crazyforyou skrev 2012-09-18 20:30:06 följande:
Jag ska ringa bris, tack!
Men 15 gånger är egentligen inte ens mycket på ca 6 månader.
Du skriver i första inlägget och undrar om det är dåligt av dig att "utnyttja" ambulansfärderna. Du skriver senare att dina föräldrar så klart hade skjutsat dig till sjukhuset om de hade haft körkort/bil. VIlket tyder på att det inte varit risk för ditt liv alla gånger du åkt med ambulansen! Att du går till ditt ex som tidigare misshandlat dig gång på gång, är ju tragiskt, att du inte förstår bättre, och att det i sin tur leder till att du behöver sjukvård och upptar ambulanser.
JA! Är det inte allvarlig risk för ditt liv så SKA DU INTE ÅKA AMBULANS! Min pappa fick en hjärtattack för ett par år sedan, men det fanns ingen ambulans att skicka för de var ute på andra uppdrag. Hans liv gick inte att rädda, utan han dog i min bil på väg in till sjukhus! Nu hoppas jag att dessa upptagna ambulanser var iväg på akutuppdrag och inte i onödan åkte ut till någon som inte var i nöd.
Vet inte om du läst nyhetsrapporteringarna de senaste åren. För det har dött flera personer pga att SOS alarm inte skickat ut ambulanser i tid, eller ibland inte överhuvudtaget. En av anledningen är att det är enorm många som ringer till 112 helt i onödan och det gör att de som tar emot samtalen blivit hårdare på vilka som får ambulans utskickat till sig. Jag läste någonstans att 1/4 av alla 112 samtal, alltså även till polisen etc är onödiga, icke livshotande samtal. Vilket även gör att det ibland inte ens går att komma fram till dem.
Här kan du läsa om några dödsfall så kan du nästa gång du behöver sjukvård fundera en extra gång om du inte kan ta taxi istället eller be någon annan skjutsa dig till sjukhuset.
www.dn.se/sthlm/sos-skickade-ingen-ambulans--...www.dn.se/nyheter/sverige/anmalare-sos-alarm-...www.aftonbladet.se/nyheter/article15025154.ab Är det akut så ska man absolut ringa 112, men som du lade upp det från början så verkade det inte speciellt allvarligt, sedan har det byggts på och blivit värre och värre efter hand som tråden blivit längre.
Hoppas det löser sig för dig och att du någon gång inser att det aldrig handlar om kärlek när någon slår.