Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Föräldraskap
  • Någon fel på bebis? skriker HELA TIDEN!
Föräldraskap - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Föräldraskap
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Någon fel på bebis? skriker HELA TIDEN!

Fre 12 okt 2012 19:29 Läst 37980 gånger Totalt 365 svar
    Anonym
    Visa endast
    Har ett barn sedan tidigare som inte skrek så här. Alla barn är olika men är detta verkligen normalt?

Vår 3 månadersd bebis har skrikit och gnällt konstant sen förlossningen, jag slutade amma pga hon skrek så fruktansvärt och ville äta hela tiden. Var helt knäckt pga skriket så flaska avlastade det hela. Så nu får hon ersättning. Det är inte magen och hon vill inte ha närhet, har testat allt, vagga i vagn, närhet, ny blöja, nyäten, gulla, gosa, värme, bädda om, napp, bifidus, ja ALLT, trots de skriker och gnäller hon! Låter endast som att hon skriker och gnäller "bara för att", för att det ska skrikas och gnällas liksom. Vi har ju provat allt så de går inte att göra mer. Eftersom det inte hjälper att ta upp henne så får hon ligga och skrika och hon kan hålla på i flera timmar ibland. Hon har några få perioder då hon ligger tyst och jollrar men de är inte ofta, 80% är skrik och gnäll, vi tar alltid upp henne då hon slutat skrika och myser med henne men så fort hon börjar gnälla och skrika lägger vi ned henne igen oså får vi hålla på hela dagarna. Känns jättejobbigt då vi nästan aldrig kan slappna av då man har henne skrikandes i bakrunden konstant, vi kan inte ha främmande eller hälsa på någon heller.

Vad gör man, någon som har något tips? bvc har inga svar.

Bitterfittor och "moral"tanter ignoreras givetvis    
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    2 känslor givna:
    Du är inte ensam (1) Lycka till (1)
    1. «
    2. ‹
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. ›
    11. »
    1. mariamitsu
      Visa endast
      Sön 14 okt 2012 19:23
      Det är väldigt enkelt att köpa ett par PELTOR kåpor på Jula eller Clas Ohlson och sen ta på sig dem medans man bär barnet i sjal. Grunden till psykisk ohälsa läggs (bevisat enligt forskning, googla) det första levnadsåret. Oavsett anledning till skriket är närhet extremt viktigt. Ditt barn känner ditt stöd när du ger det närhet. Om du har hörselkåpor på och slipper höra skriket är det tusen gånger lättare att hålla sig lugn och fixa med grejer samtidigt som du bär/sjalar ditt barn eller bara sitter med det i knät och ser på tv/kollar datorn!

Har inte läst hela tråden, så någon kanske redan tipsat om det. Min kommentar om psykisk ohälsa har inte med moralkakor att göra utan är helt enkelt en upplysning,
      Lycka till!    
    2. Anonym
      Visa endast
      Sön 14 okt 2012 20:12
      pippilirum skrev 2012-10-14 17:51:22 följande:
      Hon har skrivit att hon har problem att knyta an till sitt barn. Hon mår dåligt. Hon vet att hon måste få hjälp. Är det inte bättre att stötta och vara en god medmänniska än att skriva att hennes bebis får men för livet?

Jag tycker verkligen inte att TS utstrålar att hon vet att hon måste få hjälp. Låter i mina öron som om hon förminskar sitt beteende. Bra av de som försöker få henne att vakna upp.
    3. Anonym (grandwolf)
      Visa endast
      Sön 14 okt 2012 22:07
      Anonym skrev 2012-10-14 20:12:31 följande:

Jag tycker verkligen inte att TS utstrålar att hon vet att hon måste få hjälp. Låter i mina öron som om hon förminskar sitt beteende. Bra av de som försöker få henne att vakna upp.
      Om ts är sann så har hon säkerligen inte själv blivit bra "mammad" - det är oftast då man själv uppvisar bristande omsorgsförmåga  ....
    4. Anonym (Ledsen)
      Visa endast
      Sön 14 okt 2012 22:12
      Anonym (grandwolf) skrev 2012-10-14 22:07:30 följande:
      Anonym skrev 2012-10-14 20:12:31 följande:
      Om ts är sann så har hon säkerligen inte själv blivit bra "mammad" - det är oftast då man själv uppvisar bristande omsorgsförmåga  ....

Eller så blir man tvärtom. Det blev jag. Jag blir beskylld för att va för känslig (av pappan mest) när det gäller mitt barn och han är inte ens ett år än.
    5. Höghus
      Visa endast
      Sön 14 okt 2012 23:10
      Pippilirum: jag är en långt ifrån fantastisk mamma. Mitt barn har skrikit i 4 månader så fort hen inte är i famnen och sover max 30 min/gång. Jag ammar ca 20-30 ggr/dygn. Och så klart blir jag ledsen, trött, förtvivlad och frustrerad. Men jag låter ALDRIG min bebis ligga ensam och gråta. Aldrig. Det handlar inte om att vara fantastisk utan om vanligt bondförnuft. En självklarhet som varje "Good enough" förälder bör klara. Jag är ledsen, all min empati ligger i det här fallet hos den stackars bebisen, inte hos den elaka föräldern.
    6. Anonym
      Visa endast
      Mån 15 okt 2012 09:04
      pippilirum skrev 2012-10-14 17:51:22 följande:
      Hon har skrivit att hon har problem att knyta an till sitt barn. Hon mår dåligt. Hon vet att hon måste få hjälp. Är det inte bättre att stötta och vara en god medmänniska än att skriva att hennes bebis får men för livet?
      Jag har läst samtliga ts inlägg och kan inte se att hon skrivit det du menar att hon skrivit. Var står det att hon har problem att knyta an till sitt barn? Och var står det att hon vet att hon måste få hjälp? Och var står det att hon mår dåligt? Det står att hon tycker att det är jobbigt att hon och pappan inte kan slappna av, och inte ta emot besök eller hälsa på någon. 

Jag håller med dig om att det ser ut som om ts har de problem som du tar upp i ditt inlägg, däremot verkar hon ju inte alls ha insikt i hur det förhåller sig.  
    7. Rocket Mania
      Visa endast
      Mån 15 okt 2012 09:20
      Anonym skrev 2012-10-15 09:04:43 följande:
      Jag har läst samtliga ts inlägg och kan inte se att hon skrivit det du menar att hon skrivit. Var står det att hon har problem att knyta an till sitt barn? Och var står det att hon vet att hon måste få hjälp? Och var står det att hon mår dåligt? Det står att hon tycker att det är jobbigt att hon och pappan inte kan slappna av, och inte ta emot besök eller hälsa på någon. 

Jag håller med dig om att det ser ut som om ts har de problem som du tar upp i ditt inlägg, däremot verkar hon ju inte alls ha insikt i hur det förhåller sig.  
      I inlägg #23 skriver TS:

Anonym skrev 2012-10-12 19:53:13 följande:
      Men hon skriker inte av smärta eller magont. Utan mer gnällskriker. Trött och less har inte ens kunnat tagit till mig henne pga detta och går bara o är irriterad på henne... Vägrar ha en skrikande unge i famnen som det inte går att få tyst på, trots att man testat allt! Någon som vet hur länge detta kan pågå? 

8. Anonym
      Visa endast
      Mån 15 okt 2012 09:54
      Rocket Mania skrev 2012-10-15 09:20:04 följande:
      I inlägg #23 skriver TS:

Anonym skrev 2012-10-12 19:53:13 följande:
      Men hon skriker inte av smärta eller magont. Utan mer gnällskriker. Trött och less har inte ens kunnat tagit till mig henne pga detta och går bara o är irriterad på henne... Vägrar ha en skrikande unge i famnen som det inte går att få tyst på, trots att man testat allt! Någon som vet hur länge detta kan pågå? 
      Resten då? Måste ha missat mer än det du citerar här. 
      Jag läste detta som att hon inte plockar upp bebisen.

Ts förefaller enbart se bebisen och bebisens uttryck som problemet. Att hon själv inte möter sitt barns behov utan i stället ifrågasätter hur det kan vara skadligt för det späda barnet att endast få närhet under de stunder bebisen tystnat ser jag som en mycket alarmerande hållning till situationen.  
    9. cloudberry79
      Visa endast
      Mån 15 okt 2012 17:29
      Höghus skrev 2012-10-14 23:10:23 följande:
      Pippilirum: jag är en långt ifrån fantastisk mamma. Mitt barn har skrikit i 4 månader så fort hen inte är i famnen och sover max 30 min/gång. Jag ammar ca 20-30 ggr/dygn. Och så klart blir jag ledsen, trött, förtvivlad och frustrerad. Men jag låter ALDRIG min bebis ligga ensam och gråta. Aldrig. Det handlar inte om att vara fantastisk utan om vanligt bondförnuft. En självklarhet som varje "Good enough" förälder bör klara. Jag är ledsen, all min empati ligger i det här fallet hos den stackars bebisen, inte hos den elaka föräldern.
      Precis så är det här. Jag blir jättetrött och frustrerad ibland, men vet att jag gör det bästa jag kan för mitt spädbarn. Jag vet också att det här är en kort och övergående period och att hon allt för fort kommer bli stor...
      (M)amma
    10. Rocket Mania
      Visa endast
      Mån 15 okt 2012 17:53
      Anonym skrev 2012-10-15 09:54:47 följande:
      Resten då? Måste ha missat mer än det du citerar här. 
      Jag läste detta som att hon inte plockar upp bebisen.

Ts förefaller enbart se bebisen och bebisens uttryck som problemet. Att hon själv inte möter sitt barns behov utan i stället ifrågasätter hur det kan vara skadligt för det späda barnet att endast få närhet under de stunder bebisen tystnat ser jag som en mycket alarmerande hållning till situationen.  
      Alltså, jag håller med dig till 100% Det var det där med att TS själv påpekat att hon inte kunde knyta an som jag ville visa dig.
    11. Anonym (Kiropraktor)
      Visa endast
      Fre 21 dec 2012 13:03
      Hur har det gått TS?
    1. «
    2. ‹
    3. 30
    4. 31
    5. 32
    6. 33
    7. 34
    8. 35
    9. 36
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Polisens agerande och övervåld i Husby
    • Muslim vägrar ta kvinnlig chef i hand - muslimen får skadestånd, kvinnan får skriftlig varning
    • Grannarna upprörda att vår son är naken på gården!
    • LVU = fängelse för barn!
    • Dottern ledsen på sin födelsedag :-(
    • Varför skaffa barn med ett "svin"
    • Hjälp! Kan min chef säga upp mig under sjukskrivningen?
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
    • Mina diktkort
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Tjäna enkla snabba pengar!!!
  • Mest sedda klippen
    • Ballongskoj
    • Sakis i sin blåa folkabubbla

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm