Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Allmän debatt
  • Vill INTE träffa "svägerska"
Allmän debatt - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Allmän debatt
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Vill INTE träffa "svägerska"

Tis 9 okt 2012 18:47 Läst 32331 gånger Totalt 418 svar
    Anonym (vill inte)
    Visa endast
    Jag har aldrig träffat min pojkväns syster men nu verkar jag bli tvungen.

Och jag vill verkligen inte!

Det enda jag har sett av henne är hennes bilder och inlägg på facebook.

Men det räckte. Hon poserar, poserar poserar och skriver om hur tjock hon känner sig så att alla ska skriva hur söt hon är. Allt hon gör är såna egoinlägg så att alla ska skriva hur bra hon är hur underbar hon är på alla sätt!

När jag började träffa min pojkvän höll hon och hennes kompisar på och gillade allt alla skrev på hans facebook utom de inlägg jag gjorde. De gillade hon aldrig eller kommenterade. Men när vi ändrade vår relationsstatus till i ett förhållande så kommenterade hon inte och gillade inte ens!

Min pojkvän fjäskar för henne hela tiden. Hjälper henne med allt möjligt. De är så tajta.

Jag är så förbannad på henne utan att ha träffat henne. Känner bra obehag inför att behöva ha med henne att göra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-10 17:45
    Min kille har precis kört för att köra sin syster till stationen. Jag har alltså träffat henne nu.

Ungefär så här gick det:

Jag bakade äppelkaka som jag skrev i tråden. Hon visade sig inte äta kanel. Jag körde till kondis och köpte prinsesstårta. Frågade min kille om hon inte tålde kanel han hade inget minne av detta. Visade sig att hennes smak hade förändrats under graviditeten och hon mår numera illa av smaken av bl a kanel.

Hon kom kramade om min kille och klappade honom på magen och sa att man skulle tro att att han också var lite smågravid. Jag stod bredvid och sträckte ut handen för att ta i hand men just då blev det så bökigt för henne att hålla bebisen så vi gick in utan att ha tagit i hand.

Satte oss vid kaffebordet. När jag skulle ta kaffe till henne frågade jag om hon ville ha mjölk i sitt kaffe och då råkade hon säga min killes före dettas namn till mig. Hon utbrast genast "Oj förlåt det var ju inte meningen. Oj så klumpigt av mig. Så dumt du blev väl inte ledsen". Det har varit slut mellan min kille och hans före detta i två år. Jag blev ganska tyst efter detta kände mig ganska osäker.

Hon skulle amma, min kille sa att hon gärna fick använda vårt sovrum så att hon fick lite lugn och ro. Men det behövdes inte tyckte hon. Hon ammade kommenterade att "titta så mycket större bröst jag har fått nu, hoppas att de kommer att vara större sen också". Sedan började hon prata om sina såriga bröstvårtor. Jag tittade mest ner i min kaffekopp. För, ja jag tycker att det är genant att titta på någon annans bröst. Även om det handlar om amnning! Men hon fortsatte att prata om sina bröstvåtor och salvor och oljor och att de hade ändrat färg. (Gör de verkligen det av en graviditet.)

Medan hon ammade drack vi kaffe och åt tårta. När hon ätit färdigt sin tårtbit sträckte hon sig efter marsipanrosen och tog den och stoppade i munnen.

Sedan visade hon kläder som hon hade varit och shoppat. Pratade om hur mycket hon gått upp under sin graviditet och skulle prova sina nyinköp. När hon började klä om inför oss i köket, sa jag att - men du byt gärna i sovrummet där är en helkroppspegel om du själv vill se. Hon bytte i köket visade kläderna och gick in och speglade sig.

