...anse att människor inte bör prata annat språk än Svenska med varandra på skolor, dagis, på arbetsplatser mm... om det inte krävs för arbetetet eller är lektion i språk eller ex. en skola med det språket ?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-23 12:51
Nyligen när jag lämnade min son på dagis hörde jag två fröknar prata med varandra på ett annat språk och genast fast jag tyckte om fröknarna känndes det mycket tråkigt. Den här känslan av att människor inte kan tänka själva, att ta hänsyn?
Jag anser att man bör prata Svenska om det inte krävs att du pratar ett annat språk i skolor, dagis och på arbetsplatser.
Jag vet att det är många med mig som blir ledsna, arga och besvikna när samhället tillåter detta.
Människor flyttar till Sverige och vet inte vad som förväntas av dem i samhället. Många av dem kommer förmodligen inte veta det heller för dem lever bland andra från samma land och pratar sitt hemspråk dagarna i ända.
Jag kan bara föreställa mig hur rasistisk jag låter för min omgivning när jag berättar hur jag känner mig, för vad jag sett i samhälllsdebatter så får man inte diskutera och ha åsikter om vissa saker.