Startsidan
Bli medlem » Glömt ditt lösenord?

Logga in med Facebook
Medlemsförmåner ▸ Barnböcker Foto Leksaker & baby Hälsa & Välmående
  • Du är här:
  • Familjeliv.se
  • Forum
  • Känsliga rummet
  • Allmän debatt
  • Öppet brev till Dig - Mamma på eriksdalsbadet, som kränkte mig igår!
Allmän debatt - Känsliga rummet
  • Nytt inlägg
  • Sök inlägg
  • FAQ
Du som medlem ansvarar för det du skriver i forumet
Hela forumet
Allmän debatt
Känsliga rummet
  • Visa:
  • Senaste inläggen
  • Senaste trådarna
  • Omröstningar
  • Quiz
  • Obesvarade
  • Hetaste
  • Mina favoriter
  1. Göm
    trådstart

Hjälp Spara till DeliciousDela på Facebook

Öppet brev till Dig - Mamma på eriksdalsbadet, som kränkte mig igår!

Tors 11 okt 2012 12:40 Läst 51611 gånger Totalt 531 svar
    Anonym (SÅ KRÄNKT! :()
    Visa endast
    Jag skriver nu ett öppet brev i hopp om att Du, kvinna på eriksdalsbadet igår vid 20-tiden läser detta. Jag var för feg att säga det till Dig igår, så därför skriver jag detta nu.

Jag hade tagit mitt sedvanliga onsdagsdopp i eriksdalshallens simbassäng som jag alltid gör på onsdagar. Jag var härligt utmattad och kände mig väldigt nöjd med min prestation i simbassängen när jag var ifärd med att bege mig till duscharna. 

Väl i duschen när jag står och schamponerar mig hör jag ett barn som gnäller och tjuter på sin mamma. Barnet sade något i stil med: "Jag vill ha glass Mamma! Du lovade att jag skulle få glass om vi åkte och badade!"

DÅ säger denna kvinna, som kränkte mig enda in i benmärgen: " Men snälla *****, om du äter glass hela tiden kommer du att se ut som tanten därborta!"

Jag förstod genast att det var mig hon menade, då jag var den enda "tanten" i duschen, som dessutom är mullig.  Hon trodde att hon sa det diskret, att jag inte hörde då jag stod bortåtvänd, men jag hörde varenda ord! 

Jag är en väldigt känslig person som började gråta när jag väl stod där i duschen, men det syntes ju inte då det ändå är blött. MEN jag känner mig så kränkt att jag börjar hulka av gråt, och när jag ser mig omkring står kvinnorna omkring mig och tittar på mig. 

Jag måste bara därifrån känner jag, så jag börjar med raska steg gå mot min handduk. Då halkar jag! Det gör i in i helskotta ont, jag ramlade på hela sidan av ytterlåret och har idag ett fruktansvärt stort blåmärke där.

Medan jag försöker kravla mig upp mot min handduk säger barnet som förut ville ha glass: "Gud vad tjock hon är mamma, blir man verkligen sådär av glass?" 

Jag bytte om till kläder i ett huj, och mer eller mindre sprang därifrån.

Jag skämdes så ofantligt och blev så fruktansvärt kränkt av denna händelse att jag känner att jag inte kan åka tillbaka till badet. Jag tror faktiskt inte att jag kommer att kunna byta om i allmänna utrymmen mer.

Så, jag hoppas verkligen att Du, Kvinna ~ 40 år tar till dig av detta och inser vad dina hårda ord åstadkom, och hur du väljer att uppfostra din dotter.
    Jag mår så extremt dåligt pga detta att jag inte har kunnat lämna lägenheten idag, och känner faktiskt inte för att göra det på ett tag.

(OBS! Ditt användarnamn syns)
    Tack Hjälpsam Wow Intressant Kul Kram Du är inte ensam Grattis Lycka till
    2 känslor givna:
    Kram (43) Du är inte ensam (6)
    1. «
    2. ‹
    3. 46
    4. 47
    5. 48
    6. 49
    7. 50
    8. 51
    9. 52
    10. ›
    11. »
    1. YummyMami
      Visa endast
      Lör 20 okt 2012 10:07
      Anonym skrev 2012-10-20 09:36:18 följande:
      Det beskrev väl Freddie Mercurys queer sida.Hans bombastiska inställning till sitt bögjag. Fortfarande en koppling till en könsegenskap,

Har för mig att hanssexuella läggning var hemligt nästan till slutet, han kanske valde det ur sin synvinkel, hundratusentals lyssnare tolkade det antagligen inte så . Det var några män i en grupp som jätte Queen helt enkelt. Det är mer att du könbestämmer väldigt hårt.
      viktsaklart.bloggplatsen.se virka.bloggplatsen.se dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
    2. Anonym
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 09:10
      YummyMami skrev 2012-10-20 10:07:01 följande:

Har för mig att hanssexuella läggning var hemligt nästan till slutet, han kanske valde det ur sin synvinkel, hundratusentals lyssnare tolkade det antagligen inte så . Det var några män i en grupp som jätte Queen helt enkelt. Det är mer att du könbestämmer väldigt hårt.

Du vet inte om vad en "Queen" är?
    3. YummyMami
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 10:33
      Anonym skrev 2012-10-21 09:10:24 följande:

Du vet inte om vad en "Queen" är?
      Jo, det vet jag. Men på 70 talet så fanns inte Queens och queers på samma sätt som idag. Om man tror att gruppens namn kom pga det under den tiden, så måste man vara rätt så ung för att tro det. 
      viktsaklart.bloggplatsen.se virka.bloggplatsen.se dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
    4. Anonym
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 13:46
      YummyMami skrev 2012-10-21 10:33:23 följande:
      Jo, det vet jag. Men på 70 talet så fanns inte Queens och queers på samma sätt som idag. Om man tror att gruppens namn kom pga det under den tiden, så måste man vara rätt så ung för att tro det. 
      Jag är 46 och vi lyssnade på Queen i familjen när jag var barn. Att Freddie kom in på scen med drottningkrona, äpple spira och mantel var väl en ganska tydlig både sexuell och politisk vink.  Vad tror du att de tog namnet för?
    5. Anonym
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 13:48
      Queen - Were originally called Smile. Singer Freddie Mercury came up with the new name for the band, later saying: "Years ago I thought up the name 'Queen' … It's just a name, but it's very regal obviously, and it sounds splendid … It's a strong name, very universal and immediate. It had a lot of visual potential and was open to all sorts of interpretations. I was certainly aware of gay connotations, but that was just one face of it
    6. YummyMami
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 14:37
      Anonym skrev 2012-10-21 13:46:24 följande:
      Jag är 46 och vi lyssnade på Queen i familjen när jag var barn. Att Freddie kom in på scen med drottningkrona, äpple spira och mantel var väl en ganska tydlig både sexuell och politisk vink.  Vad tror du att de tog namnet för?

De så som övriga England är och var väldigt insnöade på kungligheter, hur att bli igenkänd och minnesvärd som okänd? Man tar ord och saker vilka människor känner igen. Queen var en fenomen för sig där de spräckte gränser, för män och kvinnor oavsett läggning och ja gruppen hade en otrolig sångare. Att han var bög var det minsta kännetecknet för gruppen bestående av en bög och resten hetron.
    7. YummyMami
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 14:47
      Anonym skrev 2012-10-21 13:48:23 följande:
      Queen - Were originally called Smile. Singer Freddie Mercury came up with the new name for the band, later saying: "Years ago I thought up the name 'Queen' ? It's just a name, but it's very regal obviously, and it sounds splendid ? It's a strong name, very universal and immediate. It had a lot of visual potential and was open to all sorts of interpretations. I was certainly aware of gay connotations, but that was just one face of it

Och om ord, en drottning är en kvinna. En homosexuell man är en man som gillar män. Han är inte en kvinna, man i fel kropp osv. Så det är fortfarande en grupp män vilka har en kvinnlig namn på gruppen. Kom över det.
    8. Severus
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 14:58
      Erikdalsbadet goes queer......
    9. YummyMami
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 15:10
      Severus skrev 2012-10-21 14:58:41 följande:
      Erikdalsbadet goes queer......

Jo, i väntan på att Ts ska skriva ifall hon slutade simma, eller fortsatte.
    10. Severus
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 15:16
      Eller hur? Hahaha ;)
    11. YummyMami
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 15:23
      Severus skrev 2012-10-21 15:16:29 följande:
      Eller hur? Hahaha ;)

Inga riktigt bra trolltrådar heller ju denna helg. :'( Något måste en kvinna roa sig med. Jävla svikare dessa troll!
    12. Flygfotogen
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 15:30
      Usch för sånt folk. Det var synd att du inte marscherade fram till maran och förklarade för henne hur man beter sig. Då hade nog barnet fått lära sig något nyttigt.
    13. Anonym
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 15:42
      YummyMami skrev 2012-10-21 14:37:33 följande:

De så som övriga England är och var väldigt insnöade på kungligheter, hur att bli igenkänd och minnesvärd som okänd? Man tar ord och saker vilka människor känner igen. Queen var en fenomen för sig där de spräckte gränser, för män och kvinnor oavsett läggning och ja gruppen hade en otrolig sångare. Att han var bög var det minsta kännetecknet för gruppen bestående av en bög och resten hetron.

Så hans egna ord väger lättare än dina?
    14. Eliasmamma
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 15:51
      Jäkligt omoget av denna kärringen att säga så, speciellt till sin dotter. Jag trodde man skulle föregå med gott exempel.

Mamman är väl ful som stryk själv så hon var tvungen att klaga.

Skit i henne och hoppas du mår bättre snart     
      www.eliasmamma.blogg.se
    15. YummyMami
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 16:21
      Anonym skrev 2012-10-21 15:42:50 följande:
      Så hans egna ord väger lättare än dina?

Skriver han där att det handlar absolut om gay? Nej, han skriver att det fanns även en liten del av det. Han betonar ingenstans att det var en fullständig manifest för en del av gaykulturen.
    16. Anonym
      Visa endast
      Sön 21 okt 2012 18:30
      YummyMami skrev 2012-10-21 16:21:07 följande:

Skriver han där att det handlar absolut om gay? Nej, han skriver att det fanns även en liten del av det. Han betonar ingenstans att det var en fullständig manifest för en del av gaykulturen.
      Vem sa det var ett fullständigt manifest? Dessutom, på 70-talet insinuerade man. Numera skyltar man, förstår du?
    17. YummyMami
      Visa endast
      Mån 22 okt 2012 07:01
      Anonym skrev 2012-10-21 18:30:40 följande:
      Vem sa det var ett fullständigt manifest? Dessutom, på 70-talet insinuerade man. Numera skyltar man, förstår du?

Och en man är fortfarande en man, gay eller hetro. Resten av gruppen då? Räknas de inte med? Alla de hetro med i en grupp som hette Queen.
    18. sandlilja
      Visa endast
      Mån 22 okt 2012 07:16
      Otroligt konstig mamma, lära sitt barn ett sånt ohyfsat sätt! TS bry dej inte om en sån människa. Hon måste ha missat nåt viktigt redan som liten.
    1. «
    2. ‹
    3. 46
    4. 47
    5. 48
    6. 49
    7. 50
    8. 51
    9. 52
    10. ›
    11. »
Gå till toppen av sidan

Svara i tråden:

Bli medlem            
Signatur: E-postadress:
E-postadress: Lösenord:
Glömt ditt lösenord? Klicka här
Signatur:
Det gick inte att logga in med Facebook, försök igen genom att klicka här.

Antal frågor Antal svaralternativ  
  När du är nöjd med dina frågor och svarsalternativ, skriv en kommentar eller instruktion till quizet i det "vanliga" diskussionsfönstret.
Laddar...

Innehåll

Vi rekommenderar

Direkt i din epost Prenumerera på Familjelivs gravidkalender

Medlemsgrupper Hitta rätt kompisgäng för dig

Fråga experten

BVC-sköterskanStäll din fråga

Eva är BVC-sköterska på Systrarna Söders BVC-mottagning. 

BarnmorskanStäll din fråga

Barnmorska Annelie från Barnmorskehuset har lång erfarenhet. I samarbete med Pampers.

Missa inte ANNONS

Vinn minisemester på Astrid Lindgrens Värld

Vinn roligaste sommarsemestern inklusive boende för 2 vuxna och tre barn.

Försöker du bli gravid?

Gå med i Clearblus medlemsgrupp. Här möts vi och ger varandra råd och stöd.

Fråga om barnkläder

Fråga Stadiums experter om barnkläder från stl 86 cl

Smartare än en 6-åring?

Vågar du se sanningen i vitögat? Klarar du alla frågor som en vanlig 6-åring fixar?

• Startsidan
  • Forum
    • Mina favoriter
    • Mina trådar
    • Info & Regler
    • Nytt inlägg
    • Medlemsgrupper
    • Kategorier
    • Allmänna rubriker
    • Adoption
    • Fråga experten
    • Förälder
    • Gravid
    • Känsliga rummet
      • Senaste inläggen
      • Abort
      • Adoption
      • Allmän debatt
      • Barnlängtan
      • Ekonomi
      • Familjehem
      • Familjejuridik-Vårdnadstvist
      • Familjerätt
      • Förlorat barn
      • Förlossningsrädsla
      • Föräldraskap
      • Graviditet
      • Kroppsligt
      • Missbruk
      • Missfall
      • Misshandel/Våld
      • Myndighetskontakt
      • Psykisk ohälsa
      • Relationsproblem
      • Skilsmässa/Separation
      • Sorg
      • Styvförälder
      • Svårt att få barn
    • Medlemstrådar
    • Pappagrupp
    • Planerar barn
    • Sex & samlevnad
    • Svårt att få barn
    • Änglarum
  • Min förlossning
  • Testa dig själv
  • Gravidverktyg
  • Första tiden hemma
  • Lekliv
  • Faktaguider
  • Bloggar
  • Galleri
  • Medlemmar
  • Medlemsgrupper
  • Planerar barn
  • Väntar barn
  • Förälder
  • Matliv
  • Resliv
  • Fråga experten
  • Chattliv
  • Köp & Sälj
  • Shoppingguiden
  • Tävla & vinn
  • Testpanelen
  • Hetaste debatterna
    • Min vuxna dotter vill inte veta av mig, förtvivlad
    • Hur tröstas barnen på förskolan?
    • Fråga en ung prostituerad!
    • Varför äter ni ägg?!
    • Hjälp! Min kille fyller snart 30 år, han vill att jag ska ordna en fest men jag får bara ångest!
    • Danska caféer får rätt att avvisa ammande kvinnor
    • Fel att vända barn i bilen som inte fyllt tre år?
  • Mest lästa bloggarna
    • Anna's blogg
    • Husmorstips
    • Antitanti i Vitabergen, södermalm
    • Från cup till dl
    • Mina diktkort
  • Mest sedda klippen
    • Pizza
    • Hektor och stolen

Länktips

Idrottsförälder

Familjebil

Hybridbil

Graviduträkning

Gravidkalender

Gravid

Beställ Babybox

Bröllop

Festlokal

Bröllop

Brudklänning

Brudnäbb

Möhippa

Vigselring

Bröllopstal

Morgongåva

Lekmer

Leksaker

Barnvagnar

Bilbarnstolar

Ifolor

Fotoböcker

Fotokort

Fotopresenter

Bodystore

Ekologiskt

Hälsa/kropp

Naturläkemedel

Goboken

Barn och läsning

Barnböcker

Bokklubb

INNEHÅLL

Forum
Allmänna rubriker
Adoption
Fråga experten
Förälder
Gravid
Känsliga rummet
Medlemstrådar
Pappagrupp
Planerar barn
Sex & samlevnad
Svårt att få barn
Änglarum
Avdelningar
Planerar barn
Väntar barn
Förälder
Matliv
Resliv
Fråga experten
Köp & Sälj
Shoppingguiden
Tävla & vinn
Testpanelen
Bloggar
Hem & Fritid
Hälsa & Vård
Kultur
Media
Personligt
Politik
Samhälle

Galleri
Bildduellen
Bilder
Video
Faktaguider
Astma och allergi
Barns hälsa
Barnsjukdomar
Bli med barn
Cancer
Graviditet
Kvinnors hälsa
Sex
Övrigt
Fråga experten
Allergiexperten
Barndietisten
Barnmorskan
Barnpsykologen
BVC-sköterskan
Fråga Försäkringskassan
Förlossningsrädsla
Förskolepedagogen
Parterapeuten
Pensionsrådgivaren
Sexologen
Träningsexperten
Information
Om Familjeliv
Annonsera
Kontakt
Info & Support
Säkerhetspolicy
Om cookies
Om Familjeliv Annonsera Kontakt Info & Support Säkerhetspolicy Om cookies
© 2003-2013 - All rights reserved     Familjeliv Media AB     Valhallavägen 117 K     SE-115 31 Stockholm