Hon frågade sedan min kille om han kunde följa med henne och handla kläder i stan där hon bor för han hade ju varit så bra och följt med henne och valt mammakläder. Frågade om han tyckte att hon var tjock nu. Han svarade nej då och att hon är så fin. Då böjde hon sig fram och undrade om han inte tyckte att hennes rumpa blivit stor
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1. «
    2. ‹
    3. 35
    4. 36
    5. 37
    6. 38
    7. 39
    8. 40
    9. 41
    10. ›
    11. »
    1. Nynave
      Visa endast
      Mån 15 okt 2012 21:13
      Oj vad langt det blev! Men kande bara igen mig sjalv sa mycket i din historia!
      Min pojkvans syster vagrar foroverigt att kommentera nagot gallande varat forhallande pa fb men blir valdigt sur om vi ignorerar henne dar! Hon lagger alltid upp bilder pa dom tva men aldrig pa mig (och da har vi varit och gjort nagot tillsammans hela familjen)
    2. Anonym (vill inte) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Mån 15 okt 2012 21:30
      Hjälp Nynave - där finns en hel del likheter!

VAD gör man?
      Hur hanterar man det?

Alltså så här vill jag inte ha det resten av mitt liv. Det är för sjukt. För knäppt.

Alltså vad vill min svägerska? Du formulerar det som "incest liknande driv". Ja något liknande är det jag formulerar det som itankarna.
    3. Anonym (vill inte) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Mån 15 okt 2012 21:33
      Nynave skrev 2012-10-15 21:13:54 följande:
      Oj vad langt det blev! Men kande bara igen mig sjalv sa mycket i din historia!
      Min pojkvans syster vagrar foroverigt att kommentera nagot gallande varat forhallande pa fb men blir valdigt sur om vi ignorerar henne dar! Hon lagger alltid upp bilder pa dom tva men aldrig pa mig (och da har vi varit och gjort nagot tillsammans hela familjen)
      Ja där också ytterligare en knäpp grej med facebook som min svägerska gör. Hon har lagt upp massor med bilder på bebisen och min kille - men knappt någon på bebisen och hennes sambo.....Någon som inte känner henne skulle om de bara tittade på hennes facebookbilder få intrycket att det var min kille som var far till barnet...
    4. Nynave
      Visa endast
      Mån 15 okt 2012 21:41
      Anonym (vill inte) skrev 2012-10-15 21:30:53 följande:
      Hjälp Nynave - där finns en hel del likheter!

VAD gör man?
      Hur hanterar man det?

Alltså så här vill jag inte ha det resten av mitt liv. Det är för sjukt. För knäppt.

Alltså vad vill min svägerska? Du formulerar det som "incest liknande driv". Ja något liknande är det jag formulerar det som itankarna.
      Alltsa det du maste gora ar ju att ta reda pa om din kille har samma driv gentemot henne (det later helt knappt jag vet!) och om han kanner sig bekvam med allt det har! Om ni visar er sta pa samma sida ar det nog bra om ni sager ifran tillsammans (det gjorde vi aldrig) och att din pojkvan sager ifran nar han ar sjalv ocksa! Hans syster kanske blir ledsen men i langden ar det nog battre, jag menar varnar hon om sin bror och relationen med honom kommer hon nog efter att hon surat forsta att han maste andra sitt satt att bete sig pa. var dock beredd att hon kommer skylla allting pa dig och att det ar du som har andrat och manipulerat honom. Fyra ar senare sa tror min killes syster att alla hans asikter som inte overstammer med hennes beror pa att jag ar ond och forsoker driva honom ifran henne......

Men ja, att ni tillsammans pratar, gor upp en plan angaende hur ni ska forhalla ar till henne men or att det ska vara mojligt maste du vara saker pa att din kille faktiskt tycker det ar obekvamt och star pa samma sida som du sjalv?
      Om du ar intresserad kan jag beratta hur vi faktiskt har lost det nu (aven om hon ar lika knapp och acklig i mina ogon fortfarande!)
    5. ascorbinsyra
      Visa endast
      Mån 15 okt 2012 21:48
      Anonym (vill inte) skrev 2012-10-15 21:33:59 följande:
      Ja där också ytterligare en knäpp grej med facebook som min svägerska gör. Hon har lagt upp massor med bilder på bebisen och min kille - men knappt någon på bebisen och hennes sambo.....Någon som inte känner henne skulle om de bara tittade på hennes facebookbilder få intrycket att det var min kille som var far till barnet...
      Men va knäppt! Har du träffat din pojkväns systers sambo? Finns han? Detta verkar wierd.....det går lite äckel genom mig.
    6. dollface85
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 11:27
      Så när jag nämner incest för att någon annan gjort det först så är det inte okej men när andra gör det så är det okej. Vad märkligt. Jag tror inte det här handlar om incest i TS fall utan två personer som är lite barnsliga ihop helt enkelt. Att klappa någon på magen och påpeka att den gått upp är väl knappast ovanligt många gör det med glimt i ögat. TS du sa att hon aldrig ger komplimanger ändå gjorde hon just det när ni var på besök. 
    7. Anonym (I samma båt)
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 11:53
      Min svägerska började första gången vi någonsin möttes. När jag sträckte fram handen för att hälsa sa hon "Jag tyckte bättre om XX(pojkvännens ex)".Jag sade att jag också tycker bra om XX. Om blickar kunde döda! Hon skulle också ha massage av rumpan av både min pojkvän och sin pappa när jag var där. Liggandes i vardagsrumssoffan där hela familjen samlades. Jag visades nakenkort från semestrar. Sedan var det tillfället när hon sov över hos oss och strosade runt naken i lägenheten på morgonen. Min nya bikini som hon gick in i vårt sovrum och hämtade från min byrålåda (!!) satte på sig och provade för att visa upp sig framför min pojkvän. Parallellt med detta började hon "glömma" underkläder hos oss varje gång hon sov över. Under vår sång (!!) Varje gång hon varit där fanns nya små spetstrosor. Kanske trodde hon att jag skulle tro att pojkvännen var otrogen och göra slut?

Alla dessa suspekta beteenden kom givetvis med andra mindre charmiga som t.ex. att ignorera mig vid middagar eller andra sociala tillställningar i familjen, frysa ut mig, göra sig lustig på min bekostnad, intervjua mig om saker jag inte ville prata om och sedan försöka få mig att känna mig pryd, dum, dryg, högfärdig eller löjlig när jag förklarade att jag inte ville prata om t.ex. mina och pojkvännens gräl, vilka preventivmedel vi använde, sexställningar, mina föräldrars förhållande (?!), ev. andra killar jag varit med och så vidare.

Hon är några år yngre än jag och har vid upprepade tillfällen försökt uppfostra mig. Tala om vad jag ska göra, bör göra och får (ja ni läser rätt!!) hemma hos mig och min pojkvän. Hon lägger huvudet på sned och säger "snälla, lilla NN..." Nu när jag läser vad jag skriver undrar jag varför jag bara bitit ihop och låtit henne hållas, men jag antar att jag inte ville göra situationen värre. Och så är jag konflikträdd.  

Dessa och en drös andra ännu mindre trevliga historier om denna svägerska gör att varken jag eller min man idag  har kontakt med henne. Senast jag såg henne var på vårt bröllop, då var hon först att gå så snart maten var uppäten (enligt hennes bordssällskap hade hon surat genom hela middagen). Det var också då som hon först talade till mig på hela dagen. "Tack för maten" sen gick hon. Givetvis hade hon inte med en present - men som min pappa sa, vi ska kanske vara tacksamma för det! Vi bjöd henne bara för att det annars skulle sett illa ut mot makens släkt och vi ville inte att hans föräldrar skulle behöva skämmas. Maken och jag är rörande överens om att hon på inga vilkor kommer till kommande fester i familjen.  
    8. Billig trevnad
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 11:59
      Anonym (I samma båt) skrev 2012-10-16 11:53:53 följande:
      Min svägerska började första gången vi någonsin möttes. När jag sträckte fram handen för att hälsa sa hon "Jag tyckte bättre om XX(pojkvännens ex)".Jag sade att jag också tycker bra om XX. Om blickar kunde döda! Hon skulle också ha massage av rumpan av både min pojkvän och sin pappa när jag var där. Liggandes i vardagsrumssoffan där hela familjen samlades. Jag visades nakenkort från semestrar. Sedan var det tillfället när hon sov över hos oss och strosade runt naken i lägenheten på morgonen. Min nya bikini som hon gick in i vårt sovrum och hämtade från min byrålåda (!!) satte på sig och provade för att visa upp sig framför min pojkvän. Parallellt med detta började hon "glömma" underkläder hos oss varje gång hon sov över. Under vår sång (!!) Varje gång hon varit där fanns nya små spetstrosor. Kanske trodde hon att jag skulle tro att pojkvännen var otrogen och göra slut?

Alla dessa suspekta beteenden kom givetvis med andra mindre charmiga som t.ex. att ignorera mig vid middagar eller andra sociala tillställningar i familjen, frysa ut mig, göra sig lustig på min bekostnad, intervjua mig om saker jag inte ville prata om och sedan försöka få mig att känna mig pryd, dum, dryg, högfärdig eller löjlig när jag förklarade att jag inte ville prata om t.ex. mina och pojkvännens gräl, vilka preventivmedel vi använde, sexställningar, mina föräldrars förhållande (?!), ev. andra killar jag varit med och så vidare.

Hon är några år yngre än jag och har vid upprepade tillfällen försökt uppfostra mig. Tala om vad jag ska göra, bör göra och får (ja ni läser rätt!!) hemma hos mig och min pojkvän. Hon lägger huvudet på sned och säger "snälla, lilla NN..." Nu när jag läser vad jag skriver undrar jag varför jag bara bitit ihop och låtit henne hållas, men jag antar att jag inte ville göra situationen värre. Och så är jag konflikträdd.  

Dessa och en drös andra ännu mindre trevliga historier om denna svägerska gör att varken jag eller min man idag  har kontakt med henne. Senast jag såg henne var på vårt bröllop, då var hon först att gå så snart maten var uppäten (enligt hennes bordssällskap hade hon surat genom hela middagen). Det var också då som hon först talade till mig på hela dagen. "Tack för maten" sen gick hon. Givetvis hade hon inte med en present - men som min pappa sa, vi ska kanske vara tacksamma för det! Vi bjöd henne bara för att det annars skulle sett illa ut mot makens släkt och vi ville inte att hans föräldrar skulle behöva skämmas. Maken och jag är rörande överens om att hon på inga vilkor kommer till kommande fester i familjen.  

Vilket helkonstigt beteende! Vad jobbigt du har haft det!
      Har din karl konfronterat sin syster om det här, och krävt en förklaring och ändring?
    9. Anonym (vill inte) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 19:25
      Anonym (I samma båt) skrev 2012-10-16 11:53:53 följande:

Fy vad gräsligt! Hur har du stått ut?

Vad sade din kille under hela den här tiden?
    10. Anonym (vill inte) (Trådstartaren)
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 19:31
      dollface85 skrev 2012-10-16 11:27:53 följande:
      Så när jag nämner incest för att någon annan gjort det först så är det inte okej men när andra gör det så är det okej. Vad märkligt. Jag tror inte det här handlar om incest i TS fall utan två personer som är lite barnsliga ihop helt enkelt. Att klappa någon på magen och påpeka att den gått upp är väl knappast ovanligt många gör det med glimt i ögat. TS du sa att hon aldrig ger komplimanger ändå gjorde hon just det när ni var på besök. 
      Du verkar inte fatta det här överhuvudtaget!

Barnsliga? Vuxna människor som beter sig så? Nej du ta och läsa det hela som enhelhet och inte som fan läser bibeln så ser nog du också, Dollface vad det här handlar om!

En annan löjlig sak med min svägerska är att hon vill kallas för Dockansiktet....något man tydligen sade om henne när hon var liten!
    11. Anonym (jobbigt)
      Visa endast
      Tis 16 okt 2012 20:46

En annan löjlig sak med min svägerska är att hon vill kallas för Dockansiktet....något man tydligen sade om henne när hon var liten!

Är dollface månne din svägerska? 
    12. dollface85
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 01:35
      Anonym (vill inte) skrev 2012-10-16 19:31:45 följande:

Barnsliga? Vuxna människor som beter sig så? Nej du ta och läsa det hela som enhelhet och inte som fan läser bibeln så ser nog du också, Dollface vad det här handlar om!

Jo jag måste ju vara din svägerska för jag kom på dollface som nick *ironi*. Ja jag skulle påstå att springa runt och kittla varann som vuxna är barnsligt.
      Anonym (jobbigt) skrev 2012-10-16 20:46:25 följande:

Är dollface månne din svägerska? 
      Jag har faktiskt aldrig kittlat min bror som vuxen och senast jag träffade honom och min svägerska var på julafton förra året. Bara för att man säger emot måste man vara ts svägerska fast ts verkar vara lite paranoid.
    13. Voluptuous Shalimar
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 11:28
      Anonym (vill inte) skrev 2012-10-16 19:31:45 följande:

OK, så ts hade svans. 
    14. Anonym (I samma båt)
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 11:54
        Vi kan väl säga att jag gjorde inte det. Min strategi var hela tiden den fega, att backa, låta henne få ta den plats hon ville, ge henne mer tid ensam med min pojkvän och att försöka ignorera eller hitta på ursäkter för hennes beteende. Det blev nästan som ett medberoende! Samtidigt som jag mådde fruktansvärt dåligt. Det var många gräl och tårar i vårt förhållande.

Tills jag en dag bröt upp. Jag hade fått nog. Hur han än bönade och bad var mitt mått rågat. Vi gick isär och levde så i ca 6 månader. Sedan började vi dejta och sedan började vi bo hos varandra och gå i terapi. Min man behövde terapi, vi behövde gå i terapi för att han skulle inse vad hans syrra gjorde mot oss. Hur hon alltid ville komma emellan oss och tränga ut mig, hon ställde oss emot varandra och försökte skapa gräl och motsättningar, få honom att ta tillbaka löften till mig, ändra uppgjorda tider etc. listan kan göras allt för lång. Ett år senare vågade vi flytta ihop igen. Sedan dess har ingenting och ingen kunna komma emellan oss. Skillnaden mellan vårt förhållande nu och då är som natt och dag.

Det enda jag ångra är att jag inte satte ner foten och lämnade honom tidigare. Jag hade sparat mig själv och oss så många gräl och hjärtesår. Dessutom kanske jag inte skulle känna sådan avsky inför svägerskan och kanske t o m ge henne en chans om hon någongång blev vuxen, tog ansvar för sina handlingar och bad om ursäkt. I dagsläget tror jag inte att hon kommer få någon ny chans med mig. Hon hann gå för långt.         

Ursäkta att det blev långt!  
    15. dollface85
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 21:01
      Voluptuous Shalimar skrev 2012-10-17 11:28:58 följande:
      OK, så ts hade svans. 
      Blanda inte in mig i det här nu jag har inget med det här att göra. Jag har varken barn eller har en svägerska som bakat äppelpaj till mig. 
    16. Voluptuous Shalimar
      Visa endast
      Tors 18 okt 2012 12:50
      dollface85 skrev 2012-10-17 21:01:35 följande:
      Blanda inte in mig i det här nu jag har inget med det här att göra. Jag har varken barn eller har en svägerska som bakat äppelpaj till mig. 
      Jag blandar inte in dig på något vis i världen.  Däremot tycker jag att det är lite för mycket att ts på nåt sätt antyder att du är svägerskan. Lite för mycket sammanträffande.
    17. dollface85
      Visa endast
      Lör 20 okt 2012 06:10
      Voluptuous Shalimar skrev 2012-10-18 12:50:43 följande:
      Jag blandar inte in dig på något vis i världen.  Däremot tycker jag att det är lite för mycket att ts på nåt sätt antyder att du är svägerskan. Lite för mycket sammanträffande.
      TS verkar ha flytt från tråden efter det. Vet inte om det var ett troll eller om hon menade allvar. 
    1. «
    2. ‹
    3. 35
    4. 36
    5. 37
    6. 38
    7. 39
    8. 40
    9. 41
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Polisens agerande och övervåld i Husby
    • Muslim vägrar ta kvinnlig chef i hand - muslimen får skadestånd, kvinnan får skriftlig varning
    • Grannarna upprörda att vår son är naken på gården!
    • LVU = fängelse för barn!
    • Varför skaffa barn med ett "svin"
    • Att bli kallad för svennebanan..
    • Dottern ledsen på sin födelsedag :-(
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
    • Mina diktkort
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Tjäna enkla snabba pengar!!!
  • Mest sedda klippen
    • Ballongskoj
    • Sakis i sin blåa folkabubbla

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm