Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Allmän debatt
  • Såg 'konstiga' människor med gamla kläder
Allmän debatt - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Allmän debatt
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Såg 'konstiga' människor med gamla kläder

Ons 10 okt 2012 20:52 Läst 52776 gånger Totalt 419 svar
    Anonym
    Visa endast
    Innan jag berättar vad jag var med om innan i morse så kan ja förklara för er att jag är en helt frisk människa utan några som helst besvär eller sjukdomar. Alltid varit frisk som en nötkärna. Nyttjar ej nikotin, dricker aldrig alkohol och absolut inga droger eller något annat, motionerar regelbunden.

I morse skulle jag ut på PW och jag tror klockan var halv 10. Det var en väldigt fin och solig höstdag här där jag bor. Jag går gärna långt in i skogen förbi ett gammalt fint hus som är väldigt gammalt.. 
    Så närmade jag mig det gamla huset, och jag kunde tydligt höra barn röster, som om det var barn som lekte. Jag tänkte att är inte barnen i skolan vid denna tidpunkt? Till min förskräckelse ser jag en gammal bil, ni vet sån ifrån början av 1900 talet.
    Bredvid bilen ser jag en lång stilig man i kostym som lastar ur en stor låda, han tittar på mig och jag tittar på honom, jag får även syn på en flicka i åldern 6 år kanske. Hon hade en lång kappa med knappar, vita strumpbyxor med svarta kängor till, och en liten hatt på huvudet. Barnet stod och kollade på mig också, jag skyndade mig snabbt förbi huset och småsprang därifrån och tänkte att det måste varit inbillning, men jag var fullt vid medvetande, var inte ett dugg trött alls. Vart kan de ha varit jag såg?! Utklädda människor eller vad sjuttan var de frågan om? Har ALDRIG sett människorna förut. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-10 20:54
    Jag VET att någon kanske inte tror på detta jag säger, men jag har ingen annanstans jag kan vända mig till, därför rådfrågar jag här.... Gått å tänkt på detta hela dan.
    (OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    1 känsla given:
    Intressant (1)
    1. «
    2. ‹
    3. 35
    4. 36
    5. 37
    6. 38
    7. 39
    8. 40
    9. 41
    10. ›
    11. »
    1. mammamebarn
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 09:26
      TS! Bara stå på dig, du vet vad du sett och att det är sant, skit fullständigt i andra som uppenberligen inte har begåvningen att på ett eller annat sätt ha kontakt med andra sidan, det är deras förlust.
      Att de visade sig för dig kan bero på olika saker och vill du att jag berättar mer så inboxa mig.
      För jävla trist att ett gäng nötter ska få fördärva för andra som gärna sett bilden.

O till er andra... Lägg ner, tycker bara ni har varit fruktansvärt elaka i detta, varje människa har rätt till sin tro oavsett vad det är för tro.
      Jag har själv lyckan att kunna se och prata med andra sidan och det är jag stolt över, även om jag blivit kallad lögnare, en som bara hittar på trams o annat folk kan slänga ur sig utan varken intresse att lära sig mer eller ens en liten uns av förståelse.  
    2. Plutteli
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 11:22
      Jahapp, kul att denna tråd skulle sabbas då bara för att folk som inte tror ska fjanta runt och göra sig lustiga. Kan inte folk bara ignorera trådar de inte tror på och knipa käft? Blir så mycket trevligare för alla på det sättet....

Jag hade gärna sett bilden iaf.
      somnforbarn.wordpress.com
    3. FruNaftra
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 12:25
      Men. Jag ville ju så gärna se bilden :( snälla ts??!!!?
    4. Jellybeanbaby
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 12:49
      Plutteli skrev 2012-10-17 11:22:22 följande:
      Jahapp, kul att denna tråd skulle sabbas då bara för att folk som inte tror ska fjanta runt och göra sig lustiga. Kan inte folk bara ignorera trådar de inte tror på och knipa käft? Blir så mycket trevligare för alla på det sättet....

Jag hade gärna sett bilden iaf.
      Jag håller med dig om allt förutom det sista. Det är väl klart att det aldrig fanns nån bild.

Här är min beskrivning av vad jag tror hänt:

1. TS hittar på hela trådscenariot för att se vad för sorts "dumma" människor kommer gå på det.

2. TS fodrar tråden med lite mer info.

3. TS "vän" som bara RÅKAR känna en med samma initialer som en av TS närmare vänner, avslöjar med sin medverkan att allt bara var en saga från början och skriver massa negativa saker om TS. Men TS "vän" är så klart också TS. Alternativt TS nära fjortiskompis.

4. TS blir förvånad när hon märker att trots "vännens" inlägg så har folk inte avskräckts från att fortsätta tro på historien. Så hon tänker att hon kan ju dra det här en vända till och börjar då andas nåt om bilder.

5. Igen så tittar TS med gapande förvåning på alla som bara mässar  "ja! ja!" "Skicka bilden bara!"
      Hon inser att hon skapat ett monster. Så hon bestämmer sig för att avsluta tråden på det mest provocerande (och enligt mig, elaka) sätt hon kan. Nämligen att säga att vi inte är värda att se några bilder för vi varit elaka, och så gör hon sin sorti, flabbandes och fnissandes.
      (URSÄKTA? Vem fan var elak i den här tråden? TS alter ego??)
    5. Plutteli
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 12:58
      Jellybeanbaby skrev 2012-10-17 12:49:48 följande:
      Jag håller med dig om allt förutom det sista. Det är väl klart att det aldrig fanns nån bild.

Här är min beskrivning av vad jag tror hänt:

1. TS hittar på hela trådscenariot för att se vad för sorts "dumma" människor kommer gå på det.

2. TS fodrar tråden med lite mer info.

3. TS "vän" som bara RÅKAR känna en med samma initialer som en av TS närmare vänner, avslöjar med sin medverkan att allt bara var en saga från början och skriver massa negativa saker om TS. Men TS "vän" är så klart också TS. Alternativt TS nära fjortiskompis.

4. TS blir förvånad när hon märker att trots "vännens" inlägg så har folk inte avskräckts från att fortsätta tro på historien. Så hon tänker att hon kan ju dra det här en vända till och börjar då andas nåt om bilder.

5. Igen så tittar TS med gapande förvåning på alla som bara mässar  "ja! ja!" "Skicka bilden bara!"
      Hon inser att hon skapat ett monster. Så hon bestämmer sig för att avsluta tråden på det mest provocerande (och enligt mig, elaka) sätt hon kan. Nämligen att säga att vi inte är värda att se några bilder för vi varit elaka, och så gör hon sin sorti, flabbandes och fnissandes.
      (URSÄKTA? Vem fan var elak i den här tråden? TS alter ego??)
      Om det fanns en bild eller ej lär vi nog aldrig få veta tyvärr.

Det där med TS vän, TS skriver ju initialerna i ett inlägg tidigare, innan TS "vän" skriver i tråden så OM det är sant som TS skriver att hon inte alls känner den anonyma "vännen" så är det faktiskt inte svårt att fejka det med den info som finns i tråden :)

Nåväl. Kul så länge det varade.
    6. Anonym
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 13:02
      Plutteli skrev 2012-10-17 12:58:22 följande:
      Om det fanns en bild eller ej lär vi nog aldrig få veta tyvärr.

Det där med TS vän, TS skriver ju initialerna i ett inlägg tidigare, innan TS "vän" skriver i tråden så OM det är sant som TS skriver att hon inte alls känner den anonyma "vännen" så är det faktiskt inte svårt att fejka det med den info som finns i tråden :)

Nåväl. Kul så länge det varade.
      Aha, förekom initialerna från ts sida innan den så kallade vännen dök upp? Jag säg initialerna först hos "vännen" och tyckte sen att det var skumt att ts hade en vän med de initialerna.
    7. Jellybeanbaby
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 13:07
      Anonym skrev 2012-10-17 13:02:27 följande:
      Aha, förekom initialerna från ts sida innan den så kallade vännen dök upp? Jag säg initialerna först hos "vännen" och tyckte sen att det var skumt att ts hade en vän med de initialerna.
      Ja samma här, orkar inte gå bakåt i tråden och kolla.

Hursomhelst, ingen behöver vara ledsen för att inte ha sett en (obefintlig) bild.
    8. Anonym
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 13:14
      Jellybeanbaby skrev 2012-10-17 13:07:08 följande:
      Ja samma här, orkar inte gå bakåt i tråden och kolla.

Hursomhelst, ingen behöver vara ledsen för att inte ha sett en (obefintlig) bild.
      Just bilden som sådan från ett särskilt gammalt hus är ju inte alls unikt. De böckerna är jättevanliga och hade inte bevisat nåt särskilt. Jag tyckte tråden var spännande ändå. Om ts såg det hon skriver eller inte är ju totalt omöjligt att veta, även omöjligt att veta vad det var i så fall.
    9. Plutteli
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 13:15
      Anonym skrev 2012-10-17 13:02:27 följande:

Ja, Ts skriver om A-M redan i inlägg nr 148 och TS anonyma "vän" skriver inte fören inlägg 316 :)
    10. Anonym
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 13:16
      Plutteli skrev 2012-10-17 13:15:11 följande:

Ja, Ts skriver om A-M redan i inlägg nr 148 och TS anonyma "vän" skriver inte fören inlägg 316 :)
      Ok, det förklarade en del :)
    11. Neelah
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 13:57
      Jag såg en dokumentär om såna händelser för ganska länge sedan. Det var fysiker som pratade om hål i tiden och att det förflutna/framtiden och nutid ibland stöter ihop och vi kan "kika in" i varandras tid.
      Följ dina drömmar var de än leder
    12. Anonym (TS ljög)
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 14:02
      Fan vad dålig du är TS, du suger! Hahaha vilka hårda ord, hittar inga. Dåligt!
    13. Anonym (TS ljög)
      Visa endast
      Ons 17 okt 2012 14:06
      TS har precis spottat oss i ansiktet, alla oss som engagerat oss i hennes tråd, varit nyfikna och förväntansfulla!Fan vad dåligt ts. Synd att man inte kan anmäla dig TS! Klart som fan att inget är sant!
    14. fjonkelina
      Visa endast
      Tors 18 okt 2012 12:13
      Anonym skrev 2012-10-15 23:27:01 följande:
      Just den dagen var vi lediga allihopp. Vi körde inte bilen utan lyften den p plats. Flickan ser inte helt ut som hon på bilden men har likheter. Vi kollade på bilderna innan. Vi visste att hon skulle gå pw mellan 9-10 eftersom hon brukar göra det Anledning till att jag är anonym är för att skydda ts och alla inblandade.
      Lyfte den på plats....?? Mmmm,kanske det kanske....eller?
      Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.......................................
    15. Anonym
      Visa endast
      Sön 28 okt 2012 12:47
      Fick någon mail med bilder som TS sa att hon skulle skicka?
    16. FruNaftra
      Visa endast
      Sön 28 okt 2012 15:46
      Nää...ganska väntat att bilden skulle utebli dock.
    17. xexa
      Visa endast
      Mån 29 okt 2012 13:49
      Nä för TS är ett Troll, hennes arga inlägg här avslöjar att hon ljugit. "Anfall är bästa försvar" som det heter. Hade det varit en sann historia så hade TS inte brytt sig om någon annans knäppa inlägg utan istället fokuserat på oss som verkligen följde hennes berättelse och engagerade oss.
    18. rockaroll
      Visa endast
      Ons 21 nov 2012 11:12
      Xexa, tyvärr har du nog rätt. Hoppas hon fick sig ett gott skratt iaf då.
    1. «
    2. ‹
    3. 35
    4. 36
    5. 37
    6. 38
    7. 39
    8. 40
    9. 41
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • 70 000 000:e inlägget. Tävla och vinn!
    • Visa tatueringar hos bm och på förlossningen
    • Sjuk.. och min man tycker bara jag är jobbig. Är jämt arg och frustrerad på mig :-(
    • Nu j*vlar när han kommer hem ska han få säga ut!!!! Fyfaaan att ha varit blind för sin kille
    • Skvallerpressen förstör vårt förhållande
    • Hur gammal tror ni att vår son är?
    • Ben and Jerry's
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Mina diktkort
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Husmorstips
    • Änglamamma till Astrid
  • Mest sedda klippen
    • Ballongskoj
    • Sakis i sin blåa folkabubbla

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm