Ska försöka att fatta mig kort, jag är heltidsstuderande på universitet (deldistans) och min man jobbar 7-16 ena veckan och 15-00 andra veckan.
Vi har fram till nu lämnat dottern kl 11 när han jobbar eftermiddag och jag har hämtat mellan 15 och 16. Det har fungerat bra (när han jobbar förmiddag går hon 9- 15/16)
Problemet är nu att förskolan vill att vi lämnar kl 14 istället, jag tycker att det känns svårt för mig som mestadels studerar hemifrån att kunna nyttja tiden hemma, och min man som oftast inte är hemma fören 00.30. Det känns som att det kommer att bli både bråk och trötta föräldrar här i hushållet.. och så kommer det alltså att vara varannan vecka.
Jag har ca 1,5 mil till närmast bibliotek, så skulle alltså bli ca 3 mil med bilen plus parkering om jag vill sitta någon annanstans än hemma. Och att köra ut mannen och barnet i lekparken i flera timmar i höst/vinter känns inte som en fungerande lösning..
Så om de vill att hon lämnas kl 14, hur mycket kommer jag att hinna plugga då? Ska hon isf gå 14-18 (känns ju helt absurt)
Jag antar att det är olika från kommun till kommun, men känns bara hopplöst just nu, kanske ska tillägga att hon vaknar kl 6 varje morgon och att hon fyller 2 år i november