      Lör 8 sep 2012 18:30
      Camilita skrev 2012-09-08 14:07:48 följande:
      Lillusen jag vet inte om det är dina lässvårigheter som ställer till det för dig men jag hängde aldrig ut någon. Att hänga ut en person innebär att ange namn, telefonnr, adress etc. Visst kunde chefen kalla till möte om han kände att det var befogat men ingenting ändrades efter det så det var ganska onödigt från min sida. Men visst om det kändes bättre för dem efteråt, why not ;)

Är inte påläst på ditt ärende just nu, men att hänga ut någon är ju en tolkningsfråga. Skriver du något och man kan lista ut vem det är eller vilka de berör är det ju också en form av uthängning.

Jag har ingen aning om vad du heter, när du är född eller vilket nummer du har.

Men skriver jag om en blond brutta med ett handikappat barn på familjeliv, kan ju säkert någon veta att det handlar om dig, och då är ju det en form av uthängning också. 
    1. «
    2. ‹
    3. 13
    4. 14
    5. 15
    6. 16
    7. 17
    8. 18
    9. 19
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Mitt tillstånd var också AKUT
    • Polisens agerande och övervåld i Husby
    • Tatuerade min son
    • Muslim vägrar ta kvinnlig chef i hand - muslimen får skadestånd, kvinnan får skriftlig varning
    • Han tänder ej på sin feta tjej. Är han ett svin?
    • Dottern ledsen på sin födelsedag :-(
    • Hur kan man INTE vara feminist!??
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
    • Mina diktkort
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
  • Mest sedda klippen
    • Ballongskoj
    • Sakis i sin blåa folkabubbla

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm