Alltså, jag är så upprörd att jag kokar!!
På mitt barns dagis finns en kille som är 2 år. Han är där heltid 8-16. Jag är mammaledig med ett barn, medan mitt större är där 9-14. Idag var jag och lilleman på stan, och då ser jag den här mamman sitta HOS FRISÖREN! Hallå! Får man lämna in sitt barn på dagis och gå till frissan?!
Jag blev så upprörd då jag redan tycker synd om barnet som är där så länge redan, så jag sa till mamman (då jag hämtade den stora) att hon var snygg i håret.
-Tack, sa mamman.
-Du kanske ska ta hand om ditt barn istället för att fixa håret.
-Va, vadå?
- Ska du gå till frisören ska du göra det på fritiden, inte lämna in ditt barn på dagis!!
Mamman blev obekväm och sa att hon har rätt till heltid (de jobbar heltid) och vad hon då gör på sin fritid ska inte spela roll. Hon sa att hon dessutom skulle jobba den dagen. Men hallå, vem börjar 14??
Jag blir så arg på egomammor som använder dagis som barnvakt! Det är såna som hon som gör att barngrupper är stora. Funderar på att gå till dagischefen, vad tror ni om det? Såhär får det bara inte gå till!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-12 10:57
Hej alla! OJ OJ OJ! Vilka svar! Har bara skummat igenom alla. Har inte varit på FL för att jag haft annt för mig!Ni håller inte med, men andra jag känner gör det! Igår när jag kom till dagiset så ville en fröken prata med mig. Hon frågade med arg röst om det stämde att jag sett X mamma på salongen. Sa såklart att det var sant och undrade hur hon visste det. JO, för att MAMMAN skvallrat för fröknarna att jag sagt till henne att frisörbesök är otillåtet!! Det visade iaf sig att fröknarna också sa att det var fel, alltså att jag hade rätt. Dagis är ingen barnvakt. Att jag har mitt barn på dagis trots FL är ju tillåtet, men det är inte tillåtet att ha sitt barn på dagis för att göra privata ärenden. Så det så!