Jag skriver nu ett öppet brev i hopp om att Du, kvinna på eriksdalsbadet igår vid 20-tiden läser detta. Jag var för feg att säga det till Dig igår, så därför skriver jag detta nu.
Jag hade tagit mitt sedvanliga onsdagsdopp i eriksdalshallens simbassäng som jag alltid gör på onsdagar. Jag var härligt utmattad och kände mig väldigt nöjd med min prestation i simbassängen när jag var ifärd med att bege mig till duscharna.
Väl i duschen när jag står och schamponerar mig hör jag ett barn som gnäller och tjuter på sin mamma. Barnet sade något i stil med: "Jag vill ha glass Mamma! Du lovade att jag skulle få glass om vi åkte och badade!"
DÅ säger denna kvinna, som kränkte mig enda in i benmärgen: " Men snälla *****, om du äter glass hela tiden kommer du att se ut som tanten därborta!"
Jag förstod genast att det var mig hon menade, då jag var den enda "tanten" i duschen, som dessutom är mullig. Hon trodde att hon sa det diskret, att jag inte hörde då jag stod bortåtvänd, men jag hörde varenda ord!
Jag är en väldigt känslig person som började gråta när jag väl stod där i duschen, men det syntes ju inte då det ändå är blött. MEN jag känner mig så kränkt att jag börjar hulka av gråt, och när jag ser mig omkring står kvinnorna omkring mig och tittar på mig.
Jag måste bara därifrån känner jag, så jag börjar med raska steg gå mot min handduk. Då halkar jag! Det gör i in i helskotta ont, jag ramlade på hela sidan av ytterlåret och har idag ett fruktansvärt stort blåmärke där.
Medan jag försöker kravla mig upp mot min handduk säger barnet som förut ville ha glass: "Gud vad tjock hon är mamma, blir man verkligen sådär av glass?"
Jag bytte om till kläder i ett huj, och mer eller mindre sprang därifrån.
Jag skämdes så ofantligt och blev så fruktansvärt kränkt av denna händelse att jag känner att jag inte kan åka tillbaka till badet. Jag tror faktiskt inte att jag kommer att kunna byta om i allmänna utrymmen mer.
Så, jag hoppas verkligen att Du, Kvinna ~ 40 år tar till dig av detta och inser vad dina hårda ord åstadkom, och hur du väljer att uppfostra din dotter.
Jag mår så extremt dåligt pga detta att jag inte har kunnat lämna lägenheten idag, och känner faktiskt inte för att göra det på ett tag.