Anonym (Galen) skrev 2010-02-08 11:21:16 följande:
jag tycker att många här överreagerar.... kan ni inte ens försöka tänka er in i min situation? säg att jag börjar prata om det och sedan vägrar han och om jag då skulle bli gravid då kanske han förstår att det har varit lögn med spiralen? för att sist jag blev gravid så hade jag några månader innan sagt att jag ville ha ett visst antal år emellan barnen sen när jag blev gravid så sa han att "detta har ni planerat hela tiden!!" fast det hade jag ju inte gjort då!
Jag VET hur det känns. Men när det gäller en så stor sak som en annan persons (barnets) liv så får man inte tänka som du gör! Det är bara att prata om det och vänta och försöka ha tålamod. Kan du inte det får du se dig om efter nån annan.
Jag har varit så sjukt barnsugen att jag gråtit mig igenom cykel efter cykel pga att min sambo inte velat, men nu, äntligen, är han med på tåget, o jag ångrar inte en sekund att jag väntat.
Vill du inte ha nån att dela allting med? Gravtest, stöd vid ev illamående o trötthet, drömmar o tankar? Ska du vänta tills det är för sent för abort missar du ju nästan halva graviditeten..