Ehh det är väl bara ta med burken till tåget om han blir hungrig?
Så de som inte har något hemma att äta för det är dyrt, jag har råd men gör mycket eget för att det blir nyttigare och godare.
Jag har två företag Vd på ett med 40 anställda och ett företag som jag sköter deltid hemifrån, ensam med tre barn och hus.
Jag barakr i stort allt mitt eget bröd, brukar göra 3 st som får plats i ugnen samtidigt, när de kallant skivar jag dem i min skärmaskin och fryser in. Sedan är det bara ta ut och varma eller rosta när de skall ätas. Inget går till spillo eller blir gammalt som det köpbröd folka ofta har hemme.
Lagar större portioner mat och fryser då in samtidigt som jag alltid gör matlådor till min son som går på KTH och vill ha rikitg mat.
Lagar oftast mat från grunden med egna buljonger i frysen, ha rman tex kyckling så brukar skrovet med lite rotfrukter åka i tryckkokaren så blir det buljong. Samma med räkskal och köttben.
Ärligt sakt tycker jag folk är lite lata när det gäller mat till sig och sina barn, och det blir otroligt mycket billigare.
Och nyttigare, jag tittade på en bakmix för ett bröd i affären, den innehöll 7 E-ämnen! Varför köper man sånt när man kan göra själv eller köpa pannkakssmet